Myliona

De unge mødre.

193 indlæg i dette emne

Maliva har to fornavne, men går kun på Maliva i daglig tale.. men ja.. de ville sikkert bruge Maliva Erika, hvis hun var med (død og pine, det håber jeg ikke) - hvis jeg skullevære med ville det kun være mit fornavn, eftersom mit mellemnavn simpelthen er for grimt xD

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Maliva har to fornavne, men går kun på Maliva i daglig tale.. men ja.. de ville sikkert bruge Maliva Erika, hvis hun var med (død og pine, det håber jeg ikke) - hvis jeg skullevære med ville det kun være mit fornavn, eftersom mit mellemnavn simpelthen er for grimt xD

Hvad er dit mellemnavn da? :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nu så jeg kun lidt af afsnittet i går men jeg syns bare lidt de lever op til mine fordomme om at man skal ha et dobbeltnavn (eller er det bare tv stationen som kalder dem begge deres navne konsekvent?) og være lidt naiv for at være med. Og helst ha malet nogle mærkelige øjenbryn ej jeg forstår det vist bare ikke :rolleyes

Hehe - lige præcist! Det er lidt for meget efterhånden. Og fandeme nogle mærkelig navne, der ikke altid passer super-godt sammen :lol . Synes så dog, at de er blevet lidt bedre til også at finde nogle "gode" unge mødre. En overgang gik der lidt for meget tvangsfjernelse og virkelig sørgelige tilfælde i den!

Elsker at se det, men jeg er på en måde også lidt modstander af konceptet. Både fordi jeg synes, programmet har en lidt træls tendens til at vinkle historierne, så deltagerne kommer til at fremstå 10% dummere (fx lave et indslag om Natasha Nikita som er på slankekur og zoome ind på affaldet som bugner af colaflasker og McD-papir) og fordi jeg godt kan frygte at nogle unge piger, der måske ikke er så "ressource-stærke" kunne finde på at blive gravide i en meget ung alder med vilje i håb om at komme med i programmet...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvad er dit mellemnavn da? :)

Futterup :P

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Futterup :P

Ej undskyld men det er sgu for grineren.

:)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ej undskyld men det er sgu for grineren.

:)

Så prøv at forestille dig, hvordan jeg havde det, da jeg fik togskinner på :P

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Annonce ♥

Vidste i at hende der studerede til læge er blevet transkønnet? :blink

WOW!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vidste i at hende der studerede til læge er blevet transkønnet? :blink

WOW!

Der var noget om det i se og hør, hvor malou stella fik meget plads på forsiden, fordi hun havde tabt sig, og hende, den anden fik en lille plads. Det var i det der breinholdt show på tv2

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Annonce ♥

han har en blog - almost esben, tror jeg nok den hedder

EDIT: http://almostesben.wordpress.com

Jah.. har siddet og læst lidt.. jeg synes det er enormt modigt og stærkt af hende/ham

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jah.. har siddet og læst lidt.. jeg synes det er enormt modigt og stærkt af hende/ham

Enig.. Super sejt gået, af ham ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ej for filan hvor er det trist. Syns det er enormt synd de slet ikke får lov at prøve med støtte. Men ja det er vel for barnets skyld men jeg vil nok bare altid tænke at en mors og fars kærlighed må være meget svær at erstatte, selv hvis de ellers er resourcesvage.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ej for filan hvor er det trist. Syns det er enormt synd de slet ikke får lov at prøve med støtte. Men ja det er vel for barnets skyld men jeg vil nok bare altid tænke at en mors og fars kærlighed må være meget svær at erstatte, selv hvis de ellers er resourcesvage.

Havde samme tanke da jeg læste det :(

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Synes også det er virkelig synd, at de ikke "får chancen", når de gerne vil have noget støtte!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ser ud som om den blir genudsendt her kl 20 hvis man ikke fik det hele med :whistling

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ser ud som om den blir genudsendt her kl 20 hvis man ikke fik det hele med :whistling

Takker- så det lige præcis til at få det med jeg ikke så tirsdag :super

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Annonce ♥

Annonce ♥

Hun er fjernet!

Ja jeg fandt det bagefter. Det er sku en barsk start :(

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg ser det ikke så ofte, men er der en der kan fortælle mig, hvorfor ham Remi blev tvangsfjernet, og hvorfor han stadig er det?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ej, det er godt nok synd, at de fjerner babyen så hurtigt :( Især når de nu selv beder om så meget hjælp til at beholde datteren..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Annonce ♥

Ikke sådan for at skabe diskussion, men det frustrerer mig faktisk lidt at der ift. når nogle af børnene bliver tvangsfjernet at mange skriver "Desværre" eller "De burde have fået lov at prøve" osv...

Jeg er selvfølgelig farvet af mit arbejde, hvor jeg ved hvor hamrende svært det er for en kommune at tvangsfjerne børn, men hvor tit er det ellers lige at man hører at kommuner gør for meget??? Er kritikken ikke altid at de gør for lidt???

Jeg er simpelthen nødt til at tro at når børn bliver tvangsfjernet, så gør de det fordi de ikke ser andre muligheder, og man ikke på nogen måde kan forestille sig muligheden for at forældrene kan, om så de fik alverdens støtte...

Så vel er det da synd for dem som får tvangsfjernet deres børn, og især når de først får afgørelsen dagen før fødslen eller et par dage efter fødslen, for kommunen burde have givet deres vurdering LÆNGE inden... Men jeg er simpelthen nødt til at tro på at det er det rigtige at gøre... Så al respekt for at de kæmper, men lige i forhold til tvangsfjernelser, så mener jeg absolut Ankestyrelsens vurderinger bør følges...

:ditto Jeg er virkelig virkelig enig! :kram2

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ikke sådan for at skabe diskussion, men det frustrerer mig faktisk lidt at der ift. når nogle af børnene bliver tvangsfjernet at mange skriver "Desværre" eller "De burde have fået lov at prøve" osv...

Jeg er selvfølgelig farvet af mit arbejde, hvor jeg ved hvor hamrende svært det er for en kommune at tvangsfjerne børn, men hvor tit er det ellers lige at man hører at kommuner gør for meget??? Er kritikken ikke altid at de gør for lidt???

Jeg er simpelthen nødt til at tro at når børn bliver tvangsfjernet, så gør de det fordi de ikke ser andre muligheder, og man ikke på nogen måde kan forestille sig muligheden for at forældrene kan, om så de fik alverdens støtte...

Så vel er det da synd for dem som får tvangsfjernet deres børn, og især når de først får afgørelsen dagen før fødslen eller et par dage efter fødslen, for kommunen burde have givet deres vurdering LÆNGE inden... Men jeg er simpelthen nødt til at tro på at det er det rigtige at gøre... Så al respekt for at de kæmper, men lige i forhold til tvangsfjernelser, så mener jeg absolut Ankestyrelsens vurderinger bør følges...

Meget enig! Min mor arbejder med præcis sådan nogen sager, hvor hun er med til at afgøre om 'forældrene skal have chancen' (og rent faktisk prøver at lære dem at være forældre) eller barnet skal tvangsfjernes og det er IKKE nemt, rent faktisk at få en tvangsfjernelse igennem, selvom det uden tvivl er det rigtige at gøre for barnet.

Jeg synes selvfølgelig det er synd for forældrene, men hvis de virkelig ikke KAN passe det barn, så er det 100% barnets tarv, at det bliver fjernet med det samme uden at forældrene 'får chancen' og dermed og risikoen for at lave skade. Det er den barske virkelighed, men det er altså barnet man må sætte først.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER