Barbamama

Må jeg se jeres bånd til dåbskjole? :-)

21 indlæg i dette emne

Vi har jo købt dåbskjolen (elsker næsten den kjole højere end min brudekjole! :loveshower ) men ikke noget bånd til den endnu. Jeg (vi) er lidt i tvivl om hvad jeg (vi) vil...

Vi har kigget på de bånd, som de har i Lilly (hvor vi også købte kjolen). Der var både grønne, turkise, lyseblå og mørkeblå bånd (og bånd i tøsefarver selvfølgelig, men de bliver sjovt nok ikke aktuelle ;)). Vi var rimeligt enige om, at vi bedst kunne lide enten det lyseblå eller mørkeblå bånd, men ved ikke helt, hvilket et vi ALLERbedst kan lide...

Og så tænker jeg så også lidt, om vi egentlig overhovedet skal have bånd derfra... De er vist lavet sådan at der er en på-forhånd-bundet sløjfe foran og så binder man båndet på ryggen af babyen.. Dvs. der er ingen "snipper", der hænger foran (giver det mening? :unsure) - men de er der så tilgengæld på ryggen. Måske kan jeg godt lide det "rene look" ved at der ikke er nogle snipper og at sløjfen er bundet på forhånd, så den er helt "sharp" og næsten ligner en butterfly. Men jeg tænker også lidt på simpelthen at købe et par meter silkebånd og selv binde en sløjfe om bebs. Så der er ingen snipper på ryggen, men sløjfen bliver måske lidt mere slatten... Det er også billigere (ikke at det betyder vildt meget - sløjfen i Lilly koster 100 kr, det kan vi nok godt leve med ;)).

Hmm, ved ikke, hvor jeg vil hen med det her, jeg kunne vist bare godt tænke mig at se lidt sløjfer. Det kan godt være, at vi ender med det lette valg (=Lilly) men kunne godt tænke mig at se/høre om nogle bud på nogle andre alternativer. Vi er dog nok til det forholdsvist traditionelle, men derfor vil jeg da gerne se utraditionelle bånd også, om ikke andet så for hyggens skyld :)

Nå, ved ikke om det her giver mening, men jeg håber at nogen vil flashe bånd (og kjoler) :lovebk

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Gud.. jeg vidste slet ikke at man kunne købe de bånd færdiglavede!

Vi har bare købt den farve silkebånd som vi synes vi skulle have i en stofbutik og derefter bundet en sløjfe. Ved vores den ældstes dåb hang den fast foran og ved nummer to havde hun det rundt om livet og en sløjfe foran.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Gud.. jeg vidste slet ikke at man kunne købe de bånd færdiglavede!

Vi har bare købt den farve silkebånd som vi synes vi skulle have i en stofbutik og derefter bundet en sløjfe. Ved vores den ældstes dåb hang den fast foran og ved nummer to havde hun det rundt om livet og en sløjfe foran.

Hehehehehe, se det var en af grundene til at jeg oprettede tråden. Jeg havde i starten slet ikke overvejet, at man kunne købe dem ikke-færdiglavede :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hehehehehe, se det var en af grundene til at jeg oprettede tråden. Jeg havde i starten slet ikke overvejet, at man kunne købe dem ikke-færdiglavede :D

Det er det der er genialt ved BK - man finder ud af så mange nye ting :loveshower

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vidste godt nok heller ikke de bare sådan kunne købes..

Jeg ved ikke hvad vi gør.. Svigermor vil lave en lyserød underkjole til, så nu må vi se.. Tror hun kommer til at stå for den ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg købte bare bånd i en stofbutik da pigerne skulle døbes :)

De havde smalle bånd om håndled og et bredt der var bundet i sløjfe foran om livet.

Freja havde sart lyserød og Liva havde dyb rød, fordi hun blev døbt 1. Søndag i advendt :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi brugte et gammelrosa bredt silkebånd der var om en af vores bryllupsgaver - jeg bandt det om livet på hende og lavede en sløjfe foran :)

430630_10150597937872685_954932412_n.jpg

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har sat min svigermor til at hækle et bredt bordeaux "bånd" og et smallere orange bånd - samt hækle et lille pandebånd med blomst til hende.

Det er ret utraditionelt og jeg ved ikke engang om det er pænt, MEN jeg fik bare idéen og luftede den for svigermor og han var hoocked med det samme!!! Så nu må vi se om det kommer til at passe til kjolen overhovedet :rolleyes

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg gik i Panduro Hobby, hvor de har mange farver og mange forskellige bredder.

Jeg faldt for den lysegrønne, hvor jeg købte et bredt bånd til livet, og så en rulle af det smalle, som blev flettet ind ved håndleddene og bunden af kjolen (det er en hjemmestrikket).

Jeg har personligt aldrig været til de store sløjfer, så her fik båndene lov at hænge ned langs kjolen inde omkring midten af brystkassen.

Jeg har ikke lige et billede af det færdige resultat, men her er et billede af kjolerne (vi har fra hver vores familie, så der var en større proces i gang med at vælge kjole :> ) og det grønne bånd.

otj72s.jpg

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det er sådan en sløjfe, vi overvejer: :)

post-350-066448400 1340994983_thumb.jpg

Nr 3 eller 4 :)

Og på en dåbskjole (det er ikke den kjole vi har, men det giver da et indtryk af hvordan båndet ser ud :))

post-350-017241700 1340994992_thumb.jpg

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg er mere til at snipperne hænger ned foran (ligesom på Susanne's billede), men det er jo smag og behag.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg er mere til at snipperne hænger ned foran (ligesom på Susanne's billede), men det er jo smag og behag.

Den her er jeg med på! :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg er mere til at snipperne hænger ned foran (ligesom på Susanne's billede), men det er jo smag og behag.

Ja, det synes jeg jo sjov nok også er pænest ;)

Men af de to farver, er jeg klart mest til den mørke!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg synes også mørkeblå vil være flottere fremfor lyseblå :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg er også mest til den mørke

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Synes også den mørke er flottest.. Men.. Så bliver jeg nok lidt "mærkelig" fordi jeg tænker at jeg ville måske vælge noget som passede til det tøj som forældrene skulle have på - fx har vi(jeg :whistling ) købt en lyserød skjorte til min kæreste, som han skal have på :rolleyes

Ville også tænke over om det passede til det pynt vi valgte :rolleyes

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg er mere til at snipperne hænger ned foran (ligesom på Susanne's billede), men det er jo smag og behag.

Det kan også snilt gøres med den sløjfe - alt det kræver er et par sting i kjolen indefra og i bagsiden af sløjfen og voila, så sidder sløjfen fint fast med båndene hængende nedad kjolen :) Det anbefalede jeg faktisk at man skulle gøre, når jeg havde kunder, der kom ind og købte de sløjfer :)

Jeg er helt vild med den mørkeblå, men nu er jeg heller ikke til de der baby-pastelfarver, men igen så har vi jo alle forskellig smag og hurra for det da!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nu har jeg lige flash'et dåbskjolen i en anden tråd, men den kan da også komme ind her :)

post-399-005261400 1343677867_thumb.jpg

Sløjfen er lavet af den skrædder, der syede dåbskjolen. Den går ikke rundt om kjolen, men er sat på foran (med en trykknap = skal ikke bindes :))

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg er helt vild med den mørkeblå, men nu er jeg heller ikke til de der baby-pastelfarver, men igen så har vi jo alle forskellig smag og hurra for det da![/color][/font]

:ditto

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nu har jeg lige flash'et dåbskjolen i en anden tråd, men den kan da også komme ind her :)

post-399-005261400 1343677867_thumb.jpg

Sløjfen er lavet af den skrædder, der syede dåbskjolen. Den går ikke rundt om kjolen, men er sat på foran (med en trykknap = skal ikke bindes :))

Ej hvor er den bare flot :7himmel

Lise's sløjfe sad også bare på med en trykknap. Jeg opdagede så ulempen ved at have en stor sløjfe siddende foran... Lise proppede den prompte ind i munden og savlede den fuldstændig til, så vi nåede aldrig at få et billede hvor den sad pænt. Og så flåede hun den af op til flere gange, bl.a. lige da vi stod foran hele kirken ved døbefonten og hun skulle have vand i håret - hvor hun så kastede den ned i gulvet med et højt vræl. Men det fik da kirken til at grine :rolleyes

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi har bare købt den farve silkebånd vi ville have i Stof2000, og så selv sat det igennem en løbegang der er i vores dåbskjole og så bundet sløjfen foran.

Vores store dreng havde lyseblå

Vores datter lyserød

Vores yngste havde grøn

Hvis vi får en pige denne gang, vælger vi sikkert lilla :)

De er alle døbt i samme kjole :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER