GBP86

For højt blodtryk...

8 indlæg i dette emne

For første gang i hele min graviditet er der noget min JM kunne rynke på næsen af (bortset fra min vægt)...mit blodtryk var for højt. Så nu skal det tjekkes imorgen igen, fordi det kan være et af tegnene på svangerskabsforgiftning...hmm ik så fedt at få advarelser for men ja...tænker lidt at hvor meget kan der li nå at ske de sidste dage her, når jeg har været tip top de andre 38uger :-)

Så satser på det bare var en dum dag at måle det på, og at alt igen er tip top ved tjek imorgen :-)

Andre der bøvler med blodtryk?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Bøvlede med mit blodtryk gn hele graviditeten. De målte det højt flere gange, men ved kontrollerne normalt. Havde ingen proteiner i urinen (som man har ved svangerskabsforgiftning) og ingen symptomer på det.

De endte med at indlægge mig da jeg blev sat i gang pga blodtrykket, som dog var ret pænt under indlæggelsen.

Så forhåbentlig er der normalt i morgen dit blodtryk. Hvis det skulle forblive højt må de holde øje med det. Medmindre det er meget højt eller der er tegn på svangerskabsforgiftning tror jeg ikke de gør så meget andet end at holde øje, nu du er så langt.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har haft for højt blodtryk, eller ihvertfald lige på grænsen, hver gang hos jm. Derfor har jeg skulle til kontrol hos egen læge og der har det hver gang været fint. Ved sidste kontrol hos lægen havde jeg dog for høj puls, jeg skal tage den selv hver dag og hvis den kommer over 100 flere dage i træk, skal jeg kontakte lægen - den har heldigvis ligget under siden.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Er vågnet igen efter en dum plukve så sidder og stener lidt fon og net...

Skal som sagt til læge i dag, og er ved at blive lidt mere nervøs.

Har nemlig læst lidt om det SSF (ja nettet er et farligt sted for en nervøs gravid) og der er de tre tegn de går ud fra som højt blodtryk, proteiner i urin og væskeophobning....mine ben er begyndt at hæve helt tosset igen på trods af varmen ellers forsvandt, det høje blodtryk er der os, og der står i min vandrejournal at der var spor efter protein de sidste to gange...

Så åhh er ved at blive lidt nervøs...nu må den her nat bare gerne slutte så jeg kan komme til læge og gjort min nervøsitet til skamme :-)

Bliver sku så kulret når jeg først begynder at tænke sådan...;-)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Håber det går godt hos lægen idag :kram2

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Er vågnet igen efter en dum plukve så sidder og stener lidt fon og net...

Skal som sagt til læge i dag, og er ved at blive lidt mere nervøs.

Har nemlig læst lidt om det SSF (ja nettet er et farligt sted for en nervøs gravid) og der er de tre tegn de går ud fra som højt blodtryk, proteiner i urin og væskeophobning....mine ben er begyndt at hæve helt tosset igen på trods af varmen ellers forsvandt, det høje blodtryk er der os, og der står i min vandrejournal at der var spor efter protein de sidste to gange...

Så åhh er ved at blive lidt nervøs...nu må den her nat bare gerne slutte så jeg kan komme til læge og gjort min nervøsitet til skamme :-)

Bliver sku så kulret når jeg først begynder at tænke sådan...;-)

Håber det går godt hos lægen. Hvis der skulle være optræk til svangerskabsforgiftning er det vigtigsteat det bliver opdaget og du bliver fulgt tæt.

Men det behøver ikke nødvendigvis være det. Havde absurd meget vand i kroppen + et blodtryk på kanten men ikke tegn på svangerskabsforgiftning. Fik taget blodprøver flere gange bare for at de ville tjekke og alt var i orden.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hmm ikke det bedste besøg ved lægen...

Har alle tre tegn på SSF, men det er stadig llii på grænsen så nu er der taget blodprøver som jeg får svar på imorgen tidlig...

Hvis der så også er noget i dem så bliver jeg nok indlagt og skal sættes igang.

Det er jo også helt okay, for bebs er færdigbagt. Der er kun 9dage til termin...men alligevel er jeg møg nervøs og syntes det kommer tæt på nu.

Har sovet af bæ til i nat så bær over med mit meget lille overskud over situationen...

Kan bare næsten ikke rumme at jeg kan være mor inden week ;-)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

puha... sikke en oplevelse :) så nærmer fødslen sig pludselig :) håber på det hele hele går som i ønsker :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER