Myliona

I morgen er første dag "alene"

21 indlæg i dette emne

Jeg er spændt, bange, nervøs..

I morgen starter Christian i skole, og da det er ny skole og skolestart, skal de jo have en masse intro-halløj. Så i morgen burde han være hjemme kl 16, men fredag skal han til fredagsbar bagefter.

Mandag bliver HÅRD ;) Der skal han være i skole fra 8-16, også skal de havde noglet pub crawl så han skal afsted igen kl 17 også til ja.. Sent ;)

Hvordan har jeres første dage alene med baby været? Er det svært at nå det hele? Jeg kan egentlig ikke beslutte mig for om jeg måske ikke også bare glæder mig til at få rutiner..

Hvordan var jeres start på "alene-barslen"? :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg har været alene med Sofia i 14 dage nu, og det er faktisk gået over alt forventning. Hun har været rigtig nem de fleste dage, og på nogen punkter er det faktsik nemmere fordi jeg kun skal tænke på hende, og så indordne mig efter det. Når min mand også er hjemme, så vil jeg gerne være der for ham og lave lidt voksenting også. Det passer ikke altid lige ind i lillepigens rytme.

Der var dog en dag i idste uge hvor jeg vågnede op med faber, og havde det maga dårligt. Der måtte jeg altså ringe til Lean og spørge om han ikke kom før hjem. Han kom så hjem til frokost, og så kunne jeg hvile mig.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har også sagt at jeg altså ikke regner med at jeg kan nå noget praktisk, i hvert fald ikke før vi sådan, er lidt mere inde i en rytme.. Det mest praktisk jeg når, må være at sætte frokosttallerknen i opvaskeren og ordne flasker hvis der mangler ;) Men regner med at ordne flasker om aften, så der er rene til hele dagen :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg når heller ikke så meget. Jeg prøver at forberede noget aftensmad, og så er vasketøjet mit område. Mere kan jeg heller ikke nå lige nu.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Åh jeg har helt de samme tanker! Brian starter formodentlig på arbejde igen på mandag, og jeg frygter det, men glæder mig også til at få en rutine, som du siger...

Synes virkelig det er dejligt, at vi er to hele tiden nu, og jeg synes jo også det er hyggeligt at vi er sammen alle tre :7himmel Men noget i mig glæder mig også til at få en rutine. Og til at blive "tvunget" mere ud, istedet for at det er muligt at få voksenkontakt fra sofaen :whistling

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Første gang jeg var alene med Silje var Kasper væk 2 døgn og det gik fint... Hverdagen kan dog godt være kedelig, ikke hård synes jeg... For mig hjælper det at skulle lidt ude hver dag. Handle ind, gå tur, besøge en vrn osv.. For synes at kedsomheden er det værste sådan en dag ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg er alene hver dag nu. Søs og mor kommer først hjem kl 19 og 21... :-) Keder mig aldrig... Går ture, besøger folk, får besøg, bruger tid på babyen( klart nok ) læser osv. Idag har jeg slået græs, støvsuget, ordnet vasketøj, fået ordnet hår, gået to ture... Har stort set ikke været alene siden fødslen, Så trænger bare til ro og at nyde min datter alene!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg er alene hver dag nu. Søs og mor kommer først hjem kl 19 og 21... :-) Keder mig aldrig... Går ture, besøger folk, får besøg, bruger tid på babyen( klart nok ) læser osv. Idag har jeg slået græs, støvsuget, ordnet vasketøj, fået ordnet hår, gået to ture... Har stort set ikke været alene siden fødslen, Så trænger bare til ro og at nyde min datter alene!

Sover Caroline meget?

Camille er rigtig vågen, så er bange for at jeg ja.. Får pip, af at have hende på armen og underholde hende det meste af tiden - Selv når hun ligger alene og leger, skal man jo holde øje :rolleyes Det er jo kun når hun sover jeg kan ordne de ting.. Puha.. Frygter måske bare at man slet ikke får pause, eller at hun bliver en skrigeunge.. nok mest skrigeunge - ironisk nok for det har hun jo ALDRIG været i løbet af dagen før..

MEN! Jeg har lige gjort alle flaskerne klar, samt smurt madpakke :D Så jeg har lavet nogle sandwiches, så jeg bare kan snuppe dem :P

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Godt tip, når hun sover så start med at smæk benene op, tag en lur eller hvad du har behov for.. Når det så er klaret kan du gå i gang med dagens gøremål, hvis Camille vågner kan hun jo godt ligge lidt alene, ellers kan man sagtens støvsuge med baby i bæresele eller slynge... Det er VIGTIGT at du også slapper af ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Sover Caroline meget?

Camille er rigtig vågen, så er bange for at jeg ja.. Får pip, af at have hende på armen og underholde hende det meste af tiden - Selv når hun ligger alene og leger, skal man jo holde øje :rolleyes Det er jo kun når hun sover jeg kan ordne de ting.. Puha.. Frygter måske bare at man slet ikke får pause, eller at hun bliver en skrigeunge.. nok mest skrigeunge - ironisk nok for det har hun jo ALDRIG været i løbet af dagen før..

MEN! Jeg har lige gjort alle flaskerne klar, samt smurt madpakke :D Så jeg har lavet nogle sandwiches, så jeg bare kan snuppe dem :P

Overvej en slynge eller vikle så hun får kontakten men du kan lave andre ting :-)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg er alene hver dag nu. Søs og mor kommer først hjem kl 19 og 21... :-) Keder mig aldrig... Går ture, besøger folk, får besøg, bruger tid på babyen( klart nok ) læser osv. Idag har jeg slået græs, støvsuget, ordnet vasketøj, fået ordnet hår, gået to ture... Har stort set ikke været alene siden fødslen, Så trænger bare til ro og at nyde min datter alene!

Stor respekt til dig for al din energi. Sender du ikke lidt denne vej? ;-)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Overvej en slynge eller vikle så hun får kontakten men du kan lave andre ting :-)

Det er hun bare slet ikke glad for.. Og hun vil gerne underholdes, når hun er vågen... Og hvis hun ikke vil underholdes, men bare "ligge", så er det ofte fordi hun har brug for en "pause", og bare vil koble af alene fx i sin lift.. HAR en slynge.. Men ja, den er hun ikke fan af ;)

Jeg regnet i hvert fald med at de første par uger, kører jeg på med at få rutinen ind, også må det med de praktiske ting, komme senere. :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Idag har hun sovet 20-40 min henover dagen og endte med at blive totalt overtræt( i forb med varmen også ) Så de 20-40 min har jeg udnytter hver gang... Jeg kan ikke sove om dagen :-) Skal have købt en slynge, hun er lidt en abeunge pt :-(

Men tag det som det kommer... Jeg havde ingen forventninger til mig selv, og fordi jeg ikke har haft det skuffede jeg heller ikke mig eller min indre ordenssans!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Held og lykke i dag :goodluck

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har været alene med Lasse i 2 uger nu og jeg sku virkelig vænne mig til det i de første dage. Men havde også gået hjemme sammen med manden siden april.

Jeg troede at jeg kunne nå alt det jeg ville, men nej det kan man bare ikke. Nu har jeg det sådan, at jeg tager det jeg kan og det jeg når. Resten må sgu vente til næste gang jeg får tid.

Jeg putter også nogle gange Lasse i vinklen og ordner vasketøj imens.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvordan er alene-dagen gået?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jamen den er gået over alt forventning :)

Camille var let.. Hun er også et hænge træ, som gerne vil underholdes - Og derfor er hun jo meget i ens hænder.. Men hun sove omkring 3 timer samlet set fra kl 8 til kl 15 hvor Christian kom hjem. Men sørgede for at være enormt praktisk, så havde jo klar til at jeg kunne lave flasker hurtigt osv :) Så hun græd ikke en eneste gang, hun møffede og øffede kun når hun var sulten :)

Jeg har leget med Camille på aktivitetstæppe, og vi har hygget os med tv :loveshower Jeg nåede at ordne vasketøj, men intet andet.. Men har også bare slappet af :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Annonce ♥

Perfekt! :loveshower

:loveshower

Ja, håber dette var et godt bud på hvordan alle dage fremover bliver for så ender jeg da med totalt overskud :) ANTI JINX osv, så hun også er sød i morgen :P

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg er netop også blevet alene med Mikkel. Min mand er blevet kaldt ud og sejle, så jeg er alene med vores søn både dag og nat. Vi viddste jo at denne dag ville komme, men havde håbet den ikke var kommet så tidligt. Min mand skal være væk i 3 uger, så det næste stykke tid skal der rigtig hygges med lillemanden - bare mor og mikkel :-) :7himmel

Jeg har været alene med ham tidligere, men det var kun 3 dage mens min mand var på kursus. Denne gang er det 3 uger, så det skal nok blive spændende. Jeg var ikke nervøs denne gang, jeg havde jo været alene før, men op til de 3 dage var jeg meget nervøs. Også fordi min mand har været bedst til at trøste når han blev ulykkelig. Dette er jeg dog kommet efter, mor kan nun også bruges, så jeg er langt mere selvsikker og rolig nu. :loveshower

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ej hvor dejligt at det gik godt :loveshower

Jeg fik slået græs idag med Lise i bæreselen :super er helt stolt af mig selv at jeg ku klare det. Og så gik vi en tur i Ikea med barnevognen - shoppede lidt og spiste i restauranten - super hyggeligt! :biglove

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER