Guest

hvor lang tid gik der

13 indlæg i dette emne

Har haft total nedtur over de ændringer der sker i forhold til det at være et par når man bliver forælder. Det er kommet ret pludselig her de sidste par dage.

For os fungerer sexlivet bare ikke længere, det bliver simpelthen for teknisk for os begge (meget "ligger du godt?" "Kan du det?" "hvad med sådan her?" osv), jeg har fået svamp og kan ikke rigtig komme af med det, min lyst er minimal pga dårligt selvværd (vægten, stor mave, vand i kroppen osv) og manden kan SLET ikke arbejde med at der er et lille levende væsen imellem os, han kan ikke abstrahere fra hvor påvirket jeg er for mange gange er det endt med gråd frem for orgasme for mig og så vil han hellere være fri - det er RART ikke at føle presset når nu jeg vitterligt ikke har lyst, det er rart vi BEGGE er det samme sted og rart at være nået der til at det er ok. Men samtidig også utroligt ubehageligt at det er sådan, altså jeg føler mig ret forkert - jeg SAVNER at have lyst, jeg savner nærheden, bekræftelsen og følelserne i det. Jeg savner at se det der "haps" i øjnene på ham og helt ærligt så kunne jeg godt tænke mig at blive "rykket rundt" - men altså ikke i praksis.

Nå men et altså nu er det jo sådan det er, og så længe det kun er en periode er det ok - vi har ligesom boet i 2 forskellige lande i 6 mdr og det gik da fint og vi tog hævn da jeg kom hjem ;) så havde da egentlig bare forestillet mig at det gjorde vi også om et par mdr når den lille er ude og jeg er "hel" igen.

MEN så er der de dér historier fra veninderne, en voksede vitterligt sammen efter fødslen :blink og en anden fortalte at 7 mdr efter fødslen var deres "første gang" fordi hun simpelthen stadig ikke havde lyst - og så tænker jeg: hvad nu hvis JEG er en af de dér kvinder der mister lysten? Hvad hvis jeg ikke KAN? Hvad nu hvis og hvis og hvis... (jeps jeg er hormon ramt).

Kom med de GODE historier!

Hvor lang tid gik der før i genoptog sexlivet?

Hvad gjorde i rent praktisk med en baby i soveværelset?

Hvordan var det "første gang" bagefter?

Hvordan havde i det med jeres krop?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Bare rolig det skal nok gå!

Vores sexliv "døde" også under sidste del af graviditeten.

Men nu allerede 6 uger efter fødslen er vi tilbage igen, og det til trods for at jeg bristede og er blevet syet en del. Da først blødning og flåd var overstået forsøgte vi os, og det gik fint, så de sidste par dage er der rigtig blevet :hump hos os.

Mit bedste råd er at tage det roligt de første par gange. Og lad vær med at tænke på hvordan din krop har ændret sig. Og så kan ammebryster være noget så ømme, så det kan være en fordel at beholde bh'en på, også så man ikke kommer til at sprøjte mælk på manden, det har vi prøvet det var minus sexet, så herhjemme er brysterne pt pillet ud af sex.

Udnyt når baby tager en lur og lad ham/hende sove i liften med en alarm.

Håber at det hjalp lidt!

Vh Lene

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Er ikke så meget for at "tale" om den slags herinde ;) :blush

Men i korte træk:

8 uger efter (da jeg var tjekket hos lægen), baby sover ude i en barnevogn om dagen, første gang var fantastisk, og det med kroppen bliver bedre og bedre som tiden går og man føler sig mere som sig selv....

Ren succeshistorie (og glæder mig til den gentager sig!!!)

:toot

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Altså, barselsflåd væk så var der gang i den herhjemme.

Men nu tager vi tingene som de kommer, dvs vi vidste godt at vi kunne blive afbrudt osv. Med den afklaring i hjernen går det bedre. Jeg havde ikke forventning om det vilde, " bare vi nåede i land"

Det skal nok gå, der er dælme mange som har været der før :balloons

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har jo ikke været "på den anden side" endnu, så kan desværre ikke bidrage med positive historier endnu, men vil gerne sende et kram og "du er ikke alene" :kram Har ikke præcis de samme gener som dig/jer, men resultatet er det samme <_< Synes faktisk at den gigantiske mave + halsbrand kan gøre det besværligt at få noget så simpelt som et ordentligt kram eller ligge i ske :( Men det skal nok blive godt igen for både os og jer, jeg tror på det! :kram2

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

:tak - jeg giver lige et ordentligt svar senere når jeg har mere tid! Men :kram2 fordi i deler - det hjælper MEGET!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Der er en tråd herinde på side to der omhandler emnet. LilleMi oprettede den i sin tid :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Der er en tråd herinde på side to der omhandler emnet. LilleMi oprettede den i sin tid :)

Nå ja, jeg sad også og tænkte at jeg mente der var en tråd et sted. Og så har jeg selv oprettet den :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Der er en tråd herinde på side to der omhandler emnet. LilleMi oprettede den i sin tid :)

:tak den kigger jeg på

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Men jeg vil da gerne lige svare på dine spørgsmål alligevel :)

Og tag det helt roligt. Alt skal nok blive helt normalt og godt igen :kram2

Hvor lang tid gik der før i genoptog sexlivet?

Vi prøvede første gang efter 5 uger, men der gik lige nogle måneder før det blev som før igen. Det må man bare tage stille og roligt og smile af :)

Hvad gjorde i rent praktisk med en baby i soveværelset?

Jeg tror faktisk sjældent at vi gjorde det om aftenen, for der var vi så trætte ;) Men i løbet af dagen kunne vi sagtens gøre det i fred i soveværelset, da baby jo sov udenfor i barnevognen.

Hvordan var det "første gang" bagefter?

Da vi prøvede første gang 5 uger efter fødslen var det ikke særlig rart. Det nev og var bare ubehageligt. Vi tog det stille og roligt og efter nogle måneder var det normalt igen :)

Hvordan havde i det med jeres krop?

Jeg havde det lidt mærkeligt med at mine bryster både var "madkasser" og så et seksuelt objekt. Sådan havde jeg det faktisk indtil jeg stoppede med at amme. Men ellers havde jeg det egentlig fint nok med resten af min krop. Man er jo bestemt tyndere end før man fødte ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vores sexliv var også ikke-eksisterende de sidste 3 måneder - vi havde det begge to som Jer og tror det er vældig almindeligt ;)

Jeg blev syet lidt og småblødte i ca. 3 uger. Vi havde sex første gang om aftenen 30 dage efter fødslen - Anna lå i sin seng i soveværelset og sov og det var ikke noget problem. Vi var forsigtige, for jeg synes det psykisk var lidt grænseoverskridende, men det gjorde slet ikke ondt eller var ubehageligt :) Det var nok meget heldigt det ikke var en helaftensforestilling, for så var det nok begyndt at gøre ondt, men det var helt perfekt.

Jeg havde det lidt svært med min krop i starten - havde BH på fordi jeg ammede og ikke ville risikere mælk som en del af sceancen ;) og det synes jeg var lidt mærkeligt. Havde også topmave de første par måneder, men det var helt sikkert kun mig der havde et problem med den ;) Sidenhen har vi ikke gjort det så meget i soveværelset om aftenen, for Anna sover ikke så tungt mere som i starten. Vi har taget sofaen eller gæsteværelset i brug :whistling

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det kommer jo meget an på begge parter, og hvordan man har det både fysisk og psykisk. Min exmand som er far til de to største var/er en følsom fyr (i øvrigt alkoholiker <_< ) og han havde svært ved at vænne sig til at nu var vi forældre, der var kommet en baby ud der og i øvrigt lå den lille og sov lige der ved siden af os. Jeg følte mig helt klar efter 5-6 uger men ventede til han også følte sig klar så tror der gik 3 mdr efter fødslen af den første. Efter 2. barn kom sexlivet nærmest slet ikke i gang, vi blev skilt da nr 2 var 1½ så der er flere årsager.

Faren til mit 3. barn var en ustabil affære, men fødslen var han da med til og lige efter var jeg i en eller anden forelskelsesrus som også inkluderede ham, og troede at nu sku det hele nok gå :rolleyes vi havde sex 1 uge efter fødslen, det var dejligt at være så tæt men jeg ku ærlig talt ikke mærke så meget down there og tror heller ikke han fik så meget ud af det :blush Han skred 2 uger efter fødslen...

Jeg tror det er vigtigt at man ikke presser hinanden men lar det komme stille og roligt - samtidig med at jeg er overbevist om at man ikke bør forsømme at forsøge at få sexlivet til at fungere så snart man kan rumme det, fordi det altså er en vigtig side af intimiteten i et parforhold. Personligt glæder jeg mig til at føle mig mere mobil og sexet og mindre som en strandet hval med ondt alle mulige steder, jeg glæder mig til at forføre min kæreste og få noget af det tilbage vi havde før. Jeg ved også at jeg nok vil føle mig udmattet og brugt i et godt stykke tid, men at kærligheden nok skal være der alligevel.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi var "allerede" igang 1½ uge efter godt og vel. Bette myr lå godt nok i værelset samtidig med, men sov igennem det :whistling Når hun bliver ældre og kan rejse sig op i sengen er hun nok også flyttet ind i sit eget værelse, der ville jeg ikke kunne abstrahere fra det.

Første gang var dejligt, men var meget tør så det gjorde lidt nas efterfølgende med toilet besøg.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER