Natascha Arnvig Nielsen

Spørgesmål ang str på 3 måneder gammel baby

16 indlæg i dette emne

Da jeres baby var/er 3 måneder

Hvad str tøj brugte i??

Hvad vejer baby??

Hvor lang er baby??

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Anna var 51cm og 3.614g ved fødsel.

Til SP-besøg ved 3mdr og 4 dage, var hun 62cm og 6.350g

Hun brugte primært st. 62

Anna er længere end gennemsnittet ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vores bliver 3 måneder den 8 september. Hun måler 66 cm og er lige gået i str 68. Hvad hun vejer ved jeg ikke men omkring 6.5 kg

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Emilia vejede, 3590 og var 55 cm, ved fødslen og som 3 mdr var hun 6400g og 67cm vil tro hun brugte 68 i tøj måske på vej i en 74

Gry er ikke blevet målt og vejet da hun var 3 mdr, så jeg ved det ikke, men kan huske hun brugte str 62 i tøj.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Max vejede 4860 g og målte 58 ved fødslen og vejer nu 7,5 kg og måler 66 cm - han bruger 68

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vores bliver 3 måneder den 8 september. Hun måler 66 cm og er lige gået i str 68. Hvad hun vejer ved jeg ikke men omkring 6.5 kg

Jøsses, hun er lang! :o Hvor lang var hun ved fødslen?

Emilia vejede, 3590 og var 55 cm, ved fødslen og som 3 mdr var hun 6400g og 67cm vil tro hun brugte 68 i tøj måske på vej i en 74

Gry er ikke blevet målt og vejet da hun var 3 mdr, så jeg ved det ikke, men kan huske hun brugte str 62 i tøj.

Det her forstår jeg ikke.. Først skriver du, at hun målte 67cm og brugte str. 68 og måske 74 (der er str. 9 mdr! :o)) og bagefter skriver du hun brugte str. 62 :unsure

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Johan var 2810g (dog 2565g 21 timer efter fødslen) ved fødslen og 49 cm lang

Da han var 3 måneder var han 4800g og 59 cm lang og brugte str 56/62 i tøj :kuller

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det her forstår jeg ikke.. Først skriver du, at hun målte 67cm og brugte str. 68 og måske 74 (der er str. 9 mdr! :o)) og bagefter skriver du hun brugte str. 62 :unsure

Det er to forskellige børn ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jøsses, hun er lang! :o Hvor lang var hun ved fødslen?

Det her forstår jeg ikke.. Først skriver du, at hun målte 67cm og brugte str. 68 og måske 74 (der er str. 9 mdr! :o)) og bagefter skriver du hun brugte str. 62 :unsure

Ja det er to forskellige børn.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Kan ikke huske længde og vægt, men hun var lige hoppet i en str 62. Hun er nu 67 cm og 6,9 kg og er stadigvæk i en 62

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det er to forskellige børn ;)

Hov du var lige lidt hurtigere end mig.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ja det er to forskellige børn.

Ah - haha. Det havde jeg så ikke fanget! :D Så giver det jo mening :rolleyes

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ah - haha. Det havde jeg så ikke fanget! :D Så giver det jo mening :rolleyes

:D

Jeg er så heller ikke sikker på at min store nu 5 årige datter brugte str 74 det er alligevel en del år siden hun sidst var 3 mdr. Men str 68 var hun i hvert fald kommet i.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Kan se der er stor forskel på om de bruger 62 eller 68........

Spørger nemlig fordi vores pige på lidt over 3 måneder, har været langsom med at tage på

(hun trives fint, er glad og alt det der, tager bare ikke så meget på af gangen)

men hun er meget lang, så hun er ikke sådan en buttet baby.

Alle de bukser vi har i str 62, ser bare ud til at være for små til hende, men 68 er jo fra 4 måneder og der er hun jo helt endnu.

Men nu er tøjskuffen skifte ud til str 68, hellere lidt for stort end for småt :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jøsses, hun er lang! :o Hvor lang var hun ved fødslen?

Hun vejede 3690 gram og målte 52 cm ved fødslen. Min niece voksede også lige så hurtigt. Men så stopper de pludselig omkring 68/74.

Det kan ikke være efter hendes forældre for vi er begge 170 cm. men mine onkler er 2 meter høje, så kan jo være hun ikke sætter røv så tidligt som os ;-)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Kan se der er stor forskel på om de bruger 62 eller 68........

Spørger nemlig fordi vores pige på lidt over 3 måneder, har været langsom med at tage på

(hun trives fint, er glad og alt det der, tager bare ikke så meget på af gangen)

men hun er meget lang, så hun er ikke sådan en buttet baby.

Alle de bukser vi har i str 62, ser bare ud til at være for små til hende, men 68 er jo fra 4 måneder og der er hun jo helt endnu.

Men nu er tøjskuffen skifte ud til str 68, hellere lidt for stort end for småt :)

Noget af tøjet til vores pige er også stort i str. 68. Natdragter passer perfekt, men bukser gør ikke. Og jeg vil som du også hellere have det er lidt for stort end for småt.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER