fru holden

Den der sovepose

11 indlæg i dette emne

Hello girls... Nu står de sidste indkøb til første baby for døren, og jeg havde egentlig besluttet mig for, at den såkaldte voksipose eller en god kopi, kunne vente nogle måneder, men nu blev jeg helt i tvivl om der simpelthen bare er for mange fordele ved sådan en pose så det er en god idé at anskaffe sig en allerede fra starten af?..

ellers har vi bare en lift med dyne til...

Kom med jeres mening om fordele (og gerne ulemper også) ved posen og jeres vurdering af, om det er nødvendigt at have en fra starten af :)

Tænker på at købe en Duniduo, så hvis nogle af jer har erfaring med den så er det også interessant :)

mvh fru Holden

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Hej

Jeg har 2 voksiposer, en sommer og en vinterdyne. De fulgte med barnevognen som jeg købte brugt. Jeg var sikker på de var uundværlige, men indtil videre har jeg stort set ikke brugt dem, der har jeg kunne nøjes med lift og dyne når vi skulle ud. Nu hvor hun er 5 måneder, og er vokset ud af liften vil jeg begynde at bruge voksiposer. Vi havde den faktisk med på tur igår. Jeg brugte den en lille smule da hun var nyfødt, men jeg syntes hun var meget lille i den store voksipose. Men jeg er ikke i tvivl om at vi kommer til at bruge dem meget fra nu af, især når det begynder at blive lidt koldere, og hun skal sove ude i barnevognen, hun sparker nemlig tit dynen af, og det problem har man ikke med en voksi :-)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ja det er altså et fantastisk godt spørgsmål for jeg har nemlig tænkt det samme - altså jeg har KUN hørt positivt om den og én veninde sagde hun fortrød ikke at have købt en.

Nogle sværger til den dyre voksi, mens andre siger at det er spild af penge når nu den billige fra Bilka (sleebee) er helt fin - eventuelt med dyne i når det er RIGTIG koldt - andre siger det er unødvendigt.

Jeg blev enig med mig selv om at med et august barn så ville det være en god dåbsgave - MEN så var den på tilbud til 500 kr i Bilka en dag vi var derinde og så slog jeg til.

I starten er liften god nok tror jeg, vejret er varmt og vi kommer til at være meget inden døre derfor tror jeg det er lettere at regulere temperaturen i en lift. Men når nu vejret bliver køligere i oktober så tror jeg soveposen bliver taget i brug.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi har en Drømmepose (Føtex-udgaven), og den har været super!

Filippa er fra juni, så vi begyndte først at bruge den, da hun voksede ud af liften (4-5 måneder gammel). Det var jo så i efterår/vinter, og der var den rigtig god, når hun skulle sove + når vi var på besøg som legetæppe.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg fik en voksiposetil minførst fødte som blev født1. februar 2009 - for mig har den været uundværelig, jeg brugte den fra start af, havde fået bund med, så jeg kunne bruge den som lift.

Denne gang skal jeg føde 16 oktober og forventer også her at den vil blive brugt fra start.

Når børne er nyfødte kan den virke stor, men jeg lagde blot lillemanden lidt oppe i den - håber du forstår hvad jeg mener.

Om det er en voksi, duni eller hvad de nu hedder, tror jeg ikke betyder så meget.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har brugt drømmeposen fra føtex til de to ældste, hvilket bare har været super. Til nummer tre har vi nu købt bilkaudgaven, da den anden var ved at være godt slidt. Vi er dog ikke begyndt at bruge den endnu (bruger lift med tæppe/dyne), da jeg syntes at den er lidt for varm. vil nok bruge den fra september.

Jeg kan helt klart anbefale en eller anden form for "sovepose", da den har været næsten uundværlig her.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi lavede samme nummer som Tumlepigen. Næste gang kunne jeg godt finde på at bruge den tidligere hvis jeg får et efterårs/vinterbarn. Får jeg et forårs/sommerbarn, venter jeg nok til det bliver køligere.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi har en DuniDuo og har været virkeligt glade for den, og regner helt sikkert med at den skal i brug til marts igen :) i de varmeste sommermåneder har vi brugt alm dyne, men ellers har de sovet i DuniDuoen. Vi har så blot skiftet mellem sommer og vinterdynen. Det smarte ved DuniDuoen er, efter min mening, at den kan kogevaskes, hvilket jo er smart hvis der sker små uheld ;) og så har jeg aldrig oplevet at børnene har været kolde i den, plus at de ikke kan sparke den af som en dyne. Så jeg kan kun anbefale det :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi har en DuniDuo og har været virkeligt glade for den, og regner helt sikkert med at den skal i brug til marts igen :) i de varmeste sommermåneder har vi brugt alm dyne, men ellers har de sovet i DuniDuoen. Vi har så blot skiftet mellem sommer og vinterdynen. Det smarte ved DuniDuoen er, efter min mening, at den kan kogevaskes, hvilket jo er smart hvis der sker små uheld ;) og så har jeg aldrig oplevet at børnene har været kolde i den, plus at de ikke kan sparke den af som en dyne. Så jeg kan kun anbefale det :)

SUPERlaugh.gif

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Lige et tillægsspørgsmål... Når i så putter dem i posen, hvor meget tøj giver i dem så på... Jeg ved godt det har meget at dige hvor koldt/varmt det er... vil gerne høre forslag til både efterår/vinter...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Lige et tillægsspørgsmål... Når i så putter dem i posen, hvor meget tøj giver i dem så på... Jeg ved godt det har meget at dige hvor koldt/varmt det er... vil gerne høre forslag til både efterår/vinter...

Prøv dig frem - det kommer MEGET an på barnet og hvor barnevognen står (udestue/halvtag/læ/sol/skygge osv) og om man har regnslag på eller ej. Erica har nogle gange ligget kun i langærmet body og nogle gange med al tøj + ekstra tyk trøje eller fleecedragt + hue, så du bliver nødt til at prøve dig frem - man lærer ret hurtigt om ens barn kommer til at svede eller få det lidt for koldt.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER