GrønFrø

Hovedpine

7 indlæg i dette emne

Normalt har jeg aldrig hovedpine, men de sidste par uger har jeg fået nogle meget slemme anfald af den ondeste hovedpine.

Nogen andre, der har oplevet det? Og kan det have noget med graviditeten at gøre?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg har haft det en del. Min læge siger at det sagtens kan være hormonerne som påvirker det.

Min veninde som dagligt lider af migræne har aldrig hovedpine når hun er gravid. Så i hendes tilfælde er det lige omvendt :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har ikke haft ondt i hovedet i godt en uges tid nu. Men før det var jo oppe på tre uger non-stop med hovedpine. Gik i seng med hovedpine og stod op med hovedpine. Ganske ulideligt.

Snakkede med jordemoderen om det, som sagde at det faktisk var en graviditetsgene, som der bare ikke er skrevet særlig meget om. Når man er gravid håndterer man bare tingene lidt anerledes og hun sagde at specielt varme kunne udløse hovedpine.

Hvis jeg får det igen i en længere periode vil jeg kontakte læge, for det kan godt være at det er en graviditetsgene, men jeg vil bare gerne have udelukket at det kan være noget andet.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvis det har med graviditeten at gøre, så er det underligt, at det ikke er beskrevet nogen steder. Jeg har Googlet og Googlet, men jeg har ikke kunnet finde noget om det. Godt jeg har jer herinde på Babyklar :-)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har selv haft problemer med dette, og havde det også i sidste graviditet. Jeg vil anbefale at du tjekker op på hvor meget du drikker, og at du tænker på din holdning nu hvor den skønne mave er ved at strutte godt. Efter jeg er blevet meget obs på hvor meget jeg indtager af væske er min hovedpine næsten væk, men vender straks tilbage de dage jeg ikke drikker.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har selv haft problemer med dette, og havde det også i sidste graviditet. Jeg vil anbefale at du tjekker op på hvor meget du drikker, og at du tænker på din holdning nu hvor den skønne mave er ved at strutte godt. Efter jeg er blevet meget obs på hvor meget jeg indtager af væske er min hovedpine næsten væk, men vender straks tilbage de dage jeg ikke drikker.

Tak for dit svar :-) Jeg prøver at drikke meget vand, men det kan godt være, at jeg alligevel ikke får drukket helt nok.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Snak med din jordmoder, de har tit en masse gode råd til hvorfor og hvordan din hovedpine kan gå over.

Men som de andre siger, så prøv at drikke rigeligt, man bliver jo lidt mere varm når man er gravid, end normalt :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER