stilletten

Tanker om...

27 indlæg i dette emne

Hej derude!

Her er et lille potpourri af tanker, jeg gør mig. Man kunne kalde det min graviditetstråd, men jeg vil forsøge at sortere den i emner her på første indlæg, så siden er overskuelig.

Lidt om mig

Vi blev gift i juni 2012, vi er 29 og 35 år, min mand er væk i lange perioder ad gangen, og heldigvis hjemme i lange perioder. Vi havde en helt igennem fantastisk bryllupsrejse, og et eventyrligt, romantisk drømmebryllup, som gik over al forventning. Og jeg lovede godt nok min mand, at jeg ikke ville springe direkte fra bryllupsklar til babyklar. Men, det var da pokkers svært at lade være med, når nu man brændende ønsker sig en lille baby i vores familie, hi hi. Så det lykkedes mig at overtale ham, og p-pillerne er lagt på hylden. Nu venter jeg blot på at han igen er hjemme, så vi har vores første reelle forsøg på babyprojektet.

Jeg har i forvejen en pige. Hun går i skole og er rigtig sød og herlig. Som piger nu engang er.

Kommende emner:

Tanker om liv med baby

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Velkommen til :balloons Det bliver spændende at følge jeres vej til en kommende lille bebs :biglove

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tanker for i dag:

Underlig cyklus, uren hud, hmmm minder mig om PCO...

Jo mere jeg tænker over det, jo mere synes jeg jeg kan profitere af ægløsningstests. Ville ellers først gerne være helt naturlig og afslappet omkring det, men... vil jo gerne af nysgerrighed kende min cyklus!

Og så går tankerne på, om jeg skal overveje at kontakte lægen.

Jeg har ret uregelmæssige menstruationer, har faktisk prøvet for 5 år siden at gå 6 måneder uden, og har mindst 4 gange sprunget en periode over, så cyklus var 65 dage sådan cirka. Som regel er min cyklus 30-35 dage, og nu her i sommer har det været helt vanvittigt. De sidste tre cyklusser har været sådan her:

1: 14 dage

2: 21 dage

3: indtil nu 41 dage... og ingen tegn på menstruation.

(og nej - er IKKE gravid, medmindre jeg kan blive det af at vaske hans brugte boxershorts...)

Nå ja, så blusser mit teenage-problemhud op igen nu hvor p-pillerne er smidt. ÆV! Gider ikke uren hud. har kunnet holde det under kontrol med p-pillerne, men nu fedter huden helt vildt. Og jeg bruger masker og vasker huden af og bruger fedtfrie cremer osv. Jeg er jo snart 30, hvad ligner nu det?? angry.gif

... synes det minder mig om tegn på mulig PCO. Men er jeg for hurtigt ude, og burde jeg stikke en finger i jorden og se tiden an? Blev jo trods alt som 20årig gravid i 11. forsøg, så jeg kan godt. men - er det ikke bare om at få det undersøgt af en læge?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hm!

Så fik jeg mig selv gejlet op til at følge morgentemperaturen i en periode. Har derfor målt mig med øre termometer 2 morgener i træk nu. Første morgen 35,7 grader og denne morgen 37,5 grader. Og ingen positiv ægløsningstest. Det havde jeg nu heller ikke forventet. Jeg går nemlig og venter min menstruation på nu dag 47. Hvor pokker bliver den da af??

Med 30 dage til min mand kommer hjem, vil det jo være meget belejligt hvis den lige venter 10-15 dage endnu, så vi når næste ægløsning, men det skulle virkeligt ikke undre mig at skæbnens ironi vil at ægløsning ligger 3 dage før han er hjemme.

Kender du også sådan noget?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Mødtes med veninderne i forgårs

3 af dem er gravide, og 2 af os forsøger på at blive gravide. Nu sidder kun den sidste veninde tilbage. Alle er på vej mod 2.barn, og hun har ikke et, men hun har forsøgt og kæmpet siden 2008.

Jeg tænker nogle gange, at hun må have det virkeligt svært indimellem i flokken. Jeg har virkeligt ondt af hende, og jeg begynder at tvivle på at hun får et barn nogensinde, for som det er nu, har det kostet en skilsmisse og et forhold til en mand der ikke ønsker flere børn. Men jeg tror ikke hun er lykkelig. Jeg tror ikke at livet rummer nok for hende uden at hun får et barn.

Hvor må det være uretfærdigt at sidde over for så mange gravide på een gang. Hun er reelt blevet overhalet af 4 kvinder, fra hun var godt i gang med fertilitetsklinik og behandlinger er 4 kvinder nået fra ikke at ønske at blive mor til at ville have nr. 2 eller nr. 2 er godt på vej. Og nu springer jeg på vognen som nr. 5.

Men jeg er imponeret over hvordan hun tager det. Virkeligt imponeret. Vi har aldrig hørt det mindste, men jeg er sikker på, der må have været tider hvor hun har grædt hjemme.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Cyklus update

Min normale cykluslængde uden p-piller har i mange år været 33-34 dage

1. cyklus: 57 dage (efter pillestop)

2. cyklus: 43 dage og still going strong uden positiv GT

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Er lige faldet over din tråd - ser frem til at følge processen :goodluck

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vil gerne følge med her, men hold op nogle lange cykli du har dig! Jeg ville nok opsøge læge hvis mine var så lange, netop med tanken på pco.

Her er bumser og hudorme ogå i fest humør og popper frem over alt. Mest på/ omkring kravebenet og i panden, lidt på hage og kinder. <_<

Held og lykke!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vil gerne følge med her, men hold op nogle lange cykli du har dig! Jeg ville nok opsøge læge hvis mine var så lange, netop med tanken på pco.

Her er bumser og hudorme ogå i fest humør og popper frem over alt. Mest på/ omkring kravebenet og i panden, lidt på hage og kinder. <_<

Held og lykke!

Jeg har måttet udskifte dagcremer og renseprodukter og indføre hyppigere brug af masker - men nu er huden under kontrol igen box2.gif

Mine cyklusser kræver vist en forklaring

Min normale cykluslængde er 33 dage ca. Og med p-piller naturligvis 28 dage.

Første cyklus på 57 dage var den første efter p-pillestop. Jeg besøgte lægen på dag 56 (!!!), dvs. dagen før menstruation sidst. Han mente jeg skulle se tiden an en måned endnu og hvis ikke der var sket noget i det tidsrum ville jeg skulle se en gynækolog. Og nu står jeg lidt samme sted igen. Jeg har lovet mig selv at give det en uge mere før jeg kontakter lægen. Men så er det også på tide, tænker jeg. Om ikke andet, så kan det måske være min menstruation starter dagen efter nok engang grin.gif

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har måttet udskifte dagcremer og renseprodukter og indføre hyppigere brug af masker - men nu er huden under kontrol igen box2.gif

Mine cyklusser kræver vist en forklaring

Min normale cykluslængde er 33 dage ca. Og med p-piller naturligvis 28 dage.

Første cyklus på 57 dage var den første efter p-pillestop. Jeg besøgte lægen på dag 56 (!!!), dvs. dagen før menstruation sidst. Han mente jeg skulle se tiden an en måned endnu og hvis ikke der var sket noget i det tidsrum ville jeg skulle se en gynækolog. Og nu står jeg lidt samme sted igen. Jeg har lovet mig selv at give det en uge mere før jeg kontakter lægen. Men så er det også på tide, tænker jeg. Om ikke andet, så kan det måske være min menstruation starter dagen efter nok engang grin.gif

Godt huden er under kontrol!

Syntes stadig det er en lang cyklus når "normalen" er 30 dage.

Håber der snart sker noget for dig (enten mens eller at lægen gir en gyn)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

helt enig! Det er meget længe at gå og vente. Men om ikke andet, så er jeg fortrøstningsfuld. Jeg ved jeg kan blive gravid. Måske jeg bare skal have en smule hjælp til det :-)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Velkommen til :balloons

hvor sjovt jeg lovede også min mand at jeg ikke ville hoppe direkte fra brylupsklar og her over :whistling

glæder mig til at følge dig :goodluck

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Så er det i morgen...

Jeg måske er heldig at få en henvisning til en gynækolog :bunny :bunny

Men højst sandsynligt får jeg ikke meget ud af det. Min krop har reageret med meget uregelmæssige og lange menstruationscyklusser oven på 3 ekstremt korte cyklusser. Og ja, det er jo i sagens natur ret uhensigtsmæssigt når man ønsker sig en baby :(

Det hele gøres mere besværligt af min mands arbejdstider. vi har ikke så mange ægløsningschancer pr. år. faktisk er han væk halvdelen af året.

Det kan jeg godt leve med, men jeg har det rigtigt skidt med at min krop ikke finder sin normale rytme. i juni/juli havde jeg nogle ekstremt korte cyklusser, angiveligt pga. vores bryllup og øget stressniveau generelt. det gav en 14 dages cyklus efterfulgt af en 19 dages cyklus. og så selvfølgelig lige en 57 dages cyklus og så den jeg sidder i nu på 65 dage.

Det hører med til historien at jeg har taget p-piller indtil juli, og at jeg normalt har en cyklus på 33 dage.

Lige nu er der 28 dage til min mand rejser ud igen, og så er han hjemme engang omkring 1.marts :bye

måske min krop så til den tid er mere normal... her er babystøvet på nulpunktet.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Svar fra lægen.... (aka hans sygeplejerske)

100 % ugravid

... som ventet :unsure

Men så må næste cyklus gerne gå i gang hurtigt. Nogen forslag til menstruationsfremmende midler??

jeg tænker især på noget ala ve-kage :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

December 2012 update

Så rejste min mand på arbejde indtil marts. Æv, det er nu ikke særligt sjovt.

Så er projekt baby på standby naturligvis. Og dog...

For dagen efter han rejste fik jeg til min store overraskelse en positiv ægløsningstest efter lidt undren over ændringen i udflåddet.

Det kommer så på dag 95-96 siden sidste blødning. Ret mærkeligt egentligt. Men nu er der da en spinkel chance, kan man sige, når ægløsningen har fundet sted et døgn efter sidste "forsøg". :hump

Måske min krop alligevel vil samarbejde, sådan lige i 11. time og 59. minut?!?!

der bliver sikkert ikke noget ud af det, men nu føler jeg da at jeg er med i kapløbet igen, og ikke bare sidder her som et pseudomedlem ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Dejligt at høre fra dig igen! Troede helt du havde glemt os ;)

Men ja vi krydser for at det måske lykkedes (selvom chancerne måske ikke siger det store)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Dejligt at høre fra dig igen! Troede helt du havde glemt os ;)

Men ja vi krydser for at det måske lykkedes (selvom chancerne måske ikke siger det store)

nej nej!

Jeg har bestemt ikke glemt jer. har bare lusket rundt i andre undergrupper et stykke tid :P

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nedtælling og 2. ægløsning i samme cyklus??

Årh, så tæller vi ned til forhåbentlig en menstruation eller positiv GT.

Jeg er fortrøstningsfuld. Med en ægløsning lige overstået er kroppen måske på vej ud af sin dvale. (det er også på tide, for vi runder dag nr. 100 siden sidste menstruation denne uge).

For øvrigt læste jeg noget om at man kan have 2 ægløsninger i en cyklus, og at den 2. følger et andet system, altså sådan noget med horoskoper og astrologi. Pyyh, jeg synes sådan noget er svært at forholde sig til. Jeg vil gerne forholde mig til at månen har indflydelse på tidevandet, men jeg har svært ved at forstå at mine hormoner har noget med stjernerne at gøre sådan helt overordnet set. jeg tror gerne på at man kan have mere end 1 ægløsning pr. cyklus.

men uanset hvad, så lyder det egentligt ret spændende. Er der mon nogen herinde, der har arbejdet mere i det, og har gode erfaringer med det?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hold da op nogle lange cykluser.

Er der noget nyt med endten mens eller GT ?

Håber snart din krop finde sig selv, og hvis du ikke står med en positiv GT denne gang, så at din cyklus er blevet normal til manden kommer hjem igen :-)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hold da op nogle lange cykluser.

Er der noget nyt med endten mens eller GT ?

Håber snart din krop finde sig selv, og hvis du ikke står med en positiv GT denne gang, så at din cyklus er blevet normal til manden kommer hjem igen :-)

Tak TMaria!

Nej, der er ikke rigtigt noget nyt, ud over at jeg var svimmel og havde en smule kvalme i går. Jeg tør ikke teste med GT før 1.januar, da det bare er for tidligt. Men åååh, ventetiden er lang! Både til manden kommer hjem og til testdag

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Spændende at følge jeres projekt, håber det snart bærer frugt ( eller baby

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Noget nyt ? Krydser fingre for dig... :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tak for beskeder og interesse, piger!!

Her er lige en lille update....

Sidste cyklus endte nytårsdag. 14. september til 31. december er alligevel et langt stræk.

Manden kom uventet hjem sidst i januar. (meeeget, meget dejligt!)

Vi tog på kæresteferie i Berlin her i vinterferien, jeg testede negativt men over tid søndag uge 6, så jeg troede jo at det løb var kørt og min krop linede op til næste manifest-cyklus. Men...

Jeg begyndte at bløde i går aftes, og her i dag blev det til pludselige kraftige menstruationslignende smerter og voldsom styrtblødning... som så var optakten til en spontan abort.

:( :( :(

Jeg har ringet til vagtlægen og spurgt hvordan jeg skulle forholde mig. Jeg fik at vide, at hvis jeg oplevede smerter igen eller blødte kraftigt, så skulle jeg kontakte gyn. sengeafsnit. Men... nu står jeg så der hvor de piller jeg tog for menstruationssmerter i morges er ude af kroppen, og det gør ret meget ondt igen. Og blødning er vist tiltaget lidt igen, men ikke som sådan styrtende.

Jeg ved bare ikke om jeg ikke bare skal se tiden lidt an, altså der kan jo ikke gøres noget...

Erfaringer, anyone??? :help

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Er du sikker på at det er en spontan abort? At det ikke bare er mens i en lidt spøjs formatering??

Ellers har jeg ikke så meget at sige.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg får svaret fra blodprøven i morgen.

Forløbet er 99 % magen til den ene anden spontane abort jeg har oplevet for år tilbage. der blev der også udstødt en klump på størrelse med hovedet af en spiseske. Men jeg kan selvfølgelig tage fejl.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER