Guest

Flash ønskelisten

12 indlæg i dette emne

Hej piger jeg mangler så meget inspiration til ønskelisten til barnedåben kan i ikke ligge jeres ind, måske finder jeg noget jeg syntes virker som en fantastisk idé!!!

Jeg kan starte med det jeg har indtil videre:

• Sansegynge

• Dåbsrulle (med plads til indgraveringer)

• Fotoalbum

• Bestik + gavekort til indgravering

• Pedersen og Findus kogebogen

• Oplevelser til når hun bliver større

• Penge til hendes bankkonto

Som "buffere" har jeg lige nu "fastvikle fra didymos", men da jeg måske selv køber den så er jeg lidt i tvivl

Derudover har jeg overvejet at ønske Astrid Lindgren og Ole Lund Kirkegårds bøger, men de ryger af og på listen hele tiden.

Derudover ved jeg ikke om jeg vil ønske de der små æsker til første tand og hårlok for de er altid køns bestemte i farverne og jeg HADER altså lyserød :rolleyes

Jeg vil IKKE ønske sparegrise og smykker til hende - manden syntes idéen med at ønske et flag til hende er fjollet så den er også kasseret.

Barnets bog har vi allerede

og så er tillægsspørgsmål:

kan man tillade sig at ønske de der "sølvting" fra samme guldsmed? jeg tænker bare at hvis nu man får 2 døbsruller og 3 sæt bestik at man så får mere ud af det hvis man bytter det det samme sted og derfor måske kan få noget lidt federe ud af det, i stedet for at have en håndfuld tilgodebevis til 4 forskellige guldsmede som at man nærmest ikke kan få andet for end præcis det samme man var inde og bytte!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Vores umiddelbare ønskeseddel:

Bumbo stol

Babyalarm

Åh abe-box (børne cder)

Højstol

Puslebrikker til gulv

Bordflag i sølv, evt. med navn og fødselsdag

Stol til cykel

Løbe-cykel

Hoptimister

Uld undertøj (str 68)

Vi ønsker os IKKE sparebøtter og andre sølvting, da jeg simpelthen ja.. Synes det er plat, grimt og ubrugeligt :whistling Smykker er vi heller ikke til - DOG giver vi hende faktisk et smykke :rolleyes Men det er mere symbolsk, da hun får min kærestes dåbssmykke (Som han ikke anede han havde!).. Det er et lille kors, som kan flyttes i en større halskæde når hun bliver ældre :) Men ellers er jeg ikke til børnesmykker ;)

Jeg synes godt man kan ønske sig ting, fra et bestemt sted eller en bestemt guldsmed - eller man kan skrive man foretrækker de bliver købt i en eller anden bestemt kæde :)

vores liste er langt fra færdig, det er sådan set kun lige de ting som vi skal bruge i fremtiden, men som vi ikke har købt :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Kan da lige smide Marlons ind :)

Ønskeseddel til barnedåb:

Høj stol (trip trap)

Rejseseng

Børnebestik

Stort billede/plakat til mit værelse

Gavekort til planteskole - til eget træ i haven

Fødselsdagsflag med navn og fødselsdato

Astrid Lindgren bøger 

Lamaze legetøj 

Gavekort til baby- fotograf

Bogstaver/navneskilt "Marlon" til døren på mit værelse

Cd (og Mp3) afspiller til værelset

"Åh Abe" cd-box

Og hvad jeg får :)

Vil da lige slå et slag for flaget..... Børn synes det er super sejt at have sit helt eget flag med navn, som kommer frem til fødselsdage, så den ville jeg da ikke sådan lige smide af listen :)

Vi fik én til Marlon, og det var stort at finde den frem til hans første fødselsdag :wub

Altså, hvis alle gæsterne har mulighed for at komme i den samme guldsmed, så synes jeg godt i kan tillade jer at skrive at sølvting ønskes derfra.

Men der er nu mange guldsmede som har slået sig sammen så man kan bytte forskellige steder..... Fx. den ude i Herning Centret..... Det hedder Danske guldsmede og urmageres bytteservice og du kan se en liste over butikker HER :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vores umiddelbare ønskeseddel:

Bumbo stol

Babyalarm

Åh abe-box (børne cder)

Højstol

Puslebrikker til gulv

Bordflag i sølv, evt. med navn og fødselsdag

Stol til cykel

Løbe-cykel

Hoptimister

Uld undertøj (str 68)

Vi ønsker os IKKE sparebøtter og andre sølvting, da jeg simpelthen ja.. Synes det er plat, grimt og ubrugeligt :whistling Smykker er vi heller ikke til - DOG giver vi hende faktisk et smykke :rolleyes Men det er mere symbolsk, da hun får min kærestes dåbssmykke (Som han ikke anede han havde!).. Det er et lille kors, som kan flyttes i en større halskæde når hun bliver ældre :) Men ellers er jeg ikke til børnesmykker ;)

Jeg synes godt man kan ønske sig ting, fra et bestemt sted eller en bestemt guldsmed - eller man kan skrive man foretrækker de bliver købt i en eller anden bestemt kæde :)

vores liste er langt fra færdig, det er sådan set kun lige de ting som vi skal bruge i fremtiden, men som vi ikke har købt :)

Åh Abe Cd boksen noterer jeg lige!!!

Jeg har også mit gamle dagmar kors som hun får på til dåben og så har jeg en lille armlænke med plads til charms, der er et hjerte i som jeg måske får graveret mit navn i og så køber vi et lille vedhæng mere og får graveret hendes navn i og så får hun den på til dåben og så gør vi det samme ved den næste også osv - sådan at det bliver en lille familie tradition.

Kan da lige smide Marlons ind :)

Ønskeseddel til barnedåb:

Høj stol (trip trap)

Rejseseng

Børnebestik

Stort billede/plakat til mit værelse

Gavekort til planteskole - til eget træ i haven

Fødselsdagsflag med navn og fødselsdato

Astrid Lindgren bøger 

Lamaze legetøj 

Gavekort til baby- fotograf

Bogstaver/navneskilt "Marlon" til døren på mit værelse

Cd (og Mp3) afspiller til værelset

"Åh Abe" cd-box

Og hvad jeg får :)

Vil da lige slå et slag for flaget..... Børn synes det er super sejt at have sit helt eget flag med navn, som kommer frem til fødselsdage, så den ville jeg da ikke sådan lige smide af listen :)

Vi fik én til Marlon, og det var stort at finde den frem til hans første fødselsdag :wub

Altså, hvis alle gæsterne har mulighed for at komme i den samme guldsmed, så synes jeg godt i kan tillade jer at skrive at sølvting ønskes derfra.

Men der er nu mange guldsmede som har slået sig sammen så man kan bytte forskellige steder..... Fx. den ude i Herning Centret..... Det hedder Danske guldsmede og urmageres bytteservice og du kan se en liste over butikker HER :)

Hold da op det er jo nærmest alle guldsmede der hører under den bytteservice - smart, så gider jeg ikke bruge resurser på at skrive hvor det skal være fra - der er guldsmede i både Herning hvor de fleste køber fra og Holstebro og Viborg hvor de sidste gæster kommer fra!

Gavekort til en børnefotograf er bare en SUPER idé - den ryger også på listen!!!

Og det gør "rejseseng" også :bed

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Maja's ønskseddel ser sådan her ud :)

Trip trap stol (bøg) m. hynde og bøjle

Bord-flagstang i sølv med navn og fødselsdato (7. juni 2012)

Juniorsengetøj (fx Småfolk Junior sengetøj - rosa med små katte)

"Den Store Peter Pedal"-bog

Dåbsplatte med plads til gravering af fødselsoplysninger

Sparebøsse

Smykker (tro, håb og kærlighed, Dagmar kors, armbånd til/med vedhæng mv.)

Smykkeskrin

Bestik og service med Disney prinsesser

Lamaze legetøj

Legetøj (Fisher Price, Lego, Brio mv.)

Sangbog: En elefant kom marcherende og andre sange om dyr

Sangbog: De små synger

Åh abe cd-boks

Åh abe sangbog

Børnebøger (Peter Plys,

Bog: H.C. Andersen for børn

Tøj i str. 62 og 68 (ikke bukser i str. 62)

Natdragter i str. 62 og 68

Penge til børneopsparing

Gavekort til BabySam

Gavekort til ØnskeBørn

Gavekort til Name it

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

uh smykkeskrin - god idé...

Listen ender jo med at blive lang :loveshower

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi har ved begge børn ønsket os gave kort til det stor center der ligger ved os der er både br babysam og flere butikker med børnetøj så har vi haft mulighed for at købe foreksempel vintertøj eller haft tilskud til klapvogn og lignende

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Sjovt som der er forskel på, hvad man ønsker sig..

Vi er helt enige om, at vi ihvertfald ikke ønsker dåbsrør, da vi aldrig ville opbevare dåbsattesten der, men i den samme mappe, som andre vigtige papirer (egne dåbsattester, vielsesattest, eksamensbeviser osv.), som vi endda overvejer at ligge i bankboks..

Til gengæld synes vi at mange af de små sølvsparebøsser er helt vildt søde, og jeg nyder den dag i dag at se på den jeg selv fik i dåbsgave. Der kmmer klart til at stå sådan noget på vores ønskeseddel, og meget gerne i dyremotiv ;)

Ligeledes bestik. Min mand har et sæt, som har en rigtig flot indgravering, med et ur der markerer klokkeslettet for hans ankomst til verden, desuden står dato og navn der også. Har aldrig set den type indgravering før, men det er helt vildt flot :)

Dagmar-korset er nu også en klassiker. For min skyld helst i sølv, da jeg bedre kan lide sølv end guld. Mit eget er i sølv. Brugte det meget som barn. Synes heller ikke så godt om smykker til spædbørn, men en lille tumling, der kan gå og er i sit fine tøj, er da også fin med enkle smykker.

Åh Abe boksen er en god idé, den havde jeg ikke tænkt på... Om ikke andet så vil de to store bonus-piger blive glade for at have den i huset når de er på weekends og ferier, og den lille vokser jo op til den en dag ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Der kommer en laaang liste nu - jeg har lavet sådan lidt en kombi af barsels og dåbsønsker:

(noget af det går igen ved de andre indlæg - men det er lige så nemt bare at skrive det hele ned....)

Blandet:

Trip Trap højstol

Uro til puslebord (Noahs ark 135 kr)

Legetæppe m/ uro (Lamaze)

Badelagen m/ hætte + navn

Tøj i str. 62+68

Klassiske børnebøger/sangbøger

-gerne m/tykke sider

Den store "Åh abe" cd boks

sutsko

Gavekort til fotografering

sutteklude (teddykompaniet

"fagtesange for de yngste" - CD (99 kr) + bog (249 kr)

Børnebog "Muldvarpen, der ville vide hvem der havde lavet lort på den hoved." + Muldvarpe plysdukke (har set det på nettet - og elsker bare den bog - og bamsen er altså mega sjov, for den har selvfølgelig en lort på hovedet....)

Barnets bog

Legetøj:

Noahs ark trælegetøj (ja, vi kører lidt et Noahs ark tema... :rolleyes )

Wirebane baby (www.legeakademiet.dk)

Lamaze-legetøj

Danish learning puppy (Babysam 299 kr)

Teddy cream hund m/navn

Og til de mere traditionelle dåbsønsker:

Mit første år børnealbum (uden på er der plads til at man kan sætte et lille billede ind for hver måned det 1 år)

Billedramme i sølv (så man har en flot ramme til det første babybillede....)

Dåbsrør

Sparebøsse (Noahs ark - stor overraskelse... hehe... men prøv lige at tjek det ud - den er mega sød...)

Dagmarkors i sølv

Sølvkrus + bestik + tallerken

Flagstang m/ navn + fødselsdato

(alle de ovenstående traditionelle ting kan man finde til en go pris på www.chanti.dk)

Og så faldt jeg over noget lidt mere nymodens - til dåbsgave.... eller jeg har i hvert fald ikke set det før. Men synes egentlig at det er lidt fedt. (manden har så sagt at han synes at det er for dyrt - og det har han nok ret i.... så derfor er det slettet fra vores liste...)

Men prøv at tjek www.memozz.dk - det er ret unikt synes jeg...

Håber at det giver lidt ekstra inspiration.... :balloons

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Til Cecilie (vores ældste) fik vi:

- gavekort til fotograf

- højstol (Hokus Pokus)

- legetæppe

- børnebestik (altså sådan noget som skulle bruges)

- tallerken-sæt (igen, noget som skulle bruges)

- penge

- dåbsplatte som min mor selv havde malet

- armbånd med tro, håb og kærlighed

- en reol

Til Amalie (nr. 2) fik vi:

- gavekort til fotograf

- penge til et legehus

- børnebestik (til at bruge)

- tallkerken-sæt som min søster (hun stod fadder) selv havde malet (til at bruge)

- armbånd med tro, håb og kærlighed

- smykkeskrin

- dåbsplatte som min mor selv havde malet

Til Katrine (nr. 3) fik vi:

- gavekort til fotograf

- penge (vi havde ikke ret mange ønsker og det var også op til jul, så derfor fik vi mest penge som vi så brugte på et nyt legetæppe, aktivitetsstativ og et par bobles tumledyr)

- en kæmpe sækkestol

- cykelstol

- halskæde med tro, håb og kærlighed

- lovning på et maleri som min mor vil male til hende

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Blop ligger jo fortsat godt i maven og hygger sig :loveshower men hans kommende mor kan ikke lade være med at notere sig ønsker undervejs og jeg er indtil videre kommet frem til følgende:

(Er altså bare kopieret ind fra planlægningen, så måske nogle ting går igen :whistling )

Ønskeseddel til Blop

Sufflebook Kom og syng med os 0-3 år. Mit link

Wheely bug - ko

Bobbles - krokodille, hvalen eller kyllingen

Trip trap stol sort

Trip trap babyindsats i sort

Klassiske træklodser fra Den gamle skole Mit link

Stableklodser i træ fra Den gamle skole Mit link

Hevea Badedyr "Alfie"

Motorikgyngen fra motorikgyngen.dk/ØnskeBørn

Diverse trærangler fra Janod

Sack´n Seat Mit link

QB legehus fra Holland Mit link

Penge til legehus og opsparing

HC Andersens samlede eventyr

Gavekort til fotograf

Sandkasse fra PLUS i sort med net

Junior dyne og pude

Junior sengetøj fra Roommate, Danefæ, Småfolk eller Katvig

Fjâllræven rygsæk mini, blå

Forsølvning/penge til 1. sut eller sko

Hans eget træ til haven, gerne frugttræ

De små synger - sangbog.

Barnevognssele Odder, model fit sort eller grå

Trampolin til haven (Stor til nedgravning)

Klapvogn NUNA model peep (babysam forhandler ellers Mit link)

NUNA Peep regnslag/myggenet

Odder "lees is more" lavprofil alu dæk til barnevogn (reservedele?) købes i babysam.

We do wood børnebord i bambus med blå kant (Babysam)

We do wood børne stol i bambus med blå kant (Babysam)

Far til fire Bodil elefant på hjul (set hos Babysam/Ønskebørn)

ToGoMini løbehjul (Babysam)

Brio gå-vogn med justerbarat styr og "bremser" (Set hos Babysam)

Angulus startersko, brun med snøre eller gavekort til dem.

Toddler baby service lime eller blå (bestik, tallerken, skål, kop)

Flexi Bath toys

Wallsticker højdemåler med vilde dyr fra Sebra (set i Ønskebørn)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Du må da også gerne se vores ønskeliste til Lise's dåb :)

Babyalarm (Philips AVENT SCD505)

Tøj str. 74 og opefter

Legetøj for + 5-6 mdr. (gerne noget udfordrende/udviklende)

Spisebakke (gerne i rød) som passer til tripp trapp højstol fra stokke (ikke original)

Hynde til tripp trapp højstol (gerne smuds- og vandafvisende)

Gavekort til børnebilleder hos prof. fotograf

Spisesæt (bestik, tallerken, kop)

Juniordyne

Sengetøj til juniordyne

Vanter/luffer (gerne i uld)

Flyverdragt +8 mdr.

Lænestol til børneværelset (brede bløde armlæn og høj nakkestøtte - god at sidde i)

Klapvogn

Autostol m. isofix (9-18 kg eller 9 mdr. - 4 år)

Barnevognssele

Blød hagesmæk i gummi/plastik med "lomme/bakke" i bunden (gerne i rød)

Cykelstol

Babycykelhjelm

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER