Myliona

rutine med nyfødt?

17 indlæg i dette emne

Jeg har svært ved at finde ud af om vi "gør det rigtigt".. Ved ikke om jeg forventede det ville være anderledes..

Vi har ingen "Faste tider".. men hun sover(forskelligt hvor længe). når hun vågner sidder vi som regel lige og "vågner helt" og snakker 5 min.

Som regel ammer jeg så 10-20 min, pusler hende så, hvis hun falder lidt i søvn, og ammer så igen 5-10 min på modsatte bryst.. o gså sover hun igen.. også kan vi starte forfra... :rolleyes

nu er hun jo kun 3 dage, men hvordan har I andre haft de f'rste uger? hvad har I "lavet"???

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Fuldstændig det samme ;)

Vi valgte dog altid at pusle ham lige inden han skulle ammes, så var han mest vågen til amningen. Det havde sygeplejersken foreslået os på Riget.

Men tag det helt roligt. I gør da intet forkert :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Som regel sover baby mest de første 3 uger. Tror ikke der er nogen der har haft rutine så tidligt :)

Vi har ingen endnu med K, fordi vi ikke kan lave en rytme på hende. Men det er nok noget andet ;)

Du gør ingenting forkert :kram2

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi gør stort set også det samme...

Fik afvide at det var en god idé at give bryst, skifte halvvejs når de var faldet i søvn, så de vågner igen. Så slutte af med mad igen :)

Det er også vigtig at tømme brystet, inden du skifter side. Det er det sidste mælk, der det gode/tykke mælk.

Men her i starten er der vist ikke mere "gang" i den... :biglove

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det lyder bestemt som de dage vi havde herhjemme i starten :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Sådan foregår det også hos os nu..... Og det var det samme med Marlon.... Ingen rytme overhovedet.

Han vågner, får mælk, bliver skiftet, bliver tilbudt mere mælk og hvis han ikke falder i søvn mens han spiser, har vi lige lidt hyggetid med øjenkontakt og sådan indtil han begynder at gabe. Så bliver han puttet :)

Det er meget forskelligt hvor meget han spiser og sover (og er vågen) ad gangen.....

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Synes det er svært.. Puha..

Hvordan ved man om brystet er tomt efter amning??

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tror bare du skal tage det helt roligt :kram2

Jeg synes det lyder som om at du gør det hele så fint. Brystet er som regel tomt, når baby begynder at afvise det. Det er meget forskelligt fra baby til baby hvor længe de ligger ved hvert bryst.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vil ikke sige andet end, tag det helt roligt, du skal nok klare det og så er det ligegyldig om der er rytme, rutine, rigtig eller forkert.

Mærk efter og hvis det føles forkert/ rigtig er det nok.

Følg de råd du syntes om og smid resten væk :balloons

Og HUSK du er mor nu og har INTET filter overhovedet og vil alt rigtigt. Ligegyldig om du laver 1909976 små fejl skal i nok klare det.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg syntes, at det du beskriver ligner meget det som foregår her med en nyfødt på en uge.

Jeg har aldrig, på trods af at det nu er 3. gang fattet det der med at tømme et bryst.

Måske har jeg bare haft rigeligt, har i alle tilfælde ikke bemærket at de er blevet tømte.

Tænker at baby sikkert vil brokke sig, hvis de virkelig blev tømte.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det er meget afhængigt af tidspunktet og selvfølgelig hvor sulten hun er om Lise kan tømme mit bryst. Men langt det meste af tiden, så får hun kun ved et bryst pr. amning. Dvs ved næste amning tager jeg så det andet bryst. Hvis hun virker utilfreds og ikke "sutter glad" ved brystet, men måske kun lige tager det i munden og så slipper igen og måske brokker sig lidt, så prøver jeg lige det andet for at se om det falder mere i hendes smag :hophop

Men for det meste kan hun blive mæt og tilfreds ved kun det ene bryst og så er jeg sikker på at hun har fået af den fede mælk. Nogle gange tjekker jeg også lige ved at se om jeg kan presse noget mælk ud af brystet - hvis jeg kan det, så kan hun ihvertfald også.

Ellers lyder det helt normalt det du beskriver - Lise sov også de første uger af sit liv væk. Lad hende endelig sove, det er imens de sover at de vokser og bearbejder indtryk.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi laver stort set det samme som du selv har beskrevet, så bare tag det roligt og tro på at i gør det godt nok, især hvis hun virker tilfreds og mæt.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Også stort set det samme her. Har dog valgt at pusle inden amningen da hun ellers godt kunne vågne lidt op hvis hun var faldet i søvn ved brystet og så blev puslet..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Også stort set det samme her. Har dog valgt at pusle inden amningen da hun ellers godt kunne vågne lidt op hvis hun var faldet i søvn ved brystet og så blev puslet..

-pusler hende netop for at hun skal vågne lidt op :P

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

-pusler hende netop for at hun skal vågne lidt op :P

Hvorfor det? :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvorfor det? :)

Det gør jeg også ;)

Så bliver hun lagt til brystet igen og spiser derved lidt mere...

Det anbefalede min sundhedsplejerske, da mange babyer falder i søvn ved brystet.

Så kan man få dem til at vågne lidt ifen, ved at pusle dem halvvejs :biglove

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det gør jeg også ;)

Så bliver hun lagt til brystet igen og spiser derved lidt mere...

Det anbefalede min sundhedsplejerske, da mange babyer falder i søvn ved brystet.

Så kan man få dem til at vågne lidt ifen, ved at pusle dem halvvejs :biglove

Act soo det var jeg ikke klar over! :) Det kan være det kan hjælpe lidt på Lærke, hun havde ikke taget vildt meget på da vi vejede hende ved 2. SP besøg

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER