Guest baby2011

Jeg blev ked af det og forarget

13 indlæg i dette emne

Jeg har en ven, eller veninde er det jo på facebook, som har en pige der er på alder med vores den mindste, altså 16 måneder :7himmel

Hun lagde et billede ud af hendes arm, hvor det var tydeligt for enhver at hendes datter havde bidt hende meget hårdt, da man tydeligt kunne se hele tandsættet i hendes hud :( Der skal ikke være nogen tvivl om, at barnet ikke skal bide sin mor, men ud af 9 kommentarer var der 4 der skrev, at hun en anden gang bare skal bide igen :( :(

Er jeg helt gal på den, eller er det ikke bare helt forkert at gøre ?? Det er strafbart at bide sit barn, præcis som det er at slå det.. Jeg blev dybt forarget og skrev igen på stedet at det ihvertfald ikke hjælper at bide igen og at pigen ikke vil kunne forstå det alligevel... Desuden skrev jeg, at jeg som kommende skolelærer har underretningspligt, så jeg synes folk skulle tænke over hvad de skriver på nettet..

Jeg kom efterfølgende med mit bud på hvad der er meget bedre, at gøre og efter jeg skrev det er strafbart, er der ingen der har skrevet efterfølgende :rolleyes :rolleyes

Men synes du det er i orden, at bide dit barn igen hvis det bider ?? Hvad så hvis det slår, skal man så også slå igen ?? Ja, jeg blev sgu ked af der var så mange der skrev at de bider deres børn..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

jeg kan huske, at min onkel for mange mange år siden fik samme råd, da min kusine som spæd også bed (hun er over 30 i dag)

Men nej jeg synes ikke det er i orden at bide sit barn, det er vel på samme niveau som at slå barnet, og det må vi ikke...

Jeg synes, at du gjorde det rigtige ved, at du skrev som du gjorde.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Puha nej det er bestemt ikke i orden at bide igen.. Det er i mine øjne det samme som at udøve anden fysisk eller psykisk vold!

Jeg syntes bestemt at du har gjort det rigtige.. Kan simpelthen ikke forstå dem som kan finde på at bide igen :(

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg synes BESTEMT ikke, at det er ok, at bide sit barn, og hvis dem, der har kommenteret, har ment det alvorligt, så synes jeg, at du har reageret HELT rigtigt!

Men jeg tænker lidt, om det bare er dårlig humor? :unsure Altså jeg kender flere, der kunne finde på at sige noget a la "Så bare giv ham en røvfuld, så han kan opføre sig ordentligt" uden at de på nogen måde mener, at det er ok med røvfuld... Og jeg kan jo også finde på at sige til Valdemar "Nu bider jeg dig i næsen, hapser-hapser-hapser" mens jeg kysser ham på næsen. Det jeg gør, er selvfølgelig hygge, hvilket det næppe er for din veninde, når hun er blevet bidt af sin datter. Min pointe er bare, at hvis man ikke hører tonen, så kan ord måske lyde meget hårdere end de er ment. Men jeg ved selvfølgelig ikke præcis, hvad der er skrevet. Håber sørme da ikke, at der var 4, der alvorligt mente, at hun skulle bide sit barn :blink

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Desværre var der ikke ret meget humor at spore :( Flere af dem gav ligefrem detaljer omkring bidet på barnet og hvordan barnet reagerer efterfølgende.. En skrev, at hun har 4 børn som hun alle har bidt igennem tiden, og hun mener det har hjulpet fordi hun kun har bide blødt og ikke hårdt, så jeg opfatter det ikke som noget for sjov..

Der var også nogle der skrev, at hun heller skal give ungen mad, eller en lussing osv osv og DET var heldigvis skrevet for sjov og med humor i tonen og det var selvfølgelig tydeligt, at de ikke vil gøre det, men det var ment for sjov :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Væmmeligt at nogen har skrevet det uden at det var for sjov :(

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg synes slet ikke det er iorden. Jeg forstår derudover ikke helt pædagogikken i det. Du må ikke bide så jeg bider dig, hvordan skal barnet forstå det ikke er iorden når mor og far gør det. Jeg ved godt nogen mener at de så kan mærke det går ondt, men jeg forstår ikke den pædagogik der ligger til grund.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ej det er sgu da ikk i orden. Hva opnår man lige ved det?

Man skal vel bare lære barnet at det er ikke okay at bide.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Chokerende efter min mening :blink bestemt ikke iorden!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg melder mig i koret: Det er ikke ok.

Men jeg har desværre oplevet tit fx i forums at folk beretter om at deres børn eller andre børn i institutionen bidder, og at der altid er mindst en der skriver, at de i så fald skal bide børnene igen, så de kan forstå, at det gør ondt. Der bliver argumenteret for, at børnene ikke ved, at det gør ondt når de bidder, og at man derfor er nødt til at lade dem mærke, at det gør ondt, så de kan forstå det, og så holde op.

Jeg tror dog bestemt ikke det er den rigtige løsning, og helt firkantet er det ulovlig. Da jeg havde strafferet havde vi en dom med en far, hvis søn ikke forstod hvorfor han ikke måtte lege ved stearinlysene, hvorefter faren holdt drengens hånd ind over flammen for at vise ham, hvor farligt det er. Det er jo i mine øjne det samme, og absolut ikke ok at påføre sine børn smerte med vijle, om så grunden er pædagogisk eller ej.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg melder mig i koret: Det er ikke ok.

Men jeg har desværre oplevet tit fx i forums at folk beretter om at deres børn eller andre børn i institutionen bidder, og at der altid er mindst en der skriver, at de i så fald skal bide børnene igen, så de kan forstå, at det gør ondt. Der bliver argumenteret for, at børnene ikke ved, at det gør ondt når de bidder, og at man derfor er nødt til at lade dem mærke, at det gør ondt, så de kan forstå det, og så holde op.

Jeg tror dog bestemt ikke det er den rigtige løsning, og helt firkantet er det ulovlig. Da jeg havde strafferet havde vi en dom med en far, hvis søn ikke forstod hvorfor han ikke måtte lege ved stearinlysene, hvorefter faren holdt drengens hånd ind over flammen for at vise ham, hvor farligt det er. Det er jo i mine øjne det samme, og absolut ikke ok at påføre sine børn smerte med vijle, om så grunden er pædagogisk eller ej.

Til det i rødt! Wtf :blink

Hvad er det for en opførsel!

Men til trådstarters spørgsmål - nej jeg synes bestemt heller ikke det er i iorden. Jeg er enig med de andre. :ditto

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg melder mig i koret: Det er ikke ok.

Men jeg har desværre oplevet tit fx i forums at folk beretter om at deres børn eller andre børn i institutionen bidder, og at der altid er mindst en der skriver, at de i så fald skal bide børnene igen, så de kan forstå, at det gør ondt. Der bliver argumenteret for, at børnene ikke ved, at det gør ondt når de bidder, og at man derfor er nødt til at lade dem mærke, at det gør ondt, så de kan forstå det, og så holde op.

Jeg tror dog bestemt ikke det er den rigtige løsning, og helt firkantet er det ulovlig. Da jeg havde strafferet havde vi en dom med en far, hvis søn ikke forstod hvorfor han ikke måtte lege ved stearinlysene, hvorefter faren holdt drengens hånd ind over flammen for at vise ham, hvor farligt det er. Det er jo i mine øjne det samme, og absolut ikke ok at påføre sine børn smerte med vijle, om så grunden er pædagogisk eller ej.

:o :o :o Man skal godt nok høre meget inden ørerne falder af...

Det "sjove" er jo i det her, at der slet ikke er kommet en eneste kommentar efter jeg skrev, at jeg har underretningspligt, så jeg synes folk skal tænke sig om... Der sidder forhåbentlig nogle mødre et sted med røde øre..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nej kunne ALDRIG finde på at bide !! William er 18 mdr og han bider også, men jeg siger da bestemt til ham det må du ikke og sætter ham ned hvis han er hos mig mens han gør det eller flytter ham væk fra mig ? Det er sådan jeg gør ihvertfald.

Det er vist ret normalt de gør det i denne alder har jeg fået at vide af min søster der er dagplejemor

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER