rusternille

Ondt i underlivet

9 indlæg i dette emne

Hellow september ladies.. :help

Jeg begyndte i går at føle en tung fornemmelse i det nederste af maven, og jo senere det blev på aftenen, jo værre blev det.. Det begyndte også at gøre lidt ondt i bækkenet omkring sengetid..

Idag vågnede jeg op og havde det super fint! Har så startet dagen med en del rengøring, og nu har jeg lidt smerter i skambenet og en anelse tyngde-fornemmelse i bækkenet!

Er det noget i har oplevet, -jeg tænker at det måske bare godt kan være fordi jeg kommer længere og længere hen nu, og bebsen m.m vejer en del mere..

Eller tror i det er fordi jeg overbelaster mig selv?

Kan det være begyndelsen på bækkenløsning, og synes i jeg bør kontakte lægen eller jordemoder?

Tak for jeres hjælp på forhånd, i er nogen skattepiger.. :yay

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg tænker at det er babys vægt der tynger dig.. Og måske noget bækkenløsning oveni. Det lyder lidt som noget jeg også oplever engang imellem og det eneste der afhjælper er hvile.

Jeg blev jo for lang tid siden sygemeldt med bækkenløsning - det var dog andre smerter der afgjorde det. Men sådanne smerter som du fortæller om, oplever jeg også..

Hvile, hvile, hvile - tror jeg er vejen frem :) Lyt til din krop :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Skriver lige, selv om jeg er august-lady ;)

Det kan sagtens være bækkenet, der bliver overbelastet. Med en baby og øget vægt generelt skal der ikke meget til. Den tyngende fornemmelse kan jeg godt nikke genkende til, tror det er meget normalt, når vi kommer så langt hen, desværre. Desuden vil alle gravide opleve at bækkenet giver sig for at få plads til baby, i større eller mindre grad.

Jeg har haft bækkenløsning siden uge 20, og jeg ved, at for mig bliver det lindret utroligt meget, når jeg bliver "trykket sammen" i siderne af hofterne. Jeg har et bækkenbælte til når jeg skal noget og det hjælper rigtig meget på det. Før jeg fik det kunne jeg godt finde på at binde et tørklæde stramt om mine hofter. Det tog toppen :)

Jeg synes godt du kan hive fat i din læge om bækkensmerterne, men der er desværre ikke rigtig nogen mirakelkur. Man kan kun lindre og aflaste. Jeg har, udover mit bælte som jeg selv har købt, fået akupunktur ved min jordemoder og fysioterapeut, men igen er det kun noget der lindrer i øjeblikket.

Du får lige et :kram2 - det er aldrig sjovt at have ondt.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

det kan også være baby der står fast - nogle oplever vist "en smerte" i forbindelse med at h'n sætter sig fast :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tak for jeres svar piger, jeg tror den står på masser af hvile de næste dage så!

det kan også være baby der står fast - nogle oplever vist "en smerte" i forbindelse med at h'n sætter sig fast :)

Aaaltså det ville give lidt mening men er det ikke lidt for tidligt? jeg er jo i uge 31.. men jeg synes faktisk at bebsen har rykket sig anderledes igår og idag..!?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tror både det er en blanding af dit bækken der giver sig meget og bliver overbelastet af din aktivitet men også baby der er på vej til at sætte sig fast. Det kan sagtens ske allerede nu :-)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tror både det er en blanding af dit bækken der giver sig meget og bliver overbelastet af din aktivitet men også baby der er på vej til at sætte sig fast. Det kan sagtens ske allerede nu :-)

Godt at høre, så tager jeg det bare helt roligt, og altså lidt sejt hvis bebs begynder at gøre sig lidt klar :loveshower

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Sådan er det også herhjemme uanset om jeg laver noget fysisk eller ej. Hele dagen kan være super god, men om aftenen bliver maven tung og besværlig.. Tror bare det er fordi det hele tynger mere og mere. Jeg er hvert fald ikke bekymret og tror umiddelbart heller ik du skal være det :)

Prøv dig frem og se, hvor meget du kan holde til og hvor slemt det så evt. bliver om aftenen. Her er der som sagt ikke den store forskel på om jeg laver noget eller ej i løbet af dagen, skal bare slappe af om aftenen.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det kan, som andre skriver, sagtens være hovedet der er ved at stå fast. Da jeg var gravid med min datter, stod hun ret tidligt fast.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER