Barbamama

De små negle

15 indlæg i dette emne

Hvordan kitkatten får I snavset ud af babys negle? :D Jeg sidder og forsøger at nulre det ud, men det er dælen dyleme besværligt. Er der et trick til at gøre det nemmere? Må man bruge neglebørste når de er så små? :help

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg klipper dem ;-) Så er det sidste snavs lige til at fjerne. Sundhedsplejersken sagde at man godt måtte klippe deres negle men kun med en speciel babysaks fordi de er så bløde. Og så kun (selvfølgelig) det hvide af neglen

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Følger lige med her, har gået med PRÆCIS samme tanker. Synes at en neglebørste vil virke så voldsom til hendes små fine fingre.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg klipper med en 3-i-1 negleklipper og eftersom jeg er meget påpasselig med at den er på plads inden jeg klipper, så kører den lidt under neglen og får skidtet væk også :)

Har dog ikke hørt noget om at det skal være en speciel saks man bruger til deres negle.. :blink Hvorfor? Neglesakse til babyer er jo bare runde i enden så man ikke stikker dem med den når de flakser med armene.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg klipper med en 3-i-1 negleklipper og eftersom jeg er meget påpasselig med at den er på plads inden jeg klipper, så kører den lidt under neglen og får skidtet væk også :)

Har dog ikke hørt noget om at det skal være en speciel saks man bruger til deres negle.. :blink Hvorfor? Neglesakse til babyer er jo bare runde i enden så man ikke stikker dem med den når de flakser med armene.

Min baby negle saks er også lidt tykkere i bladet så man ikke kan klippe for langt ned til deres hud. Men har hørt at mange bruger en 3i1 med succes.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg klipper med en 3-i-1 negleklipper og eftersom jeg er meget påpasselig med at den er på plads inden jeg klipper, så kører den lidt under neglen og får skidtet væk også :)

Har dog ikke hørt noget om at det skal være en speciel saks man bruger til deres negle.. :blink Hvorfor? Neglesakse til babyer er jo bare runde i enden så man ikke stikker dem med den når de flakser med armene.

De gør også du ikke kan klippe for langt ind. Synes de er meget nemmere at håndtere med de små fine negle

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Min baby negle saks er også lidt tykkere i bladet så man ikke kan klippe for langt ned til deres hud. Men har hørt at mange bruger en 3i1 med succes.

Ahh.. Det giver jo mere mening :)

Spurgte i Matas i sin tid (da jeg var gravid og var på togt efter baby-grej ;)) og der var svaret at den eneste forskel var at den ikke var spids <_<

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg klipper dem (men hvor kommer alt det snavs fra?) Og tricket her er at gøre det når vilddyret sover! Så kan vi gøre næsten alt herhjemme.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Puha Lise havde også mega sorte negle, da hun var yngre.. men sjovt nok da hun rundede omkring 4 mdr holdt det ligesom op. Nu har hun stort set aldrig sorte negle mere, så jeg tror det er noget der går over :unsure

Jeg synes ikke de var nemme at rense, men de blev som regel rene når hun var i bad... og ihvertfald når hun var i svømmehallen - hvilket hun jo så har været 1 gang om ugen nu siden hun var 3 mdr. Og så fik neglene ellers lov til at være sorte de andre dage <_<

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Sådan er det også her, og jeg klipper hans negle med en baby neglesaks :) :balloons

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

har altid brugt en 3-i-1 på Leo uden problemer.

Havde købt en baby negle saks, men det var noget værre bras så jeg brugte den anden. Forsigtig - men det kan man sagtens.

:balloons

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Puha Lise havde også mega sorte negle, da hun var yngre.. men sjovt nok da hun rundede omkring 4 mdr holdt det ligesom op. Nu har hun stort set aldrig sorte negle mere, så jeg tror det er noget der går over :unsure

Jeg synes ikke de var nemme at rense, men de blev som regel rene når hun var i bad... og ihvertfald når hun var i svømmehallen - hvilket hun jo så har været 1 gang om ugen nu siden hun var 3 mdr. Og så fik neglene ellers lov til at være sorte de andre dage <_<

Bare rolig....de sorte negle kommer igen ;) :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Bare rolig....de sorte negle kommer igen ;) :D

Haha ja, så snart hun bliver stor nok til at kravle og rode i ting og lege udendørs, så er jeg sikker på de nok skal vende tilbage! :D men så er det forhåbentligt også lidt lettere at rense dem, når hun er det større :unsure

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg kunne godt "skrabe" det ud med min egen negl - det synes jeg fungerede fint :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

TIP: Jeg spurgte min SP om hun havde en god idé til hvordan man kunne rense negle, og det havde hun! Brug en tandstikker!!!! Evt. den ikke-spidse side. Hun sagde at man også kunne bruge sådan en neglepind, hvis det var, bare det var en af træ.

Jeg har prøvet det på Valdemar idag og det gik supernemt og han sagde heller ikke noget til det :yay

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER