Mia

Erfaringer med fødesteder?

11 indlæg i dette emne

Hej

Jeg er ny her.

Jeg skal vælge hvilket hospital jeg vil være tilknyttet under min graviditet. Er der nogen der har erfaringer med de forskellige hospitaler i hovedstadsområdet?

Jeg lægger mest vægt på, at man får mulighed for at blive et par dage i et eneværelse indtil vi er klar til at tage hjem. Og at de giver sig tid til at tage sig ordentligt af en. Det kan jeg se at man kan på Hvidovre, men er der nogen der ved hvordan det ser ud på Herlev og Rigshospitalet. Det er mest praktisk for mig at vælge Herlev, men jeg savner nogle erfaringsberetninger. Som det ser ud nu, bliver det en tvillingefødsel og jeg er bævrende nervøs for det hele!

Mia

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Hej Mia

Velkommen og tillykke :)

Jeg fødte mine første 2 på riget, og det var ikke ubetinget gode oplevelser.

Derfor valgte jeg tredje gang at føde på Gentofte (som nu lukkes ned)

Men når nu du venter tvillinger er du lidt i særklasse hvad det angår, så uden at vide det med sikkerhed her efter alle sammenlægningerne, så vil jeg stærkt formode at uanset hvor du vælger at føde, vil du få enerum med plads til far i op til en uge :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Min fætter's kone fødte for 1½ år siden på Herlev, hvilke jeg ved hun var rigtig glad for. HUn fødte for tidligt og de blev simpelthen behandlede rigtig godt og boede på enkeltstue.. ved ikke om det er sådan med alle.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Velkomemn til og tillykke.

Min føste kom til verden på Riget, kan ikke lige sige det er min bedste oplevelse(men der var også nogle ting der ikke lige var helt alm i mit forløb), du skal være mere end heldig for at få enestue, virkelig.

self er der patienthotellet men der er jo ingen hjælp at få uden du skal ud af huset hver gang...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg fødte på Riget og var super glad for det, alle var søde, dygtige osv.

Hvis fødslen en ukompliceret kan i komme på barselshotellet (mener det koster ca. 250 kr for faderen at overnatte) og det skulle være rigtig godt! Er det kompliceret/kejsersnit ligger man dog vist på 4 sengsstuer...

Nu ved jeg ikke, hvor du bor henne men, hvis du ikke hører til Riget eller har en eller anden form for kompliceret graviditet er det vist næsten umuligt at få lov til at føde på Riget, da de skal have plads til de rigtig komplicerede fødsler...

Held og lykke med det hele!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tak for de mange svar. Det er dejligt at få nogle beretninger.

Er der nogen der kender noget til Hvidovre?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

jeg har født på herlev. kan kun anbefales.. havde et super foløb. fødte ambulant. selvom de helst så jeg blev derude..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

ah det er tvillinger, ellers ville jeg jo sige HJEMMEFØDSEL! :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg fik nummer 3 med AKS efter at være blevet overført fra Hillerød, så det var en noget kompliceret fødsel+forløb, men vi fik super service og min mand og jeg lå på enestue sammen - men igen var det et helt anderledes forløb.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

jeg skal føde på herlev... Jeg ved ikke hvordan det er (kan fortælle dig det til okt haha)

ville helst have født i Aalborg men deer er lidt for langt over...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg fødte min datter på Hvidovre hospital (og regner med at nr. 2 også kommer til verden dér).

Min fødsel var hvad de kalder en "god fødsel uden komplikationer", derfor kom vi på patienthotellet.

Værelserne er en rigtig god størrelse, med seng til Mor og sovesofa til Far. Der ud over er der også eget badeværelse og der er bleer til både Mor & barn til rådighed. Hvis man er ved at løbe tør, er det bare at spørge personalet efter nogle flere.

Det eneste (rigtig store) minus i vores øjne var, at jordemoderen (ja der var kun 1 tilknyttet ad gangen imens vi var der) også skulle hjælpe til på fødegangen hvis der var travlt - og det var der! Så vi så ikke meget til dem selv om vi vandrede op og ned af gangen for at få hjælp til at få amningen til at fungere.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER