somummy

Mænds oplevelse af fødslen

16 indlæg i dette emne

Nu har jeg efterhånden læst en del fødselsberetninger, og nogle gange har min kæreste også læst med over skulderen, og så er jeg kommet til at tænke på om der ikke er nogle af jeres mænd, som har lyst til at skrive om deres veresion af fødslen?

For der er højst sandsynlig stor forskel på hvilke oplevelser manden har haft og kvinden har haft, og det ville være godt for førstegangsfædrene at læse lidt om hvad de kan forvente sig. Samtidig vil det sikkert også være sjovt for os kvinder at læse

Så hermed vil jeg opfordre alle jer BK mænd til at skrive jeres fødselsberetning, så andre mænd kan være bedre forberedte til fødslen :balloons

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Der er vist en enkelt fødselsberetning herinde fra mandens synspunkt, men kan ikke liiige huske på stående fod hvem det var? :unsure det er der måske nogle andre der kan?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Den var lige her :rolleyes fra Milla's mand

De har så 4 børn og han har vist skrevet til dem alle.. så de ligger nok herinde lidt længere tilbage.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Super! Men synes stadig vi har brug for flere beretninger fra mænd, for at få et mere nuanceret billede af hvad det vil sige at være manden ved fødlen. Så håber I kan få lokket jeres mænd til at skrive et par ord :goodluck

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det er da en god ide. Jeg vil forsøge at høre min mand, om han har lyst til at skrive én. Når altså først vores barn ligesom GIDER komme til verden :rolleyes

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det er da en god ide. Jeg vil forsøge at høre min mand, om han har lyst til at skrive én. Når altså først vores barn ligesom GIDER komme til verden :rolleyes

Baby skal skynde sig meget, så min mand kan nå at læse din mands beretning :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tror desværre ikke jeg kan lokke min mand til det...

Men ved at i starten af forløbet følte han sig noget rastløs, da han ikke vidste hvad han skulle hjælpe med under mine veer... Resten af forløbet tror jeg var noget bedre for ham, da jeg virkelig havde brug for ham for at holde mig ovenpå under veerne...

Da jeg blev kørt til aks har han oplevet det meget mere skræmmende og dramatisk end jeg har... Så hvis han skulle skrive en beretning ville den nok være fyldt med mere frygt og afmagt end min... Men han var også bange for at miste mig.

Gad godt læse andres beretninger også :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det er en god ide, men ikke noget jeg kan lokke min mand til - desværre.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Baby skal skynde sig meget, så min mand kan nå at læse din mands beretning :)

Hahaha :D Babypigen er vist hverken til at rokke eller hive ud derfra :P hun ligger bare og hygger, tror jeg :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Min kærestes lyder således, men jeg er ret sikker på du ikke kan bruge den til noget.. Han og jeg, har ikke helt samme oplevelse :lolhit :

Stod tidligt op, tog på sygehuset. Fik ingen morgenmad - ØV. Måtte gå langsomt ud fra sygehuset, selvom jeg var mega sulten; Kæresten vraltede helt vildt og var totalt pylret.

Kom hjem, og fik ENDELIG morgenmad. GUF. Tog et spil computer, og bagefter en lur.

Fik besøg af mine forældre, som forstyrrede i mit nybegyndte computerspil.

Kl cirka 14, tog vi endnu engang på sygehuset.

Da vi kom hjem, tog jeg endnu en lur og endte med at vågne ved hysterisk kæreste der roterede i sengen.

Kl 16.45, var hun enormt hysterisk og totalt umulig at tale fornuftigt med, så jeg ringer til fødegangen som gerne vil se os.

Kl 17, sætter jeg hende af ved fødeindgangen, også parkerer jeg bilen..

Kommer op på fødegangen cirka 1715, og vi får vores egen stue.

Der er en rigtig pæn udsigt; Man kan faktisk se over til zoo :)

Kl 17.44 er vores pige født.

Jordemoderen sagde der kun var mad til moderen, men hun kom alligevel ind med to sandwiches. GUF.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Min kærestes lyder således, men jeg er ret sikker på du ikke kan bruge den til noget.. Han og jeg, har ikke helt samme oplevelse :lolhit :

Stod tidligt op, tog på sygehuset. Fik ingen morgenmad - ØV. Måtte gå langsomt ud fra sygehuset, selvom jeg var mega sulten; Kæresten vraltede helt vildt og var totalt pylret.

Kom hjem, og fik ENDELIG morgenmad. GUF. Tog et spil computer, og bagefter en lur.

Fik besøg af mine forældre, som forstyrrede i mit nybegyndte computerspil.

Kl cirka 14, tog vi endnu engang på sygehuset.

Da vi kom hjem, tog jeg endnu en lur og endte med at vågne ved hysterisk kæreste der roterede i sengen.

Kl 16.45, var hun enormt hysterisk og totalt umulig at tale fornuftigt med, så jeg ringer til fødegangen som gerne vil se os.

Kl 17, sætter jeg hende af ved fødeindgangen, også parkerer jeg bilen..

Kommer op på fødegangen cirka 1715, og vi får vores egen stue.

Der er en rigtig pæn udsigt; Man kan faktisk se over til zoo :)

Kl 17.44 er vores pige født.

Jordemoderen sagde der kun var mad til moderen, men hun kom alligevel ind med to sandwiches. GUF.

Ha ha, hvor sjovt. Han lyder om om han var totalt cool med verdens største overblik :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har punket Brian for bevingede ord, her er hvad jeg kunne lokke ud af ham:

- Uanset hvad man hører fra andre mænd, så er det ikke så slemt at være med til en fødsel.

- Man skal være hurtig til at have vand indenfor rækkevidde uden at falde over det, for når der bliver bedt om vand, så skulle man helst have haft det klar for fem minutter siden.

Og så kan jeg huske, at han umiddelbart efter fødslen (da vi havde tid til at snakke efter at jeg havde været på OP) fortalte, at det var ret vildt, så meget blod og vand, der splattede ud af mig :lolhit

Jeg fik en dag et link til en video af en fødsel, hvor man også kunne få kommentarer fra manden, men jeg kan simpelthen ikke finde det link nu <_< Det var et eller andet sygehus, der havde den på deres hjemmeside...

Edit: Her var videoen med interviews med manden: http://www.universitetshospitalskejby.dk/skejbybaby/foedefilm/

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Min kærestes lyder således, men jeg er ret sikker på du ikke kan bruge den til noget.. Han og jeg, har ikke helt samme oplevelse :lolhit :

Stod tidligt op, tog på sygehuset. Fik ingen morgenmad - ØV. Måtte gå langsomt ud fra sygehuset, selvom jeg var mega sulten; Kæresten vraltede helt vildt og var totalt pylret.

Kom hjem, og fik ENDELIG morgenmad. GUF. Tog et spil computer, og bagefter en lur.

Fik besøg af mine forældre, som forstyrrede i mit nybegyndte computerspil.

Kl cirka 14, tog vi endnu engang på sygehuset.

Da vi kom hjem, tog jeg endnu en lur og endte med at vågne ved hysterisk kæreste der roterede i sengen.

Kl 16.45, var hun enormt hysterisk og totalt umulig at tale fornuftigt med, så jeg ringer til fødegangen som gerne vil se os.

Kl 17, sætter jeg hende af ved fødeindgangen, også parkerer jeg bilen..

Kommer op på fødegangen cirka 1715, og vi får vores egen stue.

Der er en rigtig pæn udsigt; Man kan faktisk se over til zoo :)

Kl 17.44 er vores pige født.

Jordemoderen sagde der kun var mad til moderen, men hun kom alligevel ind med to sandwiches. GUF.

Hvor er han herlig :D Og jeg elsker at han fortæller om forløbet før, forløbet efter, maden og udsigten. MEn faktisk ikke noget om SELVE fødslen :lolhit

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvor er han herlig :D Og jeg elsker at han fortæller om forløbet før, forløbet efter, maden og udsigten. MEn faktisk ikke noget om SELVE fødslen :lolhit

Nu varede min fødsel jo også "kun" 44 min på fødegangen, hvoraf han brugte en del tid på pakering :P

Han siger selv at det gik så stærkt, så han ikke rigtig nået at tænke "F**K" før om aften, da vi var alene og vi havde fået talt om det osv.. ;) Han sov jo faktisk det meste af veerne, fordi jeg troede det ville tage lang tid. :rolleyes

Kan faktisk huske han bagefter spurgte om jeg havde tænkt over at hver gang vi havde været på svangregangen og fødegangen, havde vi fået et værelse med udsigt mod zoo.. Og det må jeg da indrømme at jeg der, midt i at føde vores datter, ikke lige havde tænkt over ;) MEN, det havde han altså... :rolleyes

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Min kærestes lyder således, men jeg er ret sikker på du ikke kan bruge den til noget.. Han og jeg, har ikke helt samme oplevelse :lolhit :

Stod tidligt op, tog på sygehuset. Fik ingen morgenmad - ØV. Måtte gå langsomt ud fra sygehuset, selvom jeg var mega sulten; Kæresten vraltede helt vildt og var totalt pylret.

Kom hjem, og fik ENDELIG morgenmad. GUF. Tog et spil computer, og bagefter en lur.

Fik besøg af mine forældre, som forstyrrede i mit nybegyndte computerspil.

Kl cirka 14, tog vi endnu engang på sygehuset.

Da vi kom hjem, tog jeg endnu en lur og endte med at vågne ved hysterisk kæreste der roterede i sengen.

Kl 16.45, var hun enormt hysterisk og totalt umulig at tale fornuftigt med, så jeg ringer til fødegangen som gerne vil se os.

Kl 17, sætter jeg hende af ved fødeindgangen, også parkerer jeg bilen..

Kommer op på fødegangen cirka 1715, og vi får vores egen stue.

Der er en rigtig pæn udsigt; Man kan faktisk se over til zoo :)

Kl 17.44 er vores pige født.

Jordemoderen sagde der kun var mad til moderen, men hun kom alligevel ind med to sandwiches. GUF.

Haha fantastisk! :lol

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Min mand har/er i gang med at skrive, men jeg er ikke sikker på, at det er noget man har lyst til at læse :unsure

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER