TroldeMor

Baby - smalltalk

19,055 indlæg i dette emne

Kram til sig, SDB. Det må være hårdt at være så alene. Er der noget familie og/eller venner der kan aflaste dig et par timer en gang i mellem? Det tror jeg ville give dig noget nødvendig luft. :kram

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Hold op Asger sover godt oven på en portion grød efterfulgt af en lille flaske (med lidt mellemrum).

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Så er Mie 7 uger og vi har lige haft besøg af sp. Min "lille" pige er nu 60 cm og 4900 gram - så gun havde taget 500 gram på i løbet af 10 dage og er oppe på sin vægt kurve igen. Lange slanke smukke pige.

Sp var helt tilfreds med hendes trivsel og hvad hun kan.

Der er sket en klar forbedring i hendes sind når hun er vågen, efter jeg supplere med flaske et par gange om dagen hun er glad og tilfreds og smiler og pludre meget og vil gerne lege på aktivitetstæppet.

Hun er blevet bedre til at ville falde i søvn selv - især barnevognen - stillestående er nu et hit

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Liv er begyndt at afvise brystet når vi er ude eller der sker lidt for meget. I søndags da vi var til barnedåb kunne jeg ikke rigtig få hende til at spise og i dag da vi var i mg ville hun overhovedet ikke. Jeg havde grød med så det fik hun to portioner af så hun er jo sulten. Synes det er lidt tidligt at hun begynder at afvise det :unsure

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Liv er begyndt at afvise brystet når vi er ude eller der sker lidt for meget. I søndags da vi var til barnedåb kunne jeg ikke rigtig få hende til at spise og i dag da vi var i mg ville hun overhovedet ikke. Jeg havde grød med så det fik hun to portioner af så hun er jo sulten. Synes det er lidt tidligt at hun begynder at afvise det :unsure

 

Måske skal I bare tage nogle flere hyggedage jer to :kiss

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Så er Mie 7 uger og vi har lige haft besøg af sp. Min "lille" pige er nu 60 cm og 4900 gram - så gun havde taget 500 gram på i løbet af 10 dage og er oppe på sin vægt kurve igen. Lange slanke smukke pige.

Sp var helt tilfreds med hendes trivsel og hvad hun kan.

Der er sket en klar forbedring i hendes sind når hun er vågen, efter jeg supplere med flaske et par gange om dagen hun er glad og tilfreds og smiler og pludre meget og vil gerne lege på aktivitetstæppet.

Hun er blevet bedre til at ville falde i søvn selv - især barnevognen - stillestående er nu et hit og sutten begyndte hun at tage imod i lørdags og den er hendes gode ven og giver tryghed det er dejligt at se hun har det bedre og er gladere min lille skat.

Far har det også bedre og er ikke nær så deprimeret og prøver flere ting med hende. Dog er det mig der har hende 98% af tiden ihvertfald.

Jeg selv kan godt mærke at jeg kæmper, hende er jeg virkelig glad for og elsker højt men hold op jeg er ked af det meget af tiden alligevel. Græder hver dag og ofte flere gange om dagen. Kunne godt hører min sp var lidt bekymret. Det er bare hårdt at have alt ansvaret selv og føle man skal gå på æggeskaller konstant omkring sin mand - samtidig med at acceptere og komme videre med skuffelsen over hvordan han har håndteret at blive far.

Åh undskyld min munddiarre havde bare lige brug for luft.

 

:kram :kram :kram :kram :kram

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Måske skal I bare tage nogle flere hyggedage jer to :kiss

Det har jeg også tænkt på om vi skal. Hun spiste heldigvis da vi kom hjem :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det har jeg også tænkt på om vi skal. Hun spiste heldigvis da vi kom hjem :)

 

Det var godt! Jeg elsker at amme, så jeg kan sagtens forstå din bekymring :rolleyes

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi er her netop til det, søde!

 

Hold nu op, jeg bliver trist af dit indlæg :( Fordi jeg kan kende mig selv fra sidst i det med ked-af-det-hed og gråd og jeg havde ikke en gang en mand med efterfødselsreaktion. F*ck jeg forstår godt, du synes, det er hårdt!! :kram :kram :kram

 

Dejligt at høre, at Mie er blevet gladere! Er du ok med at give hende flaske som supplement?

 

Ville gerne skrive mere, men Leonora er vågen...

 

:kram

Tak søde tumle. Ja jeg er mere afslappet omkring at måtte supplere med flaske, har jo alt andet lige fået en roligere pige ved det. Prøver dog at malke ud så hun også får min mælk i flasken. Heldigvis foretrækker hun da min mælk mest, men med sådan en sulten baby så er det rart at kunne supplere op.

 

Og sørme og farmand i dag ikke fik hende puttet til lur (1. gang han gør det), så jeg kunne komme i bad, der efter blev jeg sendt ind og få en lur, han kunne da bare give flaske hvis det var hun vågnede :loveshower Hun vågnede så først efter 3 timer og jeg var selv lige vågnet - men hold kæft det var fedt han selv tilbød det så jeg kunne få en pause. 

 

Jeg er glad for din forståelse og imponeret over dit overskud til altid at komme med opmuntringer med alt du selv tumler med :kiss  

Kram til sig, SDB. Det må være hårdt at være så alene. Er der noget familie og/eller venner der kan aflaste dig et par timer en gang i mellem? Det tror jeg ville give dig noget nødvendig luft. :kram

Tak snuble - det er hårdt, tror det rammer nu fordi han er ved at få det bedre, jeg tør ikke helt tro på den endnu.

 

Min familie bor desværre ikke sådan lige i nærheden - alle over en time væk, det gør mine tætteste venner også, her hvor vi bor er mandens forældre, bror og hans venner, så der er ikke meget hjælp at hente. 

 

 

 

 

 

 

 

Og til alle jer andre dejlige kvinder - tusind tak for jeres kram og lyttende (læsende) ører/øjne. 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Træt.dk glæder mig til manden kommer hjem sent i morgen.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Willum valgte så at sove fra 14-17:30!! han var SÅ træt så manden lod ham sove så nu har vi et stk baby-boy der ikke vil sove til natten :-(

Og jeg som troede jeg have givet præcise "instrukser" inden jeg tog på tøse cafétur

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Så er Mie 7 uger og vi har lige haft besøg af sp. Min "lille" pige er nu 60 cm og 4900 gram - så gun havde taget 500 gram på i løbet af 10 dage og er oppe på sin vægt kurve igen. Lange slanke smukke pige.

Sp var helt tilfreds med hendes trivsel og hvad hun kan.

Der er sket en klar forbedring i hendes sind når hun er vågen, efter jeg supplere med flaske et par gange om dagen hun er glad og tilfreds og smiler og pludre meget og vil gerne lege på aktivitetstæppet.

Hun er blevet bedre til at ville falde i søvn selv - især barnevognen - stillestående er nu et hit

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Total drømme putning af Asger. Nok den bedste af min putninger til dato. Lagde ham, sagde godnat Asger sov godt og bum så sov han :yay

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Mange krammer og varme tanker til alle her der kæmper med urolige babyer, tudeture,

Maglende søvn, osv. Det ER altså bare mega hårdt i den periode hvor babyen ikke sover igennem, hvor der konstant er bekymring omkring amning/flasker osv. Det blir bedre med tiden - vi må bare være tålmodige:-)

Herhjemme er der kæmpe fremgang. E er begyndt at være træt og gå i seng for natten omkring kl 20. Derudover sover han meget længere lure i barnevogn og kan lige pludselig selv falde i søvn både i barnevogn - OG i sengen om aftenen ( det er ALDRIG sket i sengen før uden at vi har vugget ham i søvn i armene eller han er blevet ammet i søvn) Jeg er målløs - så der er også håb forude for jer andre med urolige babyer

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Total drømme putning af Asger. Nok den bedste af min putninger til dato. Lagde ham, sagde godnat Asger sov godt og bum så sov han :yay

Er lidt misundelig

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Er lidt misundelig

Nyder også stilheden. Føler jeg er på 24/7 når manden er bortrejst.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Total drømme putning af Asger. Nok den bedste af min putninger til dato. Lagde ham, sagde godnat Asger sov godt og bum så sov han :yay

Ej hvor er jeg misundelig. Prikken over i'et ville være hvis han sov igennem i nat :-)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ej hvor er jeg misundelig. Prikken over i'et ville være hvis han sov igennem i nat :-)

Han har sovet til nu så små 9 timer. Synes det er godkendt :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Han har sovet til nu så små 9 timer. Synes det er godkendt :)

:super

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

En god nat er bare såååå vigtig og fedt at få.

Efter 4 timers puttekamp fik jeg endelig Mie til at sove kl 1:30 og hun sover skisme endnu

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

En god nat er bare såååå vigtig og fedt at få.

Efter 4 timers puttekamp fik jeg endelig Mie til at sove kl 1:30 og hun sover skisme endnu

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg er lettere træt af Liv lige nu. Hun vidste alle tegn på træthed så jeg lagde hende ud. Hun skulle lige have sut et par gange men så var der stille. Jeg når lige at lave en kop te og sætte mig ned for at hun så begynder igen at snakke. Nu hun kommer op. Hendes rytme er helt væk :(

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

SP om 50 min. Så skal der snakkes mad :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Annonce ♥

Hvor meget spiser jeres guldklumper som får mme ?

Og hvor længe sover de mellem måltiderne cirka?

Og så lige hvornår putter i dem på eget værelse og sove ? Har det nogen effekt på om de sover længere eller ?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER