Little Miss

Trusseindlæg

38 indlæg i dette emne

Nu har der været mange lister frem og tilbage omkring hvad man har brug for når bebs kommer + til hospitalstasken. En af de ting der altid bliver nævnt er trusseindlæg - og som regel også Tena...

Men jeg er nysgerrig på hvorfor Tena?

Hvilken slags har i købt og hvorfor? Og ikke mindst hvad størrelse? Taler vi bind til hvis man bløder meget?!?!?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Ja det vil jeg faktisk også vide.. skal man have nogle kæmpe bind til når man har født? Er nat bind nok, eller skal det være noget helt andet?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg vælger at håbe på at jeg kan bruge sygehusets - og så købe når jeg har født, da jeg har hørt det er meget forskelligt. Bruger ikke bind normalt, så gider ikke brænde inde med en masse ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Helt ærligt, så tror jeg at Tena bliver anbefalet fordi de hører under samme koncern som Libero og libero har meget "reklamemagt". :P

Selv har jeg valgt at købe NatraCare økologiske efterfødselsbind her: http://www.ren-velvaereshop.dk/for-kvinder-319/hygiejneartikler-469/natracare-470/natracare-new-mother-10stk-2202.html (Nogen lagde måske mærke til at jeg brokkede mig over at butikken var kommet til at sende noget forkert til mig, men efterfølgende sendte de det rigtige HURTIGT og jeg fik lov at beholde det forkert sendte som plaster på såret - så tør godt anbefale dem ;))

Og mht. hvad man skal bruge, så minder det mig om, at jeg i min graviditetstråd lige spurgte, hvor længe man bliver ved med at bløde meget, og jeg vidste jo egentlig godt svaret: Det er individuelt :P

Jeg har købt tre pakker af de der natracare... Og så ser jeg på det derefter. :) Hvis jeg havde købt noget i butik, så ville jeg nok bare købe én pakke af noget, for så er det jo relativt nemt at sende manden ud og købe mere/andet, hvis der er behov for det. Men jeg bestilte så tre pakker med det samme, fordi jeg ikke gad betale porto hver gang :) Og så håber jeg at jeg kan klare mig med almindelige bind efter de tre pakker :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

NB. jeg ved ikke om Tena hører under samme koncern som Libero, så det hører med under "tror"-delen ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg brugte hospitalets "bleer" de første par dage og almindelige bind (always) da jeg kom hjem.

Jeg blødte længe <_<

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det jeg har fået at vide er at bind står på listen pga Barsels flåden, dvs den blødning man har efter fødslen som kommer fordi moderkagen river sig løs og efterlader et sår på størrelse med en hånd. Man kommer derfor til at bløde rigtig meget i et par dage efter fødslen, men det aftager efterhånden og bliver til en alm mens lignende blødning, ligesom ved alle andre sår der heler og til sidst vil det være brunt gammelt blod der kommet ud (det lugter efter sigende ikke særlig godt). På hospitalet har de bleer til formålet, de er større end babyens ble. derefter bør natbind være store nok, men tena har vist nogle ret store der er gode de første par dage, ellers har apoteket nogle specielt til formålet.

Barsels flåden kan vare helt op til 8 uger, men den skal gerne være aftagende, ellers skal man søge læge. (jeg vil bare lige sige at det er hvad jeg har læst og hvad folk har fortalt mig, og derfor ikke min egen viden som sådan)

Det kan også være at der står Tena på fordi bækken bunden bliver så belastet at man kan blive lidt inkontinent (tror jeg det hedder, når man ikke rigtig kan holde sig) indtil man får trænet musklerne op igen. Men det er bare et gæt.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg vælger også at bruge hospitalets bind som en start. Har dog pakket natbind fra allways i tasken, da det er bind jeg i forvejen havde hjemme. Er det ikk nok, må vi jo bare ud og købe nogle andre. Men jeg vil helst bare vente og se i stedet for at købe.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har også købt natra cares efterfødsels bind men kun 1 pakke. (Jeg tror det hele dernede har godt af ikke at få for mange kemikalier efter en fidsel), derefter håber jeg deres "normale" bind er godt nok.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Begge mine tidligere graviditeter har det været nok bare og bruge nat bind jeg har blødt ca 14 dage begge gange men har også været meget forsigtig med løft og sån

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Trusseindlaeg har jeg alligevel ikke hoert om som vigtige til hospitalstasken... men maaske til naar barselsflaaden synger paa sidste vers?

Jeg har koebt 3 pakker Natracare New Mother efterfoedselsbind og har et kaempebind som vareproeve... Saa har jeg ogsaa nogle oeko-natbind og oeko-alm. bind.

Hjemme har jeg baade oeko-engangstrusseindlaeg og vaskbare fra Funkjogging.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg brugte hospitalets de dage jeg var der og har efterføgende brugt nat bind og derefter lidt mindre bind.. (Bløder stadig efter knap 3 uger..)dry.gif

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tak for svar. Tror bare jeg køber mine sædvanlige natbund så.

Kan næsten fornemme at man i fjender nogle af de "missede" mensperioder efter fødslen :-(

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

NB. jeg ved ikke om Tena hører under samme koncern som Libero, så det hører med under "tror"-delen ;)

Libresse er også en del af koncernen, og de laver da natbind så vidt jeg ved :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg tænker man anbefaler TENA fordi de indkapsler lugten. Hvis det lugter er det jo meget praktisk ;) også er det vist også noget med at man ikke helt kan styrer sine bækkenmuskler, så man har svært ved at holde på vandet. Og det lugter jo også lidt.. Så jeg vil helt sikkert vælge nogen der holder på lugten ;) og nok også se hvor meget jeg bløder, til at købe dem :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg blødte rigtig meget den første uges tid, og der var det rart med de store Tena bleer i starten. Det er lidt klamt, men der kommer altså også klumper ud......noget med at blodet størkener eller sådan noget....adr....

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg blødte rigtig meget den første uges tid, og der var det rart med de store Tena bleer i starten. Det er lidt klamt, men der kommer altså også klumper ud......noget med at blodet størkener eller sådan noget....adr....

Aah, jeg snupper altsaa ogsaa gerne en af babys bleer til noed... det lyder bare saa dramatisk og mig, der hader bind dry.gif

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Aah, jeg snupper altsaa ogsaa gerne en af babys bleer til noed... det lyder bare saa dramatisk og mig, der hader bind dry.gif

Så vil jeg næsten ikke fortælle hvad jeg oplevede en uge efter fødslen :whistling

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Så vil jeg næsten ikke fortælle hvad jeg oplevede en uge efter fødslen :whistling

Ej altså det kan du da ikke skrive uden at fortælle videre ;-)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ej altså det kan du da ikke skrive uden at fortælle videre ;-)

:ditto FORTÆL!!! :P

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ej min veninde fortalte at hun cirka en uge efter fødslen oplevede simpelthen at ja.. En kæmpe "blodklat" strøg ud af hende - Heldigvis var det i mens hun var i bad, men hun sagde det simpelthen var en hel KLUMP på størrelse med en knytnæve!!! :super "Bare lige så jeg altså var forberedt" :super

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ej min veninde fortalte at hun cirka en uge efter fødslen oplevede simpelthen at ja.. En kæmpe "blodklat" strøg ud af hende - Heldigvis var det i mens hun var i bad, men hun sagde det simpelthen var en hel KLUMP på størrelse med en knytnæve!!! :super "Bare lige så jeg altså var forberedt" :super

Yndigt :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Yndigt :D

Ja, lækkert.. Men så er jeg da forberedt ;) Klamt.... :whistling

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ej det var faktisk ikke særlig sjovt for jeg blev lidt bange dengang :blush

Men jeg kunne pludselig mærke at der var noget på vej ud af mig :blink Så jeg skyndte mig på toilettet og ud kom en mørkerød klump på størrelse med en knyttet næve :wacko

Jeg blev vildt nervøs og var bange for at det var noget af min krop der var faldet ud. Jeg græd og fik straks min kæreste til at ringe til hospitalet.

Her fik vi så at vide at det måtte have været en klump størknet blod :blush

Min sikke en forskrækkelse oveni efterfødselshormonerne :rolleyes

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ej min veninde fortalte at hun cirka en uge efter fødslen oplevede simpelthen at ja.. En kæmpe "blodklat" strøg ud af hende - Heldigvis var det i mens hun var i bad, men hun sagde det simpelthen var en hel KLUMP på størrelse med en knytnæve!!! :super "Bare lige så jeg altså var forberedt" :super

Ha ha... Det var det samme jeg oplevede. Du nåede lige at skrive det før mig :P

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER