Kiarra

Stop med P-piller

14 indlæg i dette emne

Hej beboere på Babyklar :)

Jeg og min forlovede skal snart giftes og er i din forbindelse klar til at begynde at forsøge at blive gravide.

Men vi er i tvivl - hvornår jeg skal stoppe med P-pillerne.

Jeg læser om mange bivirkninger, jeg ikke er vild med kommer lige op til brylluppet!

Som uren hud, ustabilt humør, kraftigere smerter i underliv, ikke regelmæssig menstruation og andet.

Har I nogen erfaring med bivirkningerne, hører jeg meget gerne om det :)

Er der andet vi skal være opmærksomme på i forbindelse med "forberedelserne" til graviditet?

Jeg har desværre mistet min mor, og har ingen tætte veninder, så ikke meget netværk at spørge :(

Jeg har hørt noget om folin?

Tak på forhånd og god sommer til jer alle :loveshower

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Begynd at tage folinsyre, gravitamin det er en god ting som lægerne råder en til :)

Hvornår er brylluppet ? for hvis jeg var dig smed jeg enten p-pillerne med det samme eller med det samme efter brylluppet...

stoppede selv med mine til nytår, blev gift 31. marts og er pt. stadig uden bebs...fortryder sådan at vi ikke smed de piller sidste år....

Ved ikke om det er pillerne eller PB der har givet mig en del humørsvingninger i perioder, men tror det er en god blanding af det hele.

Min cyklus ligger pt. på 40-43 dage og det er altså lang cyklus i PB.... :rolleyes

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg ville vente med st stoppe med pillerne til efter brylluppet for mange af de bivirkninger du taler om kan sagtens blive en realitet. Nogen siger det tager nogle måneder for kroppen at blive sig selv igen efter stop mens andre oplever at det faktisk er nemmest at blive gravid i starten hvor kroppen stadig husker den regelmæssige mens. Så ingen vil rigtig kunne fortælle dig hvad der er bedst, det kommer an på hvordan din krop reagerer ;)

Jep, folinen skal du starte op med et par måneder før pb går i gang så du har det i kroppen fra begyndelsen af en eventuel graviditet :) jeg er netop startet på det og vi starter pb om et par måneder

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg smed p-pillerne lige ugen før brylluppet - således nåede jeg ikke at få den urene hud på vores bryllupsdag, men var samtidig fri af mens og "frugtbar" på bryllupsnatten :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tillykke med det forestående bryllup og begyndelse på PB! :balloon

Jeg smed pillerne i april og har ikke rigtigt haft andre bivirkninger ved at stoppe end end lidt mere usikker cyklus og flere mens smerter nogle gange. Uren hud, ja, det kommer og går, tror ikke det er værre efter stop med pillerne.

Men det skifter selvfølgelig meget, så hvis du vil være sikker så er det nok bedst at vente med at stoppe til efter brylluppet. Eller som det er foreslået, lige inden. Men det er selvfølgelig an på hvor i cyklus bryllup ligger?

Held og lykke i hvert fald under alle omstændigheder :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg smed pillerne igen for lidt over tre uger siden og jeg har ingen bivirkninger overhovedet, tværtimod. Men jeg ville nok stoppe med dem et par måneder før brylluppet

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg stoppede på pillerne i foråret. Jeg fik ingen bivirkninger, andet end jeg ikke vidste hvornår mens kom. Og så får jeg nu ondt når jeg får mens, det gjorde jeg ikke da jeg var på pillerne

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tusind tak for velkomsten og alle jeres svar!

Kan godt se, at der er for og imod at stoppe med p-pillerne nu.

Ok så folin syre / gravitamin nu egentlig så? Nu vi planlægger at starte omkring brylluppet, som er om 2 måneder?

Min periode kommer ugen efter brylluppet, hvis jeg fortsætter med p-piller.

Nu I er så fantastisk søde og hjælpsomme;

Hvad mht. den "medicin" jeg tager nu? Her tænker jeg fiskeolie, og Multi-vitamin pille - på pakningen står, at de ikke må tages under graviditet.

Hvad tager I?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg skal giftes til august og jeg smed pillerne i starten af juni og har pt en cyklus på 26 dage. Jeg har ikke har nogle (negative) bivirkninger. Mit humør er i top, jeg har ingen menstruations smerter eller uren hud.

Det må være meget individuelt :rolleyes

Stort tillykke med det forstående bryllup og held og lykke med projekt baby :bd

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har heller ikke haft problemer med at smide p-pillerne. Tværtimod er min lidt lange cyklus på 35 dage, jeg havde, før jeg begyndte at tage p-piller, blevet til en meget regelmæssig cyklus på 27 dage. Så det har været godt for mig. Men altså - når brylluppet alligevel er så tæt på, så tror jeg, jeg ville vente, hvis det var mig.

Mht. folinsyre så check lige dine alm. vitaminpiller, for det kan sagtens være, der er folinsyre i dem. Det er der i dem, jeg tager.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg stoppede på mine p-piller sidste år i september hvor vi så blev gift i august. Det gjorde jeg også fordi jeg ikke ville have alle symptomerne på min bryllupsdag, og gud hvorfra jeg glad for det. Jeg tror jeg har fået ALLE symptomer man kan få når man er uden p-piller. Jeg har uren hud, humørsvingninger, murren i underlivet og en utrolig lang cyklus på ca. 40 dage og den er meget uregelmæssig og vi har stadig ingen baby fået :’(

Mange gang held og lykke med pb og jeres bryllup :-D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvis der ikke er folsyre i dde vitaminpiller du tager nu er det en god ide at suplere med det allerede nu. Når dine nuværende vitaminpiller så er spist ville jeg hellere købe gravitamin eller lign da de har bedre mængder af bla. Vitamin A som man helst ikke skal få for meget af som gravid.

Fiskeolie er godt at tage også under graviditet, så fortsæt du bare med den.

Bare begynd med folsyre nu, det er godt at gøre nogle måneder før man bliver gravid. Jeg har nu spist gravitamin siden april og vi begynder pb i næste cyklus.

Held og lykke med det :balloons

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg smed p-pillerne i forbindelse med brylluppet - eller faktisk smed jeg dem ikke bevidst, da det et par dage efter brylluppet gik op for mig, at jeg totalt havde glemt mine piller i bryllupsræset, og så var det vi blev enige om at det passede rigtig fint at smide dem helt.

Min første cyklus efter pillerne var lidt længere end normalt, men lillefisen jeg bærer rundt på nu er undfanget præcist 1 måned efter vores bryllup. Så jeg tror jeg er en af dem, hvor det var godt, at jeg ikke smed pillerne før.

Hvis du smider dem før er det måske ikke kun bivirkninger du skal tænke på, men også anden prævention i tiden op til brylluppet :)

Jeg ville også starte på folinsyre, hvis jeg var dig :)

Og tillykke med det forestående bryllup :7himmel

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg smed mine for omkring en måned siden og har haft rigtig mange humørsvingninger og muren i underlivet. Jeg ville vente med at smide pillerne til efter brylluppet, for at være sikker på at der ikke er bivirkninger under brylluppet.

Held og lykke med brylluppet og pb

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER