Guest

hvor meget lignede jeres fødsel familiens?

12 indlæg i dette emne

Jeg sad og hyggede med min mor hele eftermiddagen i går og så kom vi selvfølgelig til at snakke om fødsler - jeg troede at hendes længste fødsel tog 10 timer MEN hendes længste tog ikke engang 6 timer (hun har født 4 gange). Min søster fødte også på omkring 6 timer vel at mærke som første gangs fødende. Det var også ved at gå galt da jordemoderen blev ved med at sige at hun skulle blive hjemme fordi fødslen sikkert ville gå i stå hvis hun kom ind.

Hun nåede derfor kun at være på hospitalet i 40 min fra hun satte foden indenfor til hun lå med min nevø i armene.

Hun var dog ikke bange og har haft et godt fødselsforløb men jeg vil nu gerne ind liiidt før hvis det skulle blive aktuelt med en hurtig fødsel.

Så mit spørgsmål er: hvor meget ligner jeres fødsler jeres families? Skal jeg forvente at jeg også smutter babyer ud som mandler? Eller har jeg lige så stor sandsynlighed for en alm og en lang fødsel som alle andre?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg lurer lige med her... Min mor har nemlig også haft lynfødsler :unsure

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har 3 søskene og min mor har 3 gange født meget hurtigt og 1 gang er det endt i akut kejsersnit

Fødslen af Simon var også hurtig, der gik 12 timer fra vandet gik til jeg holdt ham første gang. Så med den hurtige fødsel lignede jeg vidst min mor - vores graviditeter har også været meget ens, ingen større komplikationer eller gener ud over kvalmen i starten.

VH Lene

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har heldigvis ikk haft samme fødselforløb som min mor hun har taget godt et døgn om både mig og min søster

Hvorimod begge mine fødsler har taget max 2 timer ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Frygter også lidt at komme til at ligne min mor. Hendes korteste fødsel varede 4 timer, og det var en igangsættelse før termin. Ellers har hun født mig på 1 1/2 time og min søster på 1 time. Vel og mærket fra første ve til vi var ude. Med min søster måtte hun med ambulance og udrykning fordi det skulle gå så stærkt. Puha, nej tak. :unsure

Så håber lidt at der er en masse, der har oplevet at ikke ligner deres mor

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Min mor har født 3 børn alle på 4-6 timer fra vestart. Mine har været på hhv 3½ time, knap 3 timer og 3. fødsel havde en lang latent fase med uregelmæssige veer som ikke rigtig gav noget, fra jeg var i aktiv fødsel (3 cm) gik kun 1½ time. Min søster har ikke børn og jeg er ikke helt klar over hvordan mine mostres fødsler har været, mener også det er 5-6 timers forløb de har haft.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg ved i hvert fald at både min mor og jeg har været inde til tjek et par gange i alle graviditeter (vi har begge 3 børn) pga. det som så viste sig at være snyde-veer nogle uger før fødslerne.

Når først vores fødsler er gået i gang er det så tilgengæld gået pænt stærkt (hvis man regner fra 4 cm. tog min første fødsel ca. 3 timer - og 6 timer fra første ve. Min 2. fødsel blev sat igang og så gik der godt nok et par timer før jeg var 4 cm. åben, men derefter gik der så kun 45 min. før hun var ude - og det samme gjorde sig gældende ved min 3. fødsel).

Jeg kan ikke huske hvor lang tid min mors fødsler har taget, men jeg ved at dengang jeg blev født (1. fødsel) havde hun været til tjek på fødegangen efter et par timer med veer, men blev sendt hjem - umiddelbart efter de kom hjem måtte de drøne afsted igen med sådan en fart at min (meget unge og sikkert godt nervøse :P) far bakkede ind i genboens bil..... Vel ankommet (30 min. køretur) fik mine forældre nærmest skældt ud fordi de ikke var kommet noget før :P - der gik så et par timer før jeg var født, så jeg har nok heller ikke været mere end 6-7 timer undervejs.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Min mor fødte nr. 1 (min) på 8 timer og nr. 2 på 6 timer. :)

Jeg fødte nr. 1 på 8 timer, og nr. 2 på lidt over 4 timer

Så her passer det ret godt.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Min mor fødte pænt hurtigt begge gange, og min pige havde så meget fart på at jordmoren troede det var løgn og havde svært ved at følge med... Fik mig en snak med hende bag efter hvor hun siger at de plejer at bede kvinder om at fortælle dem hvis deres mor fødte hurtigt, da der er en stor chance for at man selv føder hurtigt... Fik også at vide at hvis jeg skulle have flere børn, ville de meget gerne have at vide at jeg er en hurtig føder når veerne går i gang...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Min mor har født selv alle tre gange.. Ved mig tog det 18 timer og de to andre var meget korte, men nemme forløb.. Intet har der være og sammenligne.. Begge mine har været vandafgang/igangsættelse og har varet imellem 40 og 70 timer, samt endt med større blodtab og den sidste endte i AKS..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Min søster og jeg havde vidt forskellige fødsler.

Hendes startede med vandafgang 6 uger for tidligt og nada veer. Min startede med veer og fik taget vandet... mht min mor har jeg ingen anelse da min søs var aks, pga hendes hjerterytme der droppede og jeg var pks.

Men hun fødte på 10-11 timer fra vandafgang med hjælp fra vedrop og jeg fødte ca 14 timer efter første ve. (det begyndte kl 7 om morgenen, men jeg sov til ca. kl 12 uden problemer)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tusind tak for svar alle. Jeg tager en snak med jordemoderen når jeg skal derind, for egentlig kan det gå begge veje, jeg kan slægte min mor og søster på, men det kan også være at det slet ikke ligner. Hun må vide hvordan jeg bedst kan forholde mig ud fra hendes erfaring.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER