lea 1309

Rhesus positiv

17 indlæg i dette emne

Nu når vi har snakken omkring de blodtyper :whistling

jeg er rhesus positiv hvorfor skal jeg så ha taget blodprøver i min uge 28 som er på onsdag <_< <_< <_< min JM sagde i sidste uge de havde fundet antistoffer men er der nogle som kan give et bud hvorfor når man siger det kun er rhesus negativ man skal være obs på :help

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg er også positiv, men skal ikke have taget blodprøver... jeg er jo så snart i uge 30.... så det er jeg da egentlig spændt på at høre hvorfor du skal igennem det? Er det i urinen de har fundet antistoffer eller er det tilbage i de første blodprøver du fik taget?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

det er i de første blodprøver jeg har fået taget.. vi mistede sidste år hvor der os var antistoffer i mit blod, ved ikke om det er derfor, de siger jo at min krop fra støder vores lille pige :boo altså altså selvom det er 8 gang er jeg sku nervøs :huh har en tid kl.9 hvor jeg skal scannes først også ha taget blodprøver.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg synes det er godt de holder så meget øje med dig....! Hellere en blodprøve for meget end en for lidt. Du må lige skrive hvordan det hele går imorgen.... Bliver dejligt for dig at se den lille pige igen.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg synes det er godt de holder så meget øje med dig....! Hellere en blodprøve for meget end en for lidt. Du må lige skrive hvordan det hele går imorgen.... Bliver dejligt for dig at se den lille pige igen.

ja det rart de holder øje med en :rolleyes det først på onsdag den 27 :rolleyes kl.9 men skal nok opdatere :whistling ja glæder mig til at se prinsessen igen :loveshower

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Kan jeg godt forstå... åhh ja, er er lidt længere tid til onsdag. For mig flyder dagene sammen, når jeg går hjemme.... :) Total uvant følelse.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

mine dage flyver nu os afsted :yay jeg sidder kun ned nu og slapper af imens min søn på 2 sover :bed syns denne her gang er det gået vildt stærkt :glad men gør ikke noget vores piger glæder sig til de skal hjælpe til :kuller drengene er anderledes :lol :lol

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Synes da også det lyder mærkeligt. Har kun hørt det ved rhesus negativ. Men mon ikke det er dine antistoffer der er grunden? Håber du får afklaring onsdag

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Der er jo en del andre antistoffer end rhesus og især hvis du har fået alle/flere af dine børn med din mand, så er der risiko for at du danner antistoffer mod ham (det behøver ikke være rhesus antistoffer, det er blot det "farligste" af dem)..

Men det er da godt, at de tager en ekstra blodprøve på dig - så følger de dig på ekstra tæt hold, hvis nu der skulle være noget farligt i det for jeres lille baby :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Synes da også det lyder mærkeligt. Har kun hørt det ved rhesus negativ. Men mon ikke det er dine antistoffer der er grunden? Håber du får afklaring onsdag

ja håber på en forklaring på onsdag :rolleyes

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har kun hørt at de tester rhesus negative mødre for antistoffer mod et rhesus positivt barn, men det lyder da ret fornuftigt det Fru SP skriver kan være årsagen. Ihvertfald held og lykke - jeg er spændt på at høre om grunden.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Der er jo en del andre antistoffer end rhesus og især hvis du har fået alle/flere af dine børn med din mand, så er der risiko for at du danner antistoffer mod ham (det behøver ikke være rhesus antistoffer, det er blot det "farligste" af dem)..

Men det er da godt, at de tager en ekstra blodprøve på dig - så følger de dig på ekstra tæt hold, hvis nu der skulle være noget farligt i det for jeres lille baby :D

det er det 5 barn sammen med min mand :loveshower så det du siger er jeg spændt på :rolleyes

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nu jeg lige sidder og tænker over det, så er der (men meget sjældent) nogle der ser ud som om de er RhD positive, men er så en anden slags RhD positive end andre og derfor kan de måske godt danne antistoffer mod en "almindelig" RhD positiv person.. Hmm.. Men så er vi ude i at der er nogle få tilfælde årligt i DK og så burde det måske have været et problem før sidste og denne gang!

Men dette er altså bare nørdede spekulationer, fordi jeg er ansat i blodbanken og arbejder med antistoffer (dog ikke lige i en afdeling der arbejder med dette, men har stadig undervisning i det engang imellem ;) )

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nu jeg lige sidder og tænker over det, så er der (men meget sjældent) nogle der ser ud som om de er RhD positive, men er så en anden slags RhD positive end andre og derfor kan de måske godt danne antistoffer mod en "almindelig" RhD positiv person.. Hmm.. Men så er vi ude i at der er nogle få tilfælde årligt i DK og så burde det måske have været et problem før sidste og denne gang!

Men dette er altså bare nørdede spekulationer, fordi jeg er ansat i blodbanken og arbejder med antistoffer (dog ikke lige i en afdeling der arbejder med dette, men har stadig undervisning i det engang imellem ;) )

Det rigtig rart der er nogle kloge søde tøzer herinde :tak

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg vil give samme forklaring som Fru SP - da jeg også arbejder med nogenlunde det samme, når jeg ikke lige er på barsel..

Men det blir meget nørdet, hvis vi skal ud i den store forklaring. Men kort sagt, så har vi ikke kun rhesus-antistoffer, men også nogle andre. Nogle har større betydning end andre. Men det er som sådan ikke noget man behøver at gå rundt og vide i baghovedet, for der skal nok blive lagt mærke til det ved blodprøverne og hvis der sku være brug for blod.

Som andre skriver, så er det jo kun godt at der holdes øje med en.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Så kom jeg afsted i dag til kontrol vi startede med at scanner vores pige som stadig er en pige :loveshower hun vejer 1200 g :kuller

vi fik en god snak om de anti stoffer og jeg blev sendt i blodbanker og de ringer besked til mig hvordan jeg skal forholde mig. :rolleyes

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Dejligt!!! Så skal du ikke bekymre dig om den bette vokser! For det gør hun da... Kroppen har vist accepteret hende.... :) Blodet skal i nok få styr på.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER