Guest

Gode råd søges vedr. meget aktiv sovende

8 indlæg i dette emne

Simon er lige blevet 3 mdr. og han er begyndt at være meget aktiv og møve sig rundt, hvilket er super dejligt, bare ikke når han skal sove <_<

Han er ogå lige begyndt at sove igennem, hvilket betyder at jeg ikke har fået fanget at han har fået møffet dynen af, så han har været lidt kold. han kan sagtens vågne uden at sige noget, så ligger han bare og kigger, og så høre vi ham, når han begynder at pludre med legetøjet, så han kan ligge længe uden dyne uden at være utilfreds...

Han sover med en let sommerdyne, så jeg ved ikke om det kunne være en fordel at skifte til dundynen? Jeg har også en voksipose, men da han normalt er et varmt barn tænker jeg at det vil være formeget inden døre..

Hvad gør i andre?

Mht. nattøj så sover han pt i bomulds natdragter, bør jeg skifte til uld - vil det holde ham mere varm, når han smider dynen?

Et andet problem er sengeranden - den er ikke høj nok mere.

Dette billede blev taget i går, da han skulle sove til middag.

fd448f9a.jpg

Vi havde lagt ham rigtigt i sengen, men pludselig lå han på tværs og med fødderne ude.

Skal jeg have en højere sengerand? - Eller er den ikke længere nødvendig? - Eller bør vi give ham barnevognssele på i seng?

:help

Jeg håber at der er nogen der har nogle god råd.

Vh Lene

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg har også en lille pige der sparker sin dyne af om natten og dermed bliver kold. På det seneste er hun så også begyndt at vende sig på tværs i sengen ligesom din dreng. Vi har så en stor fast skumsengerend så problemet er mere at hun ligger meget ubehageligt fordi hun jo ikke kan være der. Løsningen for os har været en sovepose fra IKEA til 99 kr! :loveshower

Med den på er hun varm hele natten og hun kan heller ikke få møvet sig rundt :loveshower

Det var måske en løsning? Jeg tror også Voksien er for varm indendørs.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vores er kun knap 8 uger, men han spaker også dynen af sig og har gjort det de sidste par uger...

Havde slet ikke tænkt på soveposen, så den idé stjæler jeg lige :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi har faktisk en sovepose, så det må jeg prøve.

Jeg tænker at han måske også møver mindre rundt iden, da han så ikke kan sætte fra på samme måde med fødderne.

Tak for tippet.

Vh Lene

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Pyhh jeg har en på 1½ der stadig møver sig rundt i sengen og bliver edderspændt hvis vi lægger tæppe over ham om natten når vi kommer i seng... Han banker det lille hoved ind i tremmer og sengegærde men sover ufortrødent videre... Vi har gjort det at få en TYK sengerand, så han da trods alt ikke slår sig, når han ligger der og roder rundt. Han har også uldnatdragt på, så hans kropstemperatur reguleres tilsvarende, men vi har ikke prøvet det med soveposen. Tror nu Elias ville blive ganske sur, hvis vi udsatte ham for sådan en nu... Jeg sov også selv meget uroligt både som barn og teenager og det holdt ikke op før jeg fik overnattende kæreste i en alder af 16...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Håber det virker ligeså godt for jer som for os med den sovepose!

Vi gør så det at vi lige lægger dynen over hende også når vi putter hende så hun ligesom føler at hun har noget over sig og så tager vi den af hende når hun sover så hun ikke koger.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Min soester er staerk fortaler for disse Grobags, som jeg har en af i sommerudgaven, altsaa 0,5 tog. De faas ogsaa i 1,0 tog og 2,5 tog, som jeg ville koebe til DK brug. De er ogsaa fine i desigent og der findes en oekologisk model. De faas i flere stoerrelser.

Hvis man gaar ind paa Grobags hjemmeside, klikker paa soveguiden og finder sidste side, saa kan man finde en rabatkode til 20% paa bestillingen.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Min soester er staerk fortaler for disse Grobags, som jeg har en af i sommerudgaven, altsaa 0,5 tog. De faas ogsaa i 1,0 tog og 2,5 tog, som jeg ville koebe til DK brug. De er ogsaa fine i desigent og der findes en oekologisk model. De faas i flere stoerrelser.

Hvis man gaar ind paa Grobags hjemmeside, klikker paa soveguiden og finder sidste side, saa kan man finde en rabatkode til 20% paa bestillingen.

Så tænker jeg om de er markant bedre end IKEA's? For hvis ikke så kunne man jo ligeså godt købe IKEA's til 99 kr, det er noget billigere :whistling

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER