Nitzen1987

Dagpleje eller vuggestue - Hvad har I valgt at blive skrevet op til?

10 indlæg i dette emne

Har I skrevet jeres barn op til vuggestue eller dagpleje? og hvorfor det ene frem for det andet?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Maja er skrevet op til dagpleje, da vi godt kan lide tanken om en fast voksen og en lille gruppe af børn som Maja skal omgåes dagligt - tænker også at der vil være færre virusser og bakterier i et rum med 4-5 børn i forhold til et rum med 15-20 børn, men der er jeg måske helt galt på den :unsure Jeg har ingen erfaring med vuggestue...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

godt nok hører jeg ikke til i denne gruppe, men jeg går og leger med tanken om at blive dagplejemor selv, når vi har fået Trolden og barslen er ved at være forbi, og så selv have trolden, med andre børn

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Lasse er skrevet op til begge dele. Vi bor ude på landet og der er vist ikk så mange dp'ere, så derfor er han også skrevet op til vs.

Jeg gider nemlig ikk, hvis han ender i en dp, der ligger i modsatte retning af mit arbejde.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi har skrevet Mikkel op til dagpleje. Det er ligesom det der passer bedst til os, og vi kan også godt lide billedet af Mikkel bliver passet af 1 person, som maks har 4-5 børn ialt. Vi har ingen erfaring med vuggestuer, men tænker ligesom lidt at der er mere "plads" hos en dagplejer, mere opmærksomhed forestiller jeg mig også, altså mere tid til det enkelte barn.

Jeg ved ikke om jeg er galt på den, men det er de overvejelser der ligger til grund for vores valg og dermed er det endt med dagpleje.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Maja er skrevet op til dagpleje, da vi godt kan lide tanken om en fast voksen og en lille gruppe af børn som Maja skal omgåes dagligt - tænker også at der vil være færre virusser og bakterier i et rum med 4-5 børn i forhold til et rum med 15-20 børn, men der er jeg måske helt galt på den :unsure Jeg har ingen erfaring med vuggestue...

Lige i forbindelse med vira og bakterier, så vil der ikke være forskel tror jeg, da de fleste DP'ere mødes med hinanden i legestuer, og tager ned i børnehaven med børnene..... Så de bliver stadig udsat for alt hvad der er i miles omkreds :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Madison er skrevet op til privat dagpleje og har fået plads med start 1. juni næste år. Og det har vi valgt fordi vi er til at der er få børn og der bliver hygget om børnene på en anden måde end hvis det var en vuggestue.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Spiloppen er skrevet op til vuggestue i samme integrerede institution som hendes storesøster går i.

Jeg er klart mest til vuggestue og kan få helt ondt i maven over,at vi måske ender med en dp plads, jeg kan slet ikke overskue det. En garantiplads i Århus Kommune er nemlig alle pasningsmuligheder.

I vuggestuen er der uddannet og kompetent personale, man får sprogscreening,status-og udviklingssamtaler og barnet kommer til at omgåes børn i flere forskellige aldre. Der er mere personale, så hvis man ikke har kemi med den ene, er der nok en anden man svinger bedre med. Og hvis en personale er syg eller har ferie, er der stadig en masse andre voksne, som barnet ser dagligt og er vant til og trygt ved.

Jeg har intet imod dagplejere, min mor er det og har været det igennem tolv år og min svigermor har også tidligere arbejdet som dagplejer i mange år. Jeg synes bare ikke en dagplejer, kan tilbyde mit barn og dets forældre det, som vi kan få i en vuggestue. Der er klart mere styr på alt omkring børns udvikling, både fysisk, mentalt og socialt hos det uddannede personale i en vuggestue end der er hos end dagplejer vis eneste erfaring måske kommer fra egne børn.

Det er ingen kritik af dagplejere, blot min mening og overbevisning (som nok også affødes lidt af, at jeg selv er pædagog)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Spiloppen er skrevet op til vuggestue i samme integrerede institution som hendes storesøster går i.

Jeg er klart mest til vuggestue og kan få helt ondt i maven over,at vi måske ender med en dp plads, jeg kan slet ikke overskue det. En garantiplads i Århus Kommune er nemlig alle pasningsmuligheder.

I vuggestuen er der uddannet og kompetent personale, man får sprogscreening,status-og udviklingssamtaler og barnet kommer til at omgåes børn i flere forskellige aldre. Der er mere personale, så hvis man ikke har kemi med den ene, er der nok en anden man svinger bedre med. Og hvis en personale er syg eller har ferie, er der stadig en masse andre voksne, som barnet ser dagligt og er vant til og trygt ved.

Jeg har intet imod dagplejere, min mor er det og har været det igennem tolv år og min svigermor har også tidligere arbejdet som dagplejer i mange år. Jeg synes bare ikke en dagplejer, kan tilbyde mit barn og dets forældre det, som vi kan få i en vuggestue. Der er klart mere styr på alt omkring børns udvikling, både fysisk, mentalt og socialt hos det uddannede personale i en vuggestue end der er hos end dagplejer vis eneste erfaring måske kommer fra egne børn.

Det er ingen kritik af dagplejere, blot min mening og overbevisning (som nok også affødes lidt af, at jeg selv er pædagog)

Enig! :) :super

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi har (også) valgt dagpleje, da jeg, som

Andre også skriver, godt kan lide at det er en voksen hele tiden, og jan har gode erfaringer med det da Sara også var i dagpleje dengang.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER