Nitzen1987

♥ ♥ ♥ Sommerspiren Maja's barnedåb d. 5/8 2012 ♥ ♥ ♥

82 indlæg i dette emne

Jeg har godt nok en barnedåbstråd, men synes, at den er blevet en smule uoverskuelig + en del ting er ændret i forhold til, hvad de oprindelige tanker var... Så nu starter jeg på en frisk :)

:balloons

Indholdsfortegnelse

Dato

Kirken

Festen

Menu

Mors kjole

Dåbskjolen

Dåbskyse

Bordkort og -pynt

Faddere

Eftermiddagskjole til Maja

Invitationer

Ønskeseddel

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

To-do-liste (Forberedelser til barnedåb)

Jeg faldte lige over denne liste som jeg tænkte kan være en meget god rettesnor at følge :)

  • Kontakt præsten i sognet i god tid før en barnedåb
  • Hvilken dato skal barnedåben holdes, barnedåb lørdag eller søndag
  • Hvem skal være gudmor/gudfar og hvem står fadder
  • Hvor skal festen holdes
  • Ønskeliste (ønskeliste vedlægges i invitationen)
  • Invitationer til barnedåb (udsendes senest 3 uger før)
  • Skal der bydes på en traditionel frokost eller en buffet til en barnedåb
  • Mad og vin laves/købes/bestilles til barnedåb
  • Borddækning til barnedåb (duge, servietter, lys m.m.)
  • Bordplan ved en barnedåb (gudmor, gudfar og fadder skal placeres tæt ved barnets forældre)
  • Bordpynt til en barnedåb (pige dåb) lyserøde nuancer som symboliserer lykkebringende kærlighed
  • Bordpynt til en barnedåb (drenge dåb) lyseblå nuancer som symboliser lykkebringende troskab
  • Taler til en barnedåb (forældrene takker fadderne)
  • Dåbskjole
  • Festtøj til en barnedåb

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Dato

Datoen bliver søndag d. 5. august kl. 10.30. Det er den eneste søndag vi kan få tidligt i august og vi vil gerne have afholdt barnedåben, inden mandens børn starter i skole :) Maja vil være tæt ved 2 måneder gammel på det tidspunkt :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Kirken

Kirken, hvor Maja skal døbes i, er en gammel og meget smuk Middelalder kirke. Jeg er konfirmeret i kirken og manden og jeg blev viet der d. 7. august 2010 - vi har to års bryllupsdag to dage efter barnedåben :biglove

(Lige et par billeder fra vores bryllup, der viser kirken)

DSC_5229.jpg

DSC_5330.jpg

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Festen

Vi holder festen i mine forældres hus :) Vi håber på, at der bliver godt vejr, så vi også kan tage terassen i brug :) Vi regner med at blive 34 i alt incl. dåbsbarn, hvis ingen melder fra :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Menu

Vi har bestilt mad fra Terndrup kro :)

Menuen lyder på følgende:

Forret

HØNSESALAT m/ ananas

Hovedret

GLASERET SKINKE

OKSEFILET

Flødekartofler

Kartoffelbåde

Wiskysauce

salat

Dessert

Dåbskage (lavet af AgnetheV herinde fra)

Skrub-af-mad

Hjemmelavede frikadeller og kold kartoffelsalat

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Mors kjole

Jeg har allerede købt en kjole som jeg skal have på til Maja's barnedåb :loveshower

Manden og jeg var i Randers storcenter, hvor han arbejder, i fredags, da vi skulle købe fødselsdagsgave + nogle andre småting og så skulle vi da også lige vise vores prinsesse frem :) Havde ikke i tankerne, at jeg skulle købe kjole til barnedåb, men da vi kommer ind i centret er der én kjole, der bare springer mig i øjnene ved en af de første tøjbutikker vi går forbi - det var virkelig som om, at den KALDTE på mig og sagde "KØB MIG" :rolleyes På vej ud af centret går vi så lige hen og kigger på kjolen og jeg siger til manden, at den vil være helt perfekt til Majas barnedåb, hvis jeg da kan passe den... (Den er dog ikke ammevenlig)

men jeg var simpelthen solgt på stedet :) og så var den sat ned fra 999 kr. til 699 kr. :glad Jeg gik efter en kjole i XL, men den mente ekspedienten var ALT for stor til mig, så jeg endte ud med at købe en M med hjem og så kunne jeg komme tilbage med den, hvis ikke den passede :) kjolen passer rigtig fint nu, men da det er en kjole, der skal sidde lidt løst i det, så gør det ikke noget, hvis jeg taber mig :) Det er godt nok et minus, at den ikke er ammevenlig, men så må jeg lige have en skjorte med som jeg kan skifte til, når jeg skal amme :)

DSC01197.jpg

Kjole.jpg

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Dåbskjolen

Dåbskjolen er fra min familie. Min mors brudekjole blev syet om til dåbskjole, da min storesøster skulle døbes og siden da er mine søstre, nevøer, niece og flere af mine fætre/kusiner på min mors side blevet døbt i den.

DSC01396-1.jpg

DSC01397-1.jpg

DSC01398-1.jpg

Det er 8 år siden kjolen sidst har været brugt :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Dåbskyse

Har netop været nede hos min kniplelærerinde for at hente dåbshuen som hun var blevet færdig med at sy :) Jeg er fuldt ud tilfreds med resultatet og glæder mig nu bare til at se den på hovedet af min lille spire om ca. 3 måneders tid :)

Og billeder skal I da ikke snydes for :rolleyes

DSC01177.jpg

DSC01178.jpg

DSC01179.jpg

DSC01180.jpg

DSC01181.jpg

DSC01182.jpg

Meningen er så, at der skal sættes et kønsbestemt bånd i, der skal bindes under hagen på dåbsbarnet :)

Huen kommer nok ikke helt til sin ret før end den sidder på et babyhoved, men håber alligevel, at I kan fornemme den ud fra billederne :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Bordkort og -pynt

Har kniplet 30 små sutter til glas-bordkort (skal lige have lavet lidt flere)

DSC01155.jpg

DSC01156.jpg

og 16 større sutter der skal ligge som pynt på bordet

DSC01150.jpg

DSC01151.jpg

DSC01154.jpg

og en sammenligning af størrelsen på sutterne

DSC01158.jpg

Har købt lyserød karton til bordkort og -pynt

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Invitationer

Jeg arbejder på fulde højtryk med at få lavet invitationer. Det er et tidskrævende arbejde.

Billeder kommer senere

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

:wee skønt med en tråd, så vi kan følge planlægningen af Majas dåb :glad

Jo flere gange jeg ser sutterne, jo mere solgt bliver jeg :biglove Overvejer, om jeg skal fedte for en venindens mor :whistling Måske jeg kunne lokke med hende :rolleyes Er der en opskrifte på sutterne?

Du bliver da en rigtig hotmama til dåben - også der :balloon

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Faddere

Jeg har valgt, at jeg selv vil bære Maja ved dåben :)

Vi har valgt fem faddere til Maja, men kun en er blevet spurgt indtil videre.

Søster Nadja (har sagt ja)

Moster Lene

Moster Helle

Faster Ann

Onkel Phil

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

:wee skønt med en tråd, så vi kan følge planlægningen af Majas dåb :glad

Jo flere gange jeg ser sutterne, jo mere solgt bliver jeg :biglove Overvejer, om jeg skal fedte for en venindens mor :whistling Måske jeg kunne lokke med hende :rolleyes Er der en opskrifte på sutterne?

Du bliver da en rigtig hotmama til dåben - også der :balloon

Hihi ja der er en opskrift, men du kan få en sikkerhedskopi ;) men de er fra et knipleblad, så måske din venindes mor allerede har en opskrift på dem :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Indkøbsliste

3 boks Rødvin

2 boks Hvidvin

6 ks. Sodavand

3 ks. Øl

Portvin

The

Chokolade

Servietter

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Eftermiddagskjole til Maja

Maja skal jo ikke have dåbskjolen på hele dagen, så jeg har købt en lille kjole, som hun skal have på om eftermiddagen.

Molo-babybluse-Cathleen-Cats-p.jpg

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ønskeseddel

Jeg har været ved at lav ønskeseddel til prinsessen i aften, men synes godt nok, at det er svært... Modtager gerne forslag til, hvad der ellers kunne stå på ønskesedlen...

Trip trap stol (bøg) m. hynde og bøjle

Bord-flagstang i sølv med navn og fødselsdato (7. juni 2012)

Juniorsengetøj (fx Småfolk Junior sengetøj - rosa med små katte)

"Den Store Peter Pedal"-bog

Dåbsplatte med plads til gravering af fødselsoplysninger

Smykker (tro, håb og kærlighed, Dagmar kors, armbånd til/med vedhæng mv.)

Smykkeskrin

Bestik og service med Disney prinsesser

Lamaze legetøj

Legetøj (Fisher Price, Lego, Brio mv.)

Sangbog: En elefant kom marcherende og andre sange om dyr

Sangbog: De små synger

Godnathistoriebog

Tøj i str. 62 og 68 (ikke bukser i str. 62)

Natdragter i str. 62 og 68

Penge til børneopsparingen

Gavekort til BabySam

Gavekort til ØnskeBørn

Gavekort til Name it

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Skøn tråd! :loveshower Dejligt med gensyn fra jeres bryllup, du var SIMPELTHEN så smuk. Elsker din kjole, den var bare SÅ flot!!! :loveshower

Og skønne kniplede ting til dåben, både sutterne og kysen! :kuller Glæder mig til at se dåbskjolen også :)

Uh, og jeg ELSKER efterdåbskjolen... Kiggede på den maaaaaaaaaaaaaaaaaaaange gange inden vi fandt ud af, at vores bebs er en dreng ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Skøn tråd! :loveshower Dejligt med gensyn fra jeres bryllup, du var SIMPELTHEN så smuk. Elsker din kjole, den var bare SÅ flot!!! :loveshower

Og skønne kniplede ting til dåben, både sutterne og kysen! :kuller Glæder mig til at se dåbskjolen også :)

Uh, og jeg ELSKER efterdåbskjolen... Kiggede på den maaaaaaaaaaaaaaaaaaaange gange inden vi fandt ud af, at vores bebs er en dreng ;)

Når man er stor katteelsker som mig, så lå det lige til højrebenet med den kjole :rolleyes :) Og mange tak for kompliment :kram2

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Mht. dåbsønsker, så kunne nogle bud være:

Voksipose med bæreplade

Juniordyne

Slynge/vikle

Gavekort til fotograf

Og så synes jeg at der er mange spændende ting på legeakademiet.dk F.eks. tummelumsk, wheely bug, faldskærm og nogle dvd'er med musik og sådan :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Når man er stor katteelsker som mig, så lå det lige til højrebenet med den kjole :rolleyes :)

Jeg er ikke engang den store kattefan (har ikke noget imod dem, men er ikke helt tryg ved dem :blush) men killinger er jo bare nuser. Og synes den kjole er så fin! :loveshower

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg er ikke engang den store kattefan (har ikke noget imod dem, men er ikke helt tryg ved dem :blush) men killinger er jo bare nuser. Og synes den kjole er så fin! :loveshower

Ja den er rigtig fin :wub

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Til barnedåb fik vi.. Åh abe cdboks og sangbog, det er altså bare glad musik, har allerede danset rundt til det med Silje :loveshower

Ellers kunne inspiration være

Cykelstol + cykelhjelm

Puky løbecykel

Fjällräven mini taske (den fik vi, den er bare sååå sød)

Skwish rangle (et stort hit her)

Det er med at have mange ønsker, selv om vi kun var 10 til dåb, incl os fik vi næsten alle ønsker + flere ting vi ikke havde ønsket os :balloon

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Invitationer

Så er jeg blevet færdig med invitationerne til Maja's dåb :) Jeg er blevet rigtig godt tilfreds med resultatet :)

DSC01262.jpg

DSC01260.jpg

DSC01261-1.jpg

DSC01265-1.jpg

DSC01263redigeret.jpg

Og så lige blærerækken :)

DSC01259.jpg

DSC01264-1.jpg

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER