SarahA

Gravid men negativ test ? :S

23 indlæg i dette emne

Heej alle i søde mennesker..

Jeg er ny her, og har oprettet mig adgang til forum fordi jeg er vildt i tvivl..

Jeg har forsøgt at opnå graviditet i 4 år nu, jeg har været igennem mange gynæk. undersøgelser osv..

Hvor jeg altid har fået at vide at jeg ikke fejler noget, og jeg gerne skulle kunne blive gravid..

For ca. 3-4 mdr. siden fik jeg et godt råd af en veninde om at jeg skulle begynde på at tage GraVitamin tabletter, som jo indeholder folsyre og de vitaminer kroppen har brug for, for at opnå graviditet..

Min sidste mens. var D. 6/6, efterfølgende har jeg ikke haft mens. selvom den plejer at være regelmæssig .. Den er der altid, 6-8 i starten af hver måned.. Nu er det 2mdr siden min sidste mens., Jeg har alle graviditets symptomer, MEEEEEEN,

Jeg har taget 3 svagt positive Graviditets tester derhjemme. Og 2 negative.

Jeg ringede da til lægen for at tage en test ved lægen.

D. 25/7, altsåå ca. 7uger efter sidste mens. Var jeg ved lægen og tage en test som så viste sig at være NEGATIV!?`

Derfor skulle jeg vente lidt mere mente hun, for det kunne være noget med at jeg er langsommere til at producere hcg hormonet..

Fint nook, dagen efter, altså D.26/7 tager jeg selv en test igen derhjemme, og får en svag Positiiv test igen igen .

endnu en test nogen dage efter viste så også negativ..

Nu har jeg ringet til lægen igen, og jeg skal til lægen imorgen Tirsdag D. 7/8 ..

Jeg har taget pænt på omkring ''Specielt'' nederste del at maveen .. og jeg har alle graviditets symptomer ..

Men hvorfor fik jeg negativ test ved lægen, og er der nogen der har haft samme oplevelse?

Jeg er blevet usikker omkring om jeg er gravid, pga, de negative test .. :S

Hvis jeg er gravid er jeg 8 uger og 5dage nu.. Så det vil være lidt underligt at få en negativ test igen.. :S

Håber der er nogen derude der har prøvet noget lignende ..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg har ikke oplevet noget lignende, men jeg tænker om der kan være mulighed for en graviditet uden for livmoderen? Fordi der er det noget med at hcg dannes meget langsomt og ikke stiger normalt? Jeg håber virkelig ikke det er tilfældet!!!

Alternativt, er der mulighed for at du har sprunget en cyklus over, og du simpelthen derfor er for tidligt henne til en 'rigtig' positiv test?

Det sidste jeg tænkte på er, om testene har ligget for længe? Det har desværre en tendens til at give falske, svagt positive tests.

Du kan evt overveje at prøve et andet mærke test hvis det er det samme mærke du har brugt hele tiden?

Håber meget snart du får afklaring!

Heej, tusind taak for dit svar, <3 <3 <3

Jeg håbeer ikke det er graviditet uden for livmoderen .. Men nu hvor du siger det, kan det jo godt være tilfældet :(

Med hensyn til testerne så var de svagpositive allerede ca. 2minutter efter jeg tog dem..

Jeg prøver en anden test ''mærke'' idaag, så må jeg se hvad den viser, inden jeg skal til lægen imorgen ..

Jeg håber virkelig jeg er gravid, og forhåbentlig ikke uden for livmoderen. :(

Det er vildt hårdt når man prøveer såå meget :(

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har ikke oplevet noget lignende, men jeg tænker om der kan være mulighed for en graviditet uden for livmoderen? Fordi der er det noget med at hcg dannes meget langsomt og ikke stiger normalt? Jeg håber virkelig ikke det er tilfældet!!!

Alternativt, er der mulighed for at du har sprunget en cyklus over, og du simpelthen derfor er for tidligt henne til en 'rigtig' positiv test?

Det sidste jeg tænkte på er, om testene har ligget for længe? Det har desværre en tendens til at give falske, svagt positive tests.

Du kan evt overveje at prøve et andet mærke test hvis det er det samme mærke du har brugt hele tiden?

Håber meget snart du får afklaring!

Hvad sker der egentlig hvis det nu er at det er graviditet uden for livmoderen ? :( :S

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvad sker der egentlig hvis det nu er at det er graviditet uden for livmoderen ? :( :S

Den er ikke levedygtig og skal fjernes, nogen gange går den i sig selv igen, nogen gange må man ind og operere da det kan blive meget farligt hvis den sprænger æggelederen.

Nu skriver du ikke hvilket mærke graviditetstest du har prøvet, men jeg har selv erfaret at Valmed dem fra føtex/bilka/netto kan jeg få positivt svar med selv om jeg ikke var gravid, og jeg har hørt det samme fra andre. Det er jo smadder frustrerende når det ikke er en positiv test men rent faktisk en graviditet man gerne vil ha. Jeg vil anbefale strimmel teste fra billige-teste.dk de har aldrig snydt mig.

Held og lykke, håber du snart får afklaret hvad der sker i din krop. :goodluck

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ellers evt købe en clear blue digital..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Heej, mange taak for svareet <3

øv !! håber ikke det er tilfældeet ..

men jeg købte den fra kvik, det er en test der har en lyserød prop. kan ikke huske hvad den hedder..

Men fik lige min mand til at komme op med en anden slags test som jeg lige tog .. Den viste negativ :(:(:(

Jeg forstår det virkelig ikke.. Da min sidste mens. jo var heeelt tilbage D. 6/6 ..

Og den plejer at være regelmæssig .. plus graviditets symptomerne, altså spændte/ømme bryster, (dog svaag kvalme), Jeg er lidt sløv og træt engang imellem .. og niven/prikken fornemmelse i livmoderen .. jeg har også fået en større appetit .. og jeg kan se jeg har fået en ''bule'' ved nederste del af maven .. Jeg er normalt en meget lille og tynd pige, altså 162 høj, og vejede 45kg, idag vejer jeg 47..

så jeg kan meget hurtigt se forandringer .. og det virker sådan for mig, altså somom jeg er gravid ..

Meen jaa, jeg kan baare ikke vente til jeg skal til lægen imorgen og finde ud af hvad der foregår :( :( :(

Det er heelt vildt trææls at efter såå mange forsøg, at det virker somom jeg står med en graviditet uden for livmoderen :boo :boo

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

testen jeg lige tog, hedder Rfsu .. :(

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Har du prøvet at ringe til lægen for, at få taget en blodprøve for, at se efter HCG?

Håber også snart du får en afklaring, det lyder bestemt ikke som nogen sjov situation du står i? :(

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Har du prøvet at ringe til lægen for, at få taget en blodprøve for, at se efter HCG?

Håber også snart du får en afklaring, det lyder bestemt ikke som nogen sjov situation du står i? :(

Jeg ringede idaag til lægen, jeg har en tid imorgen kl. 16.20, men det er vel nok en alm. urin prøve.. hvis den er negativ, skaaal de baar gøre et eller andet.. jeg må så be om en blodprøve.. eller ihvert fald finde ud af om der er en graviditet og i så fald om det er uden for livmoderen eller hvad det er :(

Neii .. det er en vildt træls situation .. er virkelig såå knust, ved ikk om jeg skal græde eller grine eller hva jeg skal gøre .. Virkelig anstrengende at tænke så meget .. :( :boo

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Kan ikke komme over den glæde over de to streger på testen :boo

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nu giver jeg dig måske et falsk håb, men jeg syntes du skal være meget meget vedholdende overfor lægen indtil de finder ud af hvorfor du ikke har fået mens, eventuelt insistere på at få en gyn. Jeg har nemlig en bekendt der som dig mente hun var gravid (tredje graviditet) men lægen testede hende negativ over flere gange, og da hun pletblødte var det nok nogle hormon forstyrrelser i stedet som kunne give de samme symptomer... ja for at gøre en lang historie kort så fik hun den vildeste forskrækkelse da en slem mave influenza endte med at hun fødte en søn...

Jeg tænker også at hvis du plejer at have regelmæssig cyklus så er der et eller andet galt nu. Så selv hvis du ikke er gravid så skal der da findes id af hvorfor...

Jeg håber virkelig for dig at du snart får en afklaring

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nu giver jeg dig måske et falsk håb, men jeg syntes du skal være meget meget vedholdende overfor lægen indtil de finder ud af hvorfor du ikke har fået mens, eventuelt insistere på at få en gyn. Jeg har nemlig en bekendt der som dig mente hun var gravid (tredje graviditet) men lægen testede hende negativ over flere gange, og da hun pletblødte var det nok nogle hormon forstyrrelser i stedet som kunne give de samme symptomer... ja for at gøre en lang historie kort så fik hun den vildeste forskrækkelse da en slem mave influenza endte med at hun fødte en søn...

Jeg tænker også at hvis du plejer at have regelmæssig cyklus så er der et eller andet galt nu. Så selv hvis du ikke er gravid så skal der da findes id af hvorfor...

Jeg håber virkelig for dig at du snart får en afklaring

mange tak for svaret .. :loveshower Jeg har også hørt fra et pr. at de har haft den oplevelse at hcg hormonet først viste sig på urinprøver når de var flere uger henne ..

Jeg har været meget optimistisk end til nu .. Med håb om en ordentlig tydelig test ..

Men med den negative jeg lige tog, så er jeg lidt bange nu .. Jeg håber stadiig kun på det bedste ..

Min værste frygt er nok det med graviditet udenfor livmoderen .. alt andet er heelt ok for mig lige pt. selvom en graviditet er mit største ønske .. :(

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Men jaa .. jeg vil ihvert fald instistere på at finde ud af hvad det er. Helt klart noget jeg burde og har ret til at finde ud af. For det er jo ikke helt normalt at springe to mens. over.. lige pludseligst .. og med alt det andet til følge :S

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Kan man ikke slå en eventuel graviditet fast vha en tryghedsskanning nu? Evt. indvendig skanning.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Uvidenhed er en slemt irriterende størrelse - man bliver frustreret og usikker og ja utrolig ked af det!!! :kram :kram :kram :kram :kram :kram :kram :kram :kram :kram :kram :kram

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Kan man ikke slå en eventuel graviditet fast vha en tryghedsskanning nu? Evt. indvendig skanning.

Tror de ville tage en blodprøve, som jo viser hcget.

Jeg ville forlange at få taget den blodprøve, da den som minimum kan fortælle om dine test har vist forkert (Er der ingen hcg, viser testene jo i hvert fald forkert..)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg ville også forlange scanning og blodprøve evt selv betale for scanning privat hvis man har muligheden for det

Med min 2 søn kunne jeg også nogle gange teste svagt positiv men lægen kunne ikke ;( jeg var små 9 uger henne før lægens test viste svagt positiv med morgenurin :)

Og knægten er altså 3 år nu

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ved mig kunne der først testes positiv med blodprøve, jeg kunne heller ikke lave en positiv tests selv..

Så jeg syns du skal kræve en blodprøve for den er 100% sikker..

Håber for dig at du er gravid nu når du har prøvet så længe :goodluck

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Kan ikke tilføje yderligere end hvad alle de andre tøser har skrevet allerede.

Vil dog til gengæld benytte muligheden for at byde dig velkommen til et fantastisk forum. Her er helt skønt, med masser af skønne kvinder, som lytter, hjælper og støtter alt det man har brug for - uanset hvor i sit liv man er. :loveshower :loveshower :loveshower

Jeg håber at du finder dig til rette her i forum. Og får glæde af det i både medgang og modgang - der er så meget som mænd ikke forstår :lolhit - men herinde er vi ligesindede.

Derudover skal du have et kæmpe :kram og så håber jeg du snart får afklaring, så du kan komme videre - uanset hvad udfaldet er. Uvished er bare en dræber for os alle.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Diden herinde, kunne også først teste positivt rigtig sent..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Altså jeg tog to graviditetsteste der begge viste positiv, så jeg afleverede en urinprøve til lægen og den viste negativ!!! Så prøvede jeg apotekets - positive igen. Derefter fik jeg en ny lægetid og denne gang var den positiv. Tror ikke at graviditetsteste kan vise falsk positiv, men synes det er mystisk at nogle af dem viser negativ og andre positive...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

noget nyt :kram :kram :kram :kram

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Altså jeg tog to graviditetsteste der begge viste positiv, så jeg afleverede en urinprøve til lægen og den viste negativ!!! Så prøvede jeg apotekets - positive igen. Derefter fik jeg en ny lægetid og denne gang var den positiv. Tror ikke at graviditetsteste kan vise falsk positiv, men synes det er mystisk at nogle af dem viser negativ og andre positive...

De kan godt vise falsk positiv, hvis der er noget galt med testen.. Ved også der er især et bestemt mærke, som er dum til at vise falsk positivt.. - Kan selvfølgelig ikke huske hvilket. <_<

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER