Mulle

Ups...

13 indlæg i dette emne

Vi er jo ikke gået igang med PB endnu, men jeg har smidt p-pillerne for ca. 3 måneder siden, så min krop har tid til at finde sig selv, inden vi rigtigt går igang :loveshower

Vi har benyttet os af "stå-af-i-Roskilde-metoden", hvilket har fungeret fint indtil igår :oops

Jeg troede egentlig at jeg havde ægløsning 13 dage inde i min cyklus, da jeg havde det der æggehvide agtige slim der ( sorry for detaljerne), men idag viser ægløsningstesten 2 streger! dog ikke helt ligeså tydelig som teststregen, men næsten... :unsure

Mit spørgsmål, eller måske bare mere mine tanker, går på om vi så alligevel har ramt ægløsning, og jeg så kan være blevet gravid??

Blev først bange og ked af det, for jeg vil jo ikke være gravid lige nu. På den anden side vil jeg jo gerne være det snart og det passer ret godt ind i vores liv lige nu osv :7himmel Så blev mere rolig igen, og min mand virkede bestemt ikke som om det gjorde ham noget, hvis jeg blev gravid nu, selvom det selvfølgelig ville være før planlagt :blush

Nå, men HVIS jeg havde ægløsning dag 13, altså d.19 juni, så kan jeg vel ikke blive gravid 5 dage efter, vel???

MEN, betyder den ægløsningstest, at jeg er ved at få ægløsning nu, og så kan jeg jo i princippet godt blive gravid nu???

Undskyld for mit lidt rodet indlæg, men trængte lige til at komme af med alle tankerne :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Hmm, ved ikke helt om jeg tør rådgive dig. Havde du nogen symptomer ved ÆL d. 19? For hvis ikke, ja så er der jo en chance for at du får ÆL nu og hvis i havde sex i går så kan du jo blive gravid...

Men ville nok tage flere ÆL test de næste dage og så undgå sex.

Det er jo en af chancerne man tager hvis man liiige vil vente lidt med PB. Vi gør nøjagtigt det sammen. Tog min sidste pille 2 måneder siden for at få dem ud af kroppen og undgår nu ÆL og "står af i Roskilde" 8 dage rundt om ÆL tidspunktet. Men vi ved jo sagtens at der er en chance, vi venter kun lidt af økonomiske årsager.

Men held og lykke med hvad i ender med at ønske jer :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Dejligt at høre, at der også er andre, der benytter sig af samme metode, istedet for at gå direkte igang :)

Jeg havde æggehvide lignende slim d.19, og troede derfor at jeg havde ÆL der. Derfor blev jeg også noget overrasket over næsten positiv ÆL test imorges :unsure

Nå, men jeg må teste videre de næste dage og så får vi jo at se om en 14 dages tid om en lille spire har fundet sin vej frem :whistling

Lige et tillægsspørgsmål: Kan man blive gravid flere dage EFTER ÆL???

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Stregerne skal være lige tydelige eller restaurerer skal være tydeligst. Ellers er den negativ ;-)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Restaurerer = teststreg

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

I princippet så KAN du godt blive gravid 5 dage efter æl, men selvfølgelig falder chancerne jo længere der går. Men 5 dage er det de fleste eksperter siger er max antal dage fra æl til sex, hvis der skal være chance for gevinst.

Jeg vil så også sige som en anden nævner, at begge streger skal være fuldstændig lige tydelige, ellers er den ikke positiv på dagen. I dagene op til og særligt efter æl vil stregerne begge være tydelige, men man kan godt se forskel på tydeligheden.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg lytter jo personligt stadig til sundhedsplejerskens formanende ord i folkeskolen: Der findes ikke sikre perioder, du kan blive gravid gennem hele din cyklus. Og "Stå af i Roskilde" er en usikker metode, du kan blive gravid med præsæd. ;) Så jeg vil jo sige, at du bestemt sagtens kan være gravid :goodluck Men om I lige har haft jeres "ups" på det tidspunkt hvor der var størst chance, det kan jeg ikke gennemskue :unsure

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

I princippet så KAN du godt blive gravid 5 dage efter æl, men selvfølgelig falder chancerne jo længere der går. Men 5 dage er det de fleste eksperter siger er max antal dage fra æl til sex, hvis der skal være chance for gevinst.

Jeg vil så også sige som en anden nævner, at begge streger skal være fuldstændig lige tydelige, ellers er den ikke positiv på dagen. I dagene op til og særligt efter æl vil stregerne begge være tydelige, men man kan godt se forskel på tydeligheden.

Stregerne var ikke fuldstændig lige tydelige. Teststregen var dog næsten lige så tydelig som kontrolstregen. Har det intet at sige ift. om man er tæt på sin ægløsning, at man kan se 2 streger??? For nogle gange kan man jo slet ikke se andet end kontrolstregen... :unsure Hmmm, nå men igår var teststregen endnu mindre tydelig...

Igår oplevede jeg noget virkelig mærkeligt! Havde haft lidt mens agtig murren i underlivet i løbet af formiddagen, men ikke noget jeg tænkte synderligt over. Mens jeg tager en lille Morfar på sofaen vågner jeg op ved, at det gør sindsygt ondt i underlivet :blink Sådan virkelig virkelig ondt! Det føltes som en svidende, dyb smerte - har aldrig oplevet noget lignende!

Nogle af jer andre, der har oplevet det nogensinde?? :unsure Det gik heldigvis væk på en halv times tid...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg lytter jo personligt stadig til sundhedsplejerskens formanende ord i folkeskolen: Der findes ikke sikre perioder, du kan blive gravid gennem hele din cyklus. Og "Stå af i Roskilde" er en usikker metode, du kan blive gravid med præsæd. ;) Så jeg vil jo sige, at du bestemt sagtens kan være gravid :goodluck Men om I lige har haft jeres "ups" på det tidspunkt hvor der var størst chance, det kan jeg ikke gennemskue :unsure

Jeg kan heller ikke rigtig gennemskue det... Er kun i min 3. p-pille fri cyklus nu, så kender heller ikke min krop så godt endnu :unsure

Vi er helt med på at det er en usikker metode, men planen var ihvertfald ikke lige at vi skulle lave en "upser" lige midt i ægløsnings perioden :whistling :oops

Men nu må vi jo se om det bærer frugt med sig - hvis det gør, gør det bestemt ikke noget :loveshower

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi har også lige haft en UPSER!

Sex er ikke ligefrem en hverdags ting her, så det gik lidt hurtigt og uden at tænke os videre om. :badgirl

Jeg er ikke på p-piller da min medicin modvirker mine p-piller, så her hedder det kondom lige pt.

Da jeg tjekkede min mens-kalender skulle min ÆL ligge omkring den dag vi havde sex :whistling

Nå ja, så har jeg haft den ledeste morgenkvalme siden <_<

Kan teste her en af de kommende dage og er faktisk mere bange for den viser negativ eller mens kommer, selvom det ikke er der helt rigtige tidspunkt.

Vi ville jo alligevel (måske?) starte PB om 1-2 mdr? :loveshower

Så som udgangspunkt kan du være blevet gravid - se tiden an? :)

Sæd kan vidst "holde sig" i et par dage, mener jeg.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi har også lige haft en UPSER!

Sex er ikke ligefrem en hverdags ting her, så det gik lidt hurtigt og uden at tænke os videre om. :badgirl

Jeg er ikke på p-piller da min medicin modvirker mine p-piller, så her hedder det kondom lige pt.

Da jeg tjekkede min mens-kalender skulle min ÆL ligge omkring den dag vi havde sex :whistling

Nå ja, så har jeg haft den ledeste morgenkvalme siden <_<

Kan teste her en af de kommende dage og er faktisk mere bange for den viser negativ eller mens kommer, selvom det ikke er der helt rigtige tidspunkt.

Vi ville jo alligevel (måske?) starte PB om 1-2 mdr? :loveshower

Så som udgangspunkt kan du være blevet gravid - se tiden an? :)

Sæd kan vidst "holde sig" i et par dage, mener jeg.

Uhhh, det lyder da rigtig spændende det her også! Især med kvalmen. Hvis det er i det i ønsker nu, ja så håber jeg rigtig meget for jer at den er der! :goodluck

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi har også lige haft en UPSER!

Sex er ikke ligefrem en hverdags ting her, så det gik lidt hurtigt og uden at tænke os videre om. :badgirl

Jeg er ikke på p-piller da min medicin modvirker mine p-piller, så her hedder det kondom lige pt.

Da jeg tjekkede min mens-kalender skulle min ÆL ligge omkring den dag vi havde sex :whistling

Nå ja, så har jeg haft den ledeste morgenkvalme siden <_<

Kan teste her en af de kommende dage og er faktisk mere bange for den viser negativ eller mens kommer, selvom det ikke er der helt rigtige tidspunkt.

Vi ville jo alligevel (måske?) starte PB om 1-2 mdr? :loveshower

Så som udgangspunkt kan du være blevet gravid - se tiden an? :)

Sæd kan vidst "holde sig" i et par dage, mener jeg.

Iiih, hvor spændende for jer også :) Du må da lige give en tilbagemelding når du har testet :goodluck Håber den er der for jer, når nu der alligevel er så kort tid til PB :loveshower

Jeg kan sleeeet ikk vente til, at jeg kan teste :whistling GUD hvor går dagene pludselig langsomt!! :blush

Tror nu ikke at den er der for vores vedkommende... Har ikke mærket andet end den kraftige smerte i underlivet og så har jeg været lidt øm i maven de sidste to dage. Og måske haft en smule halsbrand, men det har jeg alligevel normalt engang i mellem...

Suk, jeg må vist bare vente tålmodigt et par uger endnu :blush

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

I princippet så KAN du godt blive gravid 5 dage efter æl, men selvfølgelig falder chancerne jo længere der går. Men 5 dage er det de fleste eksperter siger er max antal dage fra æl til sex, hvis der skal være chance for gevinst.

Jeg vil så også sige som en anden nævner, at begge streger skal være fuldstændig lige tydelige, ellers er den ikke positiv på dagen. I dagene op til og særligt efter æl vil stregerne begge være tydelige, men man kan godt se forskel på tydeligheden.

Det er fem dage før æl. Sædcellernemkan overleve op til fem dage. Når først ægget er poppet, så går der kun 24 timer før det går til grunde :-)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER