Guest M's mor

Prinsesse Madison - 8. juni 2012

17 indlæg i dette emne

Jeg vil da også gerne lige dele min fødsel med jer skønne kvinder. Jeg har ikke været aktiv herinde længe, men har dog læst med på hvad der er sket med jer andre. Og vil ønske tillykke til jer som har født, og til jer som er blevet gravide.

Jeg var sat til den 4. juni 2012, og vi vidste på forhånd at vi skulle have os en lille pige.

D. 5 juni var jeg til jordmoder hvor der blev snakket i gangsættelse. Det skulle ske den 14 juni, hvis hun endnu ikke havde set verden. Må indrømme at jeg frygtede at skulle sættes i gang. Det lød ikke særlig fedt at skulle ligge og køre til Randers flere gange på et døgn.

Nå men torsdag den 7. juni kommer min mor et smut ud. Og jeg har det faktisk overraskende godt. Vi bliver enige om at køre ind til byen, hvor vi lige vil i nogle genbrugsbutikker og kigge lidt. Kan godt mærke at jeg får lidt ondt nede i mit ledbånd, men jeg slår det hen. Inde i gå gaden vælger vi at købe en is som vi spiser mens vi går op ad gå gaden.

Efter en time tager vi hjem, og da vi kommer hjem kommer min kæreste fra job. Han får den ide at vi skal køre en tur til boeslum strand så jeg an få endnu en gå tur. Dog ender det med at vi kører turen derude, og det er en meget bumlet vej. Efterfølgende tager vi ud på noget der hedder jernhatten. Vejret er blevet lidt bedre så vi beslutter at gå lidt rundt derude.

Vi tager så hjem, og jeg lægger mig på sofaen. På det tidspunkt er klokken omkring 17. Jeg begynder at få kvalme og er utilpas, men tænker det er fordi jeg er sulten. Så kæresten begynder at lave mad. Imens går jeg på wc. Og mens jeg sidder derude giver det et ordenlig smæld i maven, og det gør sindsygt ondt. Forventede at vandet var gået men jeg blødte bare lidt.

Jeg går ud og fortæller hvad der er sket. Og han synes vi skal ringe til fødegangen, men jeg har nu ikke travlt. Vi bliver enige om at spise og så vil vi bagefter gå i bad, for så er vi klar hvis det nu snart skulle ske.

Kæresten går først i bad og imens ringer jeg til min mor. Hun mener dog at det snart er ved at være.

Det bliver så min tur til at gå i bad og netop som jeg rejser mig går vandet. Jeg får bedt kæresten om at komme med håndklæder og så vil jeg skynde mig i bad.

Mens jeg står i badet kan jeg godt mærke at veerne tager til. Jeg skynder mig at blive færdig og ringer så til fødegange.

Kl. 19.25 er det at mit vand går, og 19.40 ringes der til fødegangen. Hun er flink hende jeg snakker med, men da jeg er første gangsfødende vil de have jeg venter et par timer med at komme. Vi har ca. en time til Randers sygehus, og jeg insistere på at komme der ud med det samme.Plus både min mor og søster er hurtig fødende. Det går hun så med til.

I bilen tager veerne til, og der er kun få minutter mellem dem. Vores bil drøner derud på 40 min, den kørte også 140 i timen.

Vi er derude 20.45 og jeg kommer ind til undersøgelse, og hun må jo så konstatere at det var godt jeg holdt på at komme med det samme for jeg er 6 cm åben, og jeg ryger direkte på fødestue.

Veerne tager til, og de undersøger en som de jo skal. De får dog flere gange at vide at de skal holde hænderne for dem selv når jeg har veer. Kan ikke holde ud nogen rører mig. Jeg bliver tilbudt klyx til at tømme tarmene, men takker nej da jeg ikke kan overskue at sidde på toilettet også.

kl. 23.30 er der vagtskifte og der kommer en ny jordmoder. Den anden var rigtig sød, men hun har ikke været bestemt nok. Hun forslog at jeg kom op på alle fire men det kunne jeg ikke overskue så sagde nej, og så var det bare sådan. Men hende her sagde at når jeg havde haft to veer så røg jeg op på alle fire. Og der var ikke noget at gøre.

Kort tid efter begynder mine presseveer, og de vil have mig ud og tømme min blære men det lykkes ikke da jeg skal presse når jeg sætter mig, så de ender med at tømme den med et kateter.

Efter jeg er kommet op på alle fire så tager mine presseveer bare til, og jordmoder forklare at fordi det går så stærkt med mig så er det vigtigt jeg gør hvad hun siger. Og det er især det med at gispe.

Min kæreste er rigtig støttende gennem det hele og er der for mig når jeg beder ham om det. Og det bare at vide at han er der betød meget. For jeg lukkede mig fuldstændig inde når jeg havde presseveer.

kl. 00.48. får jeg lov til at presse. Først der begynder jeg at slappe rigtig af. Har haft svært ved det fordi jeg følte jeg skulle på wc og den følelse var bestemt ikke rar.

Det går rigtig stærkt og kl. 01.15 er vores prinsesse ude.

Hun kom dog til verden i stilhed, så hun måtte lige hurtigt over på varmebordet, og der var snak om en børnelæge, men så valgte hun at give lyd fra sig. Desværre kom min kæreste ikke til at klippe navlestrengen da den var for kort. Da de ville have hende op på min mave gjorde det ondt når de hev i hende.

Jeg er meget blufærdig men havde ikke tænkt over at jeg ikke havde underklæder på, dog havde jeg bh på under det hele. Og da de ville lægge hende op til mig fik jeg sagt at det ville jeg ikke for jeg synes hun var ret så ulækker.

Hun havde på sin vej ud haft en finger der sad lidt forkert så hun kredsede mig indvendigt. Det var dog mest kosmetisk, men blev dog syet i halvanden time uden bedøvelse. Helt oppe havde hun næsten revet en muskel over, men ikke noget af nogen betydning.

Imens jeg blev syet lå hun hos mig og spiste, og vi kunne rigtig nyde hende.

Jeg er glad for at jeg ikke lå i mange timer, men det var rigtig hårdt fordi det gik s stærkt. Jeg fik meget ros af personalet, fordi jeg gjorde som de sagde og fordi jeg taklede det så godt, især det at det gik hurtigt mellem hver stadie.

Vores lille prinsesse skal hedde Madison, og da hun kom til verden målte hun 52 cm og vejede 3690 gram. Og hun er så perfekt. Jeg er så fasineret over at man kan elske et lille menneske så meget, og at hun kan betyde så meget for en.

Jeg ved dog også at jeg ikke lige forløbig skal have flere børn. Er stadig skræmt af de presseveer, og over at noget kan gøre så ondt.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Først og fremmest stort tillykke med lille Madison :hurra :hurra :hurra

Fin beretning, tak fordi du ville dele den med os. Jeg syns det lyder som en rigtig god fødsel - jeg kender godt til at det føles noget intenst når det hele går så hurtigt, sådan er det også for mig når jeg føder. Men helt fantastisk resultat med sådan en dejlig lille baby :loveshower Håber I får en dejlig barselstid.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

STORT tillykke med jeres Datter balloons.gif

og Tak fordi du ville dele din fødelsberetning med os!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tillykke :balloons

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tillykke med hende! :loveshower

Og mange tak fordi du ville dele beretningen med os! Kan godt forstå du synes det har været et hektisk forløb.

Fiiint navn i har valgt :7himmel

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Stort tillykke med jeres datter :loveshower

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tak fordi du delte din dejlige men meget hurtige fødsel!

Og kæmpe stort tillykke med hende! :loveshower

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Stort tillykke med Madison :hurra - og tak fordi du delte din beretning med os :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tillykke med Madison :hurra du fødte jo godt et døgns tid efter mig på Randers sygehus, så vi har været der samtidig, da vi var indlagt på barselsgangen i 5 dage :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tillykke med jeres lille pigeloveshower.gif

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tillykke med Madison :loveshower

jeg kan godt forstå at du ikke sådan lige vil have flere børn foreløbig, for det lyder også til at have været en hård tur :kram

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Først og fremmest stort tillykke med lille Madison :hurra :hurra :hurra

Fin beretning, tak fordi du ville dele den med os. Jeg syns det lyder som en rigtig god fødsel - jeg kender godt til at det føles noget intenst når det hele går så hurtigt, sådan er det også for mig når jeg føder. Men helt fantastisk resultat med sådan en dejlig lille baby :loveshower Håber I får en dejlig barselstid.

Ja det gør det godt nok, men er også samtidig glad for at man ikke skulle have ondt i flere timer. Og som du nævner så er resultatet fantastisk. Det er bare det hele værd :loveshower

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tillykke med Madison :hurra du fødte jo godt et døgns tid efter mig på Randers sygehus, så vi har været der samtidig, da vi var indlagt på barselsgangen i 5 dage :)

Ja det har vi da.. Hvor sjovt. Vi tog hjem den 9. juni. så havde vi brug for at være os selv.

Hvilket værelset lå I på?

Vi lå på stue 17.. Og havde et hold venner der lå et par stuer længere henne også.

Og stort tillykke med jeres lille pige. Har endnu ikke haft tid til at læse din beretning. Synes godt nok der er nok at gøre med en lille en.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Og tusinde tak til jer alle sammen for jeres lykønskninger :loveshower

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ja det har vi da.. Hvor sjovt. Vi tog hjem den 9. juni. så havde vi brug for at være os selv.

Hvilket værelset lå I på?

Vi lå på stue 17.. Og havde et hold venner der lå et par stuer længere henne også.

Og stort tillykke med jeres lille pige. Har endnu ikke haft tid til at læse din beretning. Synes godt nok der er nok at gøre med en lille en.

Vi lå på barselsgangen på stue 2 pga. tidlig vandafgang, men nåede lige at få en enkelt nat på stue 15 på familieafsnittet...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

stort tillykke! :balloons Tak fordi du delte din oplevelse!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi lå på barselsgangen på stue 2 pga. tidlig vandafgang, men nåede lige at få en enkelt nat på stue 15 på familieafsnittet...

Nå ja der var jo en barselsgang. Den nævnte de godt på fødegangen, men der var vi så ikke. men så har vi da haft værelse tæt på hinanden må man sige.. Så er det en lille verden :-)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER