Nitzen1987

Er det OK at begynde på mavebøjninger, når man har været til 8 ugers tjek ved lægen?

5 indlæg i dette emne

Vidste ikke lige, hvor jeg skulle smide dette spørgsmål, så nu smed jeg det under fødsel....

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg har hørt at det er ok men at det kun er de skrå mavemuskler du skal træne til at starte med. Ihvertfald indtil din mave ikke bliver "spids" når du bruger mavemusklerne.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

dvs. at almindelige "LIGE" mavebøjninger ikke er gode?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Medmindre din læge sagde andet, så vil jeg mene du sagtens kan begynde med alt sport, også lige mavebøjninger, så længe du starter blidt ud :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Efter 8 uger kan du godt begynde at træne dem, men det er rigtigt at lige mavebøjninger skal du være forsigtig med HVIS det er din mave bliver spids som en trekant, når du laver dem. Du må godt lave dem efter 8 uger, men du skal starte blidt ud og træne det langsomt op.

Hvis din mave bliver spids betyder det nemlig at dine mavemuskler er gledet ud til siderne og de skal lige have ro og tid til at samle sig igen. Det skete for mig efter fødslen og jeg fik ordrer fra sygeplejesken på at jeg ikke måtte bruge de lige mavemuskler før efter 8 uger, hvorefter jeg så skulle genoptræne dem langsomt.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER