Guest Amina

hvilke rengøringsmidler?

13 indlæg i dette emne

Ja jeg er lidt nysgerrig. Hvilke rengøringsmidler bruger i i hverdagen? Og bruger i forskellige mærker afhængig af hvad i skal gøre rent?

Hvor tit støvsuger i? Skifter sengetøj? Rengører køleskab? Vasker dyner og puder mm?

Og til jer der har vaskemaskine hvad bruger i så af vaskemiddel og bruger i skyllemiddel?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Ja jeg er lidt nysgerrig. Hvilke rengøringsmidler bruger i i hverdagen? Og bruger i forskellige mærker afhængig af hvad i skal gøre rent?

opvaskemiddel, toiletrens, glasrens spray og universalrengøring til toilettet (alt fra änglamark eller tusindfryd) og øko eddike

Hvor tit støvsuger i? Skifter sengetøj? Rengører køleskab? Vasker dyner og puder mm?

Støvsuger og vasker gulv et par gange om ugen, vi har stue og køkken i samme rum og min mand køre hans cykel igennem der hver dag, når han skal have cyklen til og fra altanen - det samme med barnevognen. Sengetøj bliver skiftet 1 gang om ugen, vi har 2 katte, som sover i sengen og syntes, at det er mest hygiejnisk, når vi og Johan ligger og sover i sengen, at der ikke er for mange katte hår. Køkkenet bliver tørret over mens jeg laver mad. Dyner og puder bliver vasket efter behov :)

Og til jer der har vaskemaskine hvad bruger i så af vaskemiddel og bruger i skyllemiddel?

Bruger änglamark flydende vaskemiddel til tøjvask og vasketabs fra tusindfryd til blevask. Kunne aldrig finde på at bruge skyllemiddel. En anti-kalk tabs og eddike gør det samme :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ja jeg er lidt nysgerrig. Hvilke rengøringsmidler bruger i i hverdagen? Og bruger i forskellige mærker afhængig af hvad i skal gøre rent?

Vi bruger: universal rengøring, toiletrens, glasrens fra anglamark, Rodalon, og skurecreme :) og opvasketabs og opvaskesæbe fra anglamark :)

Hvor tit støvsuger i? Skifter sengetøj? Rengører køleskab? Vasker dyner og puder mm?

Min mand støvsuger hver dag, og vi skifter sengetøj onsdag og lørdag. Vi vasker dyner/puder/rullemadras en gang om måneden. Køleskabet bliver gjort rent af min mand hver mandag mens jeg handler til en uge :)

Og til jer der har vaskemaskine hvad bruger i så af vaskemiddel og bruger i skyllemiddel?

Vi bruger enten vaskeskaller til knap så beskidt tøj, nærmest alt og mit arbejdstøj bliver vasket i flydende anglamark uden skyllemiddel :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ja jeg er lidt nysgerrig. Hvilke rengøringsmidler bruger i i hverdagen? Og bruger i forskellige mærker afhængig af hvad i skal gøre rent?

Jeg bruger neutral opvaskemiddel, når jeg tørre støv af. Stuegulvet bliver vasket af i sæbespåner osv.

Hvor tit støvsuger i? Skifter sengetøj? Rengører køleskab? Vasker dyner og puder mm?

Lige pt støvsuger vi hver dag, da hunden er i voldsom fæld, sengetøjet bliver skiftet 1 gang i ugen. Køleskabet rengjort, når det trænger. Vi vasker puder og dyner 1 gang i året. Mens de kommer ud og hænge, så længe, at det ikke regner

Og til jer der har vaskemaskine hvad bruger i så af vaskemiddel og bruger i skyllemiddel?

Skyllemiddel er nogo for mig, det skader miljøet. I stedet bruger jeg eddieke, som har sam effekt - bortset fra den parfumeret lugt. Vaskepulver bruger jeg neutral.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ja jeg er lidt nysgerrig. Hvilke rengøringsmidler bruger i i hverdagen? Og bruger i forskellige mærker afhængig af hvad i skal gøre rent?

Jeg bruger ikke forskellige mærker afhængigt af min rengøring og pt. bruger jeg de billigste produkter på markedet.

Inden vi flyttede brugte jeg allergivenlige og miljøvenlige rengøringsmidler, men det har vi ikke råd til for tiden.

Så snart økonomien kører igen, så bliver der købt grønt igen :)

Men i hverdagen bliver der brugt.

Universal rengøring, toiletrens, opvaskesæbe.

Hvor tit støvsuger i? Skifter sengetøj? Rengører køleskab? Vasker dyner og puder mm?

Jeg støvsuger hver dag fordi vi ikke har en kost (endnu) og hele lejligheden er med trægulve. Trægulve, baby og kat går ikke godt sammen! :rolleyes

Så der skal støvsuges hver dag.

Jeg PRØVER at skifte sengetøj 1 gang i ugen, men glemmer det altså en gang imellem.

Jeg rengører mit køleskab 1 gang i ugen for ellers synes jeg virkeligt det er ulækkert og så vil jeg bestemt ikke have min mad deri!

Dyner og puder bliver vasket ca. 1 gang i måneden eller efter behov.

Tøj vasker vi 1 gang i ugen og når vi får sat vaskemaskinen til vil vi vaske Malivas tøj samt håndklæder, klude og viskestykker hver dag og vores tøj 1 gang i ugen.

Og til jer der har vaskemaskine hvad bruger i så af vaskemiddel og bruger i skyllemiddel?

Det billigste for tiden, men før i tiden brugte jeg miljøvenlige og allergivenlige produkter (hovedsagligt neutral).

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ja jeg er lidt nysgerrig. Hvilke rengøringsmidler bruger i i hverdagen? Og bruger i forskellige mærker afhængig af hvad i skal gøre rent?

Vi bruger Froggy og som basis bruger vi: universal-rengøring, wc-rens, spejlrens, citron kalkfjerner-spray og skurecreme. Nogen gange har vi også Änglamark - det er ikke så afgørende, bare det er miljøvenligt og grønt :)

Opvaskemidlet er Neutral. Lige for tiden bruger vi også jævnligt Rodalon til Annas hagesmække ;)

Hvor tit støvsuger i? Skifter sengetøj? Rengører køleskab? Vasker dyner og puder mm?

Vi støvsuger 2 gange om ugen og vasker gulv hver 3.-4. uge.

Skifter sengetøj hver 28. dag ;) Det passer med, at jeg sveder ret meget under mens, så når det er overstået bliver sengetøjet skiftet...

Rengøring af køleskab er sådan lidt i etaper - tager grøntskuffen, når den er tom eller trænger og ligeså med hylderne.

Jeg må blank erkende, at vi ikke vasker dyner, da vi ikke har nogen tørretumbler. De bliver luftet ude jævnligt og så bliver de bare ikke så gamle inden de bliver skiftet ud.

Og til jer der har vaskemaskine hvad bruger i så af vaskemiddel og bruger i skyllemiddel?

Vi bruger Neutral og ikke noget skyllemiddel

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ja jeg er lidt nysgerrig. Hvilke rengøringsmidler bruger i i hverdagen? Og bruger i forskellige mærker afhængig af hvad i skal gøre rent?

Jeg er gået fra cilit bang til froggy, da det er mere miljøvenligt, og vist også bedre for baby. De har en universal spray-rengøring, som jeg synes fungerer rigtig godt. Så den kommer med rundt i hele huset.

Ellers står den på brun sæbe til glasset i ovnen og glasrens til vinduerne. Kan ikke lige komme i tanke om, hvad vi ellers bruger.

Hvor tit støvsuger i? Skifter sengetøj? Rengører køleskab? Vasker dyner og puder mm?

Støvsugningen kommer helt an på, hvor tit vi får gæster :D Men ellers sker det 1 gang om ugen optimalt ser. Køleskabet bliver rengjort efter behov, når jeg kan se, at glashylderne trænger. Sengetøjet bliver nok skiftet hver 14. dag, men det er også mere en "nu trænger det" ting, og ikke på fast rutine.

Jeg ved ærligt talt ikke, hvor ofte vores puder og dyne bliver vasket. Dynen ryger sjældent til vask, puderne lidt oftere. Hvis jeg kan se, at der er kommet en skjold på, når jeg skifter sengetøjet, får de en tur, men jeg har ingen ide om, hvor ofte det er. :)

Og til jer der har vaskemaskine hvad bruger i så af vaskemiddel og bruger i skyllemiddel?

Vaskemidlet er neutral og skyllemidlet er lige nu duni med reduceret parfume. Vores vaskemaskine er lidt ældre, og den kommer nemt til at lugte surt, så hvis vi bruger både vaskepulver og skyllemiddel uden duft kommer det nemt til at lugte hengemt og surt. Desuden elsker jeg duften af rent vasktøj, så jeg synder og bruger en lille smule parfume i tøjvasken :badgirl

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tak for jeres svar piger, spændende at høre hvad i gør derhjemme :)

Lige 2 ekstra spørgsmål? Rengører i bare køleskabet med vand og sæbe? Eller bruger i noget mere bakteriedræbende?

OG er det overhovedet nødvendigt at bruge skyllemiddel? Altså hvad er funktionen egentlig? :unsure

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tak for jeres svar piger, spændende at høre hvad i gør derhjemme :)

Lige 2 ekstra spørgsmål? Rengører i bare køleskabet med vand og sæbe? Eller bruger i noget mere bakteriedræbende?

OG er det overhovedet nødvendigt at bruge skyllemiddel? Altså hvad er funktionen egentlig? :unsure

Jeg bruger bare opvaskemiddel i køleskabet.

Har aldrig brugt skyllemiddel - i min optik gør det ingen forskel, bortset fra sæbe i afløbet og ud i naturen ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvorfor spørger du egentlig?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Lige 2 ekstra spørgsmål? Rengører i bare køleskabet med vand og sæbe? Eller bruger i noget mere bakteriedræbende?

jeg bruger vand og opvaskemiddel, hvis jeg bare lige skal tørre af, men når det får den helt store tur bruger jeg glasrens :)

OG er det overhovedet nødvendigt at bruge skyllemiddel? Altså hvad er funktionen egentlig? :unsure

tøjet bliver blødere med skyllemiddel :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvorfor spørger du egentlig?

Hehehehehe :whistling ej det meste af det er nysgerrighed.

Men det kom sig faktisk af at jeg havde en samtale med en veninde som absolut ikke mente at jeg kunne rengøre køleskab i sæbevand! Der SKULLE klorin til for at fjerne bakterier :unsure og så kom vi til at snakke om hvilke rengøringsmidler man bruger, og hvor tit man skifter sengetøj mm. Hun skifter sengetøj hver 2-3 dag hvilket jeg synes var lige lovlig meget! :blink

Ang. vaskemaskine spørgsmålet var det mere ang. mig selv. Vi har lige købt en ny vaskemaskine som er blevet installeret idag, og kunne ikke helt finde ud af om jeg skulle bruge skyllemiddel eller ej. Men efter jeres svar kom jeg frem til at det ikke var nødvendigt med skyllemiddel :lovebk

Jeg havde en lille smule neutral vaskepulver tilbage, men skal nu finde ud af om jeg vil investere i det igen eller om der findes noget bedre (og måske billigere)

Hihi jeg er vidst lidt tosset :lol men synes det er sjovt at høre hvad andre bruger og gør :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg vasker køleskabet af i sæbevand.

Og skyllemidlet er jo til at tøjet dufter og bliver blødt. Blødheden får du også med eddike. Og parfume er ikke så sund, så derfor undlader jeg det

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER