Mette A.

Bordplan ved barnedåb

   24 members have voted

  1. 1. Hvilken løsning er bedst?

    • Fast bordplan som jeg laver
      5
    • Trække lod om pladserne
      0
    • Lade folk selv bestemme hvor de sidder
      19

Please sign in or register to vote in this poll.

10 indlæg i dette emne

Jeg er meget i tvivl om hvordan vi skal håndtere det med bordplan til vores barnedåb.

Skal jeg på forhånd ved hjælp af en decideret bordplan bestemme hvor folk skal sidde, så jeg efter bedste evne kan prøve at sætte dem sammen med nogen, som jeg tror de kan/vil snakke med?

Eller skal vi lave noget sjov ud af det på dagen og lade gæsterne trække deres plads fra en hat el. lign. på selve dagen?

Eller skal vi simpelthen bare selv lade dem bestemme hvor de vil sætte sig?

Hvad synes I? I må gerne uddybe jeres svar i tråden med dårlige/gode erfaringer og argumenter for det ene eller det andet.

RED: Vi skal holde festen i kantinen på min kærestes arbejde og vi bliver ca. 30 personer. Mest familie, men også en lille håndfuld af vores venner. Regner med det skal være rimeligt afslappet. Vi starter med et buffetbord fra kokken og jomfruen (3 forskellig slags kød, forskellige slags kartoffler og salater til) og slutter af med kaffe og dåbskage bagefter.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Til de dåbsfester, som jeg har været til, har der været helt almindelig traditionel bordplan, og til dem ville jeg nok synes det var mærkeligt, hvis det havde været anderledes. De har alle sammen været sådan noget suppe-steg-og-is agtigt i et forsamlingshus. Og der synes jeg, at det passer godt med "faste" bordpladser.

Hvis I holder det hjemme (eller hjemme ved svigerforældrene eller hvad ved jeg) som grillfest eller brunch eller eftermiddagskaffe, så synes jeg at det giver mest mening at folk bare slår sig ned, sådan som de nu har lyst.

Jeg har personligt ikke oplevet en fest, hvor vi skulle trække lod om pladserne og hvor jeg synes det var en succes. Det kunne det jo godt være alligevel til netop jeres dåb, men ja... Jeg har dårlige erfaringer med det. Synes tit det ender med at nogen er "heldige" at trække dem de svinger godt med, og så sidder der nogle imellem der er åbenlyst malplaceret :P

Medmindre I sådan generelt lægger op til et sjovt-og-gak-og-løjer-tema til dåben, så synes jeg måske også at lodtrækningen er lidt for hokus-pokus ;)

Håber det giver mening, selvom jeg har lidt svært ved at finde ord på det, jeg vil sige :D

Ps. jeg har undladt at stemme, da jeg netop synes det afhænger af hvilken "slags" dåb, I holder :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har stemt at folk selv må bestemme...... Men som Barba er inde på, så kan festen godt være så formel at det passer sig med en bordplan (har dog selv været til flest dåbsfester som var lidt mere afslappede)

Det med at trække lod kan jeg personligt slet ikke med..... Hader så meget hvis jeg ikke kan sidde sammen med min mand, og det kan ødelægge en fest helt for mig, så det ville jeg aldrig vælge ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Så har jeg opdateret første post med lidt info om festen :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Alle de dåbsfester jeg har været til, har vi selv måtte bestemme hvor vi måtte sidde :)

Det synes jeg selv generelt er det rareste..

Vores plan er i hvert fald også at folk bare sætter sig :)

Det jeg er mest vild med, ved at der IKKE er bordplan, er at det er lidt mere afslappet og at man "Nemt" kan rykke rundt på gæsterne :)

Hvis man vil have folk ryster sig lidt sammen, kan man jo mellem retterne, bede folk finde nye sidekammerater ;)

Vi vil nok holde noget grill, med buffet så vores ER også MEGET afslappet :) (Min kæreste havde planer om kondi-sko og cowboybukser - har dog tvunget ham i et par pæne sko, men shorts eller cowboybukser er vist stadigvæk hans plan ;) )

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Med den nye info, så stemmer jeg for at folk vælger selv :) Det synes jeg mest at det lyder til at "stemningen" dikterer, sådan som jeg lige forestiller mig det. :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har stemt at folk selv må bestemme...... Men som Barba er inde på, så kan festen godt være så formel at det passer sig med en bordplan (har dog selv været til flest dåbsfester som var lidt mere afslappede)

Det med at trække lod kan jeg personligt slet ikke med..... Hader så meget hvis jeg ikke kan sidde sammen med min mand, og det kan ødelægge en fest helt for mig, så det ville jeg aldrig vælge ;)

Har det som trolden, det ødelægger også alt for mig hvis jeg ikke kan sidde sammen med min mand.

Jeg mest til man bare sætter sig. Så synes jeg gæsterne er gode til at flytte rundt og snakke med en masse.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tak for svar tøser :loveshower det lyder til at der er mest stemning for at gæsterne bestemmer selv. Så det tror jeg at jeg gør. Så risikerer jeg heller ikke nogen sure miner over bordplanen, hvis nu der skulle være nogen der er utilfredse med hvordan jeg har placeret dem.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Du har vist bestemt dig, men jeg svarer nu alligevel :whistling

Jeg synes klart, at det du beskriver ligger op til "sæt jer hvor I vil" - buffet og ønsket om afslappet stemninger stemmer ikke med en bordplan, synes jeg.

God fornøjelse med planlægningen og dåben :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

jeg svarer også, om du har bestemt dig eller ej.

For mig handler det om, at man gør op med sig selv og sin partner, hvad det er for en fest i vil holde. Er den meget traditionel med suppe-steg-og-is, så ville jeg vælge bordplan.

Er det buffet og en lidt lettere fest i vil holde, så lad folk selv bestemme.

Er det en sjov fest som også bliver nævnt, hvor der skal være gang i den også sidst på aftnen, så den der trække lod. Jeg har prøvet denne form, hvor det var rigtig vellykket, og vi havde så sjov en fest, men om det var fordi vi var heldige at komme til et godt bord, skal jeg ikke kunne sige.

Sådan som det lyder ud fra din beskrivelse af barnedåbsfesten, så tror jeg at, jeg ville vælge en bordplan :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER