TakForDenneGang

Divacup eller Ladycup

23 indlæg i dette emne

Jeg har længe overvejet at skifte min øko tamponer ud med en cup.. Men hvilken skal jeg vælge. Lady eller Diva eller er de identiske men med forskelligt navn?? Nogen som kan hjælpe? :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg har i hvert fald været rigtig glad for min Lady Cup.

Mht til forskellen, så ved jeg ikke om Diva Cup vil være bedre til nogen end Lady Cup, og i fald den vil være bedre til nogle personer har jeg ikke lige forstand på hvilke. Men jeg synes Diva Cuppen ser lidt smallere ud end Lady Cuppen når man kigger på billeder.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg tror det er lidt det samme koncept ;) Og mener at ladycuppen er billigst :)

Jeg har en, men kan ikke bruge den, da mit underliv skubber den ud :(

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg startede med DivaCup, men den laekkede. Saa fik jeg min ladyCup, som jeg aldrig har haft problemer med og som jeg synes er meget nemmere at bruge. Den begynder jeg snart at saelge hernede i Italien, for jeg er vildt begejstert loveshower.gif

LadyCup er bloedere og mere fleksibel end DivaCup, synes jeg. Saa kan den faas i flere farver, hvilket jeg ogsaa er glad for, fordi den tager lidt farver :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Øv har stadig nedtur over ikke at kunne bruge min :( så smart et koncept altså!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

jeg søger en forklaring af, hvordan den fungere... anyone??

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Annonce ♥

Tak :) Tror jeg starter med at prøve LadyCup ..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det lyder rigtig smart, men jeg har virkelig svært ved at forestille mig, hvordan man får den op på plads :blink

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Folder den sammen, skubber den op og så hjælper vacuum med at svuppe/suge den på plads.

Er så glad for jeg skiftede til cup og anbefaler det gladeligt til alle jeg kender (som jeg vel og mærke diskuterer disse ting med... Det er så egentlig begrænset)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

(ovenstående var et forsøg på forklaring til Susanne33, fik bare ikke quotet)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hi hi, Susanne :)

Den er jo lavet i medicinsk silikone, saa man folder den foroven, saa den ligesom kan komme ind(der er forskellige maader at folde paa...). Saa saetter man den op, hvor den folder sig ud. Man drejer saa lige den runde for at sikre sig, at den har folde sig helt ud. Derefter laver man en knibeoevelse, mens man lige skubber den lidt ind. Saa finder den selv paa plads lige indenfor. Den skal ikke helt op som en tampon, men sidder ganske rigtig og laver et vakum lige indenfor. Naar den skal ud igen, saa har man en tap, som man lige kan hive lidt i, men jeg skal gerne have det vakum vaek, saa jeg trykker den lidt sammen foerst. Det kraever lige lidt oevelse, men det er saa fab, naar man har fundet ud af detloveshower.gif

Det fede er ogsaa at man kan saette den op, allerede naar man forventer mens, for den udtoerrer ikke slimhinderne. den sidder bare og fanger alt, hvad der maatte komme ud. Saa skal den toemmes og vaskes mindst hver 12. time og kan sidde hele natten.

Jeg skal lige have den ud et par gange om dagen paa min heavy flow dag og der har jeg ogsaa trusseindlaeg paa. Men ellers... toot.gif

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Min nægter at folde sig ud deroppe haha, den føles alt for stor :( har prøvet virkelig mange gange :( øv bøv!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Min nægter at folde sig ud deroppe haha, den føles alt for stor :( har prøvet virkelig mange gange :( øv bøv!

Det kan sagtens være fordi den er for stor, har nemli hørt at de kan fåes i flere størrelser..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det kan sagtens være fordi den er for stor, har nemli hørt at de kan fåes i flere størrelser..

Ja den virker for stor, men har købt den mindste størrelse så kan ikke gøre så meget ved det :(

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hi hi, Susanne :)

Den er jo lavet i medicinsk silikone, saa man folder den foroven, saa den ligesom kan komme ind(der er forskellige maader at folde paa...). Saa saetter man den op, hvor den folder sig ud. Man drejer saa lige den runde for at sikre sig, at den har folde sig helt ud. Derefter laver man en knibeoevelse, mens man lige skubber den lidt ind. Saa finder den selv paa plads lige indenfor. Den skal ikke helt op som en tampon, men sidder ganske rigtig og laver et vakum lige indenfor. Naar den skal ud igen, saa har man en tap, som man lige kan hive lidt i, men jeg skal gerne have det vakum vaek, saa jeg trykker den lidt sammen foerst. Det kraever lige lidt oevelse, men det er saa fab, naar man har fundet ud af detloveshower.gif

Det fede er ogsaa at man kan saette den op, allerede naar man forventer mens, for den udtoerrer ikke slimhinderne. den sidder bare og fanger alt, hvad der maatte komme ud. Saa skal den toemmes og vaskes mindst hver 12. time og kan sidde hele natten.

Jeg skal lige have den ud et par gange om dagen paa min heavy flow dag og der har jeg ogsaa trusseindlaeg paa. Men ellers... toot.gif

Jo jo - jeg forstår konceptet. Jeg forstår bare ikke HVORDAN, man får et stykke sammenfoldet silikone stoppet derop?! :blink Det går over min forstand, men jeg er nok nødt til at købe en og prøve :rolleyes

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Når den er foldet fylder den jo ikke så meget mere end en tampon. Og mindre end en mand ;-)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Maaske kan du bare saette den op - ganske enkelt. Maaske skal du lige lirke lidt - ogsaa enkelt :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hmmm, bliver lidt nysgerrig på denne. Har set den før og tænker at få den op er ikke noget problem, men.... Hvordan undgår man svineri når den skal ud igen? Det kan jeg ikke rigtig se for mig - får nogle ikke så charmerende billeder i hovedet :lolhit

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Er er faktisk lidt hooked efter at have set videoen... Hvor kan man købe dem?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Er er faktisk lidt hooked efter at have set videoen... Hvor kan man købe dem?

Ladycup på ladycup.dk. Ved ikke med de andre, men et af de der downtown agtige tilbud har også solgt en anden type. Ved ikke hvad der er at foretrække - det er jo ikke ligefrem noget man prøver ;-) jeg købte ladycup uden ar undersøge markedet yderligere og er super tilfreds efter snart tre års brug.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vil lige høre om I bruger det "tilbehør" der kan købes til eller der er en DIY måde at rengøre dem på?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg bruger ikke noget andet tilbehør... Udover at jeg selvfølgelig lige vasker den normalt før og efter brug, så koger jeg noget vand i elkedlen, kommer det i en skål og lader ladycuppen ligge i det kogende vand et kvarters tid. Så burde den være desinficeret.

Jeg bruger heller ikke glidecreme, synes det er rigeligt at den bare er våd med vand, men det er nok smag og behag (og kommer an på hvor tør man er i skeden).

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER