Guest NinjaMama

Foster for lille til scanning i uge 6?

27 indlæg i dette emne

Jeg var til scanning i dag, og vi så det fineste lille hjerte slå!

Men baby er meget lille, i forhold til hvor langt jeg er henne. Jeg er 6+2, men hende gynækologen sagde at baby kun er på størrelse med et foster i uge 5. Den er 1,43 mm stor..

Hun sagde at det kunne betyde at der er noget galt, men det kan også være fordi at baby bare er lidt langsom i optrækket.. Men nu er jeg SÅ bange for at der er noget galt!

Er der nogen af jer, som har prøvet at fostret var meget lille?

Jeg fik en henvisning til en ny scanning i næste uge, men jeg ved slet ikke hvordan jeg skal holde en hel uge ud! Tænk hvis der er noget galt med lille bebs :/

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Min umiddelbare tanke er at din æg løsning måske er lidt senere end "normalt" og det er derfor. Men jeg ved det ikke...

:kram håber de finder ud af at den bare er lidt langsom :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hejsa, altsaa jeg er ifoelge cyklus i 10+6 men de sidste 2 scanninger. Viste en lille baby der svarede til 4-5 dage mindre! Saa kan de ikke vaere at du bare ikke er saa langt henne endnu??

Det skal nok gaa!!! Krydser alt jeg har at krydse:)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Sebastian var lille i forhold til hvornår ægløsning havde fundet sted, der var 5 dages forskel på termin fra min egen/lægens beregning til skanningen.

Han er i dag 4½ år og fejler intet :) Jeg fik at vide at nogle æg bare var lidt langsommere end andre.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har jo været i fertilitetsbehandling, så det er kun få dage der er som buffer.. Gynækologen regnede også efter en ekstra gang, og spurgte ind til sidste mens dag, hvornår jeg tog positiv ÆL test og hvornår jeg tog positiv graviditetstest. Og der skulle det passe med 6+2.. Men babys størrelse passer bare ikke :s

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Sebastian var lille i forhold til hvornår ægløsning havde fundet sted, der var 5 dages forskel på termin fra min egen/lægens beregning til skanningen.

Han er i dag 4½ år og fejler intet :) Jeg fik at vide at nogle æg bare var lidt langsommere end andre.

Nøj, hvor er det dejligt at høre!!! Så er alt håb ikke ude, selvom bebs er mindre end den skulle være

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Min sidste mens var 3 marts.. så først fik jeg en termin ved lægen der hed 8/12 men så sagde sygehuset til tidlig scanning at jeg kun var 5 uger da jeg faktisk skulle ha været noget længere henne og der kom aldrig svar på hvorfor det har rykket sig sådan.. nu hedder min termin 31/12 og jeg er 14+3 i dag..

Så de kan nå at ændre det nogle gange endnu :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Der er jo også mulighed for en målefejl? Baby er jo så lille at der er gode muligheder for at de måler forkert. Det kunne jeg da se sidst jeg var gravid og målingerne viste størrelser der varierede og til en uge.

Håber alt er ok

Jeg havde faktisk slet ikke tænkt på, at det kunne være en mulighed at hun målte forkert! :o men det kan det jo selvfølgelig godt være..

Jeg ville egentlig meget hellere have, at hun bare havde ladet vær med at sige noget til mig om det.. nu kan jeg jo gå og bekymre mig konstant indtil jeg skal til scanning igen :unsure

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Der er jo også mulighed for en målefejl? Baby er jo så lille at der er gode muligheder for at de måler forkert. Det kunne jeg da se sidst jeg var gravid og målingerne viste størrelser der varierede og til en uge.

Håber alt er ok

Jeg havde faktisk slet ikke tænkt på, at det kunne være en mulighed at hun målte forkert! :o men det kan det jo selvfølgelig godt være..

Jeg ville egentlig meget hellere have, at hun bare havde ladet vær med at sige noget til mig om det.. nu kan jeg jo gå og bekymre mig konstant indtil jeg skal til scanning igen :unsure

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det er rigtig svært for dem at måle noget når bebsen er så lille. Jeg er i 10. Uge er har været til 3 scanninger som resulterede i 3 forskellige terminer. Den sidste svarer næsten overens med terminen ud fra min sidste mens.

Det skal nok gå. Du har set hjerteblink JUHUUUUU det er jo super. Min gynækolog siger at så er chancerne allerede 50 % bedre og sikre på at bebsen vokser.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Min sidste mens var 3 marts.. så først fik jeg en termin ved lægen der hed 8/12 men så sagde sygehuset til tidlig scanning at jeg kun var 5 uger da jeg faktisk skulle ha været noget længere henne og der kom aldrig svar på hvorfor det har rykket sig sådan.. nu hedder min termin 31/12 og jeg er 14+3 i dag..

Så de kan nå at ændre det nogle gange endnu :)

jeg håber virkelig også så meget at den lille bebs bare er lidt "doven" og ikke rigtig er kommet ud af starthullet endnu.. :unsure den SKAL bare blive derinde i mindst 7 måneder endnu! :prik

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har også været i fertilitetsbehandling og ved lige nøjagtig hvornår jeg fik ÆL sprøjte og hvornår jeg blev insemineret, men alligevel blev min termin rykket flere gange og endte med at være 5 dage førend de reelle 40 uger fra den dag jeg blev insemineret.

Jeg tror, der kan være meget usikkerhed i starten, da det kan være svært at måle fostret. Jeg fik min endelige termin ved NF, og den var, som nævnt, 5 dage fra det, jeg kunne regne mig frem til.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det er rigtig svært for dem at måle noget når bebsen er så lille. Jeg er i 10. Uge er har været til 3 scanninger som resulterede i 3 forskellige terminer. Den sidste svarer næsten overens med terminen ud fra min sidste mens.

Det skal nok gå. Du har set hjerteblink JUHUUUUU det er jo super. Min gynækolog siger at så er chancerne allerede 50 % bedre og sikre på at bebsen vokser.

Du reddede virkelig lige hele min dag :kram hvor er det rart at høre! :loveshower

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

i den her graviditet målte gyn mig til at være 1 uge længere bagud end jeg selv havde regnet mig frem til ud fra min cyklus.. men til NF blev jeg rykket 3 dage frem. og det er den termin du får til NF der gælder resten af graviditeten..

men det siges jo at man højst sandsynligt først kan se hjerteblink efter 6+0.. så mon ikke bebsen bare er en lille en og tager revance til næste gang og har vokset sig stor og fin så det hele passer? :)

men så længe der kommer en sund og rask bebs ud i sidste ende, kan det vel være lidt underordnet om det er 1 uge fra eller til.. så længe man ender med en skøn bebs i armene.. :7himmel

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Håber at lille bebs bare er en anelse sløv i optrækket!!! :balloons

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

jeg har selv prøvet at fosteret var for lille - næsten 14 dage :( og der gik det desværre galt i 11 og 14 uge med MA.. denne graviditet blev jeg scannet en gang om ugen til uge 16 - og OUH fertillitetsklinik gjorde det meget klart for mig at de kan være svære at måle indtil uge 8-10 ca.. for de første 2 scanninger viste også for lidt :( og jeg troede selv det var slut... men nu venter jeg en dreng til september.. så jeg tror stadigvæk du har gode chancer - jeg gik selv afvide at set var sjældent at de så de aborter jeg havde ( de fandt aldrig årsagen) men men men ved alle aborter (har haft mange) producerede jeg HCG for langsomt...!! men du har set hjertet - det er gode tegn... og der er vist mange der starter langsomt.. jeg tror ikke du skal være bange ved +- 1 uge.. når det ikke er "mere" for mig var set 14 dage svarende til at jeg kunne teste gravid inden jeg burde være det ifht fosterets ctrl..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

vil forresten lige tilføje jeg mener chancerne er 85% for at det overlever når hjerteblink er set..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg vil så berolige dig med at hvis i har set hjerteblink,kan du umuligt kun være i uge 5,for der kan man ikke ved scanning se det slå.

I den helt tidlige graviditet,er det meget svært at måle den lille,så man kan nemt måle forkert,og dermed blive rykket langt tilbage.

Også lige en rettelse,det er først når man har set hjerteblink i min. 8+0,at abort risikoen falder til 2%,som den vil være resten af graviditeten. :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Any news???? :balloons

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ja heldigvis var der gode nyheder til sidste scanning i uge 8+0.. Den lille bebs havde næsten helt indhendtet det forsømte og havde en rigtig fin hjerterytme. :loveshower lægen sagde at nu er prognosen RIGTIG god, og at vi godt kunne begynde at glæde os til at blive forældre :loveshower

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det var dejligt nyt. Tillykke :loveshower

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det var dejligt nyt. Tillykke :loveshower

Tak :7himmel

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvor dejligt, tillykke med detloveshower.gif

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Skønt, stort tillykke :balloons

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER