Myliona

Nyder I "jeres sidste alenetid"?

17 indlæg i dette emne

Jeg er ved at få PIP af folk der siger "nyd nu jeres sidste tid alene".

Jamen ih du godeste, det havde vi da virkelig slet ikke tænkt på.. Du er da det første menneske der siger det :whistling

Nå, men nu vil jeg så OPFORDRE jer andre til at nyde tiden inden baby kommer, hvis ikke I allerede gør det ;)

Også ville jeg da lige høre jeres gode ideer ;)

Hvordan nyder I "jeres sidste tid"?

Jeg er jo på barsel, og min kæreste læser til eksamen - så vi har en del fridage, som vi nyder med at sove længe :7himmel

Udover det, så spiller vi en del computer spil sammen - og playstation :7himmel :whistling Også er vi sent oppe :loveshower

Vi har været i zoo, og vi tager ud og spise :loveshower

VI har overvejet biografen, meeen.. Jeg magter ikke tanken om at jeg skal sidde ned i over en time, og skulle gå midt i det hele for at komme på toilet :whistling

Andre ideer, til at nyde "den sidste tid"? :rolleyes

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Nu er jeg lige på besøg fra august-gruppen. men ja, haha, jeg er også ved at blive sindssyg af folk, der siger det. Eller klassikeren "sov meget nu, for det kommer i ALDRIG til igen"... <_<

Vi sørger for at være rigtig meget sammen. Går ture, ser film, holder i hånd, kysser og sørger også ret regelmæssigt for at gå på date. Og så taler vi enormt meget sammen. Om alt muligt.

Jeg tror da bestemt, at det er en god ide at gå ud og spise etc. Men egentlig tror jeg også bare, at vi har det sådan, at ja, én del af vores liv slutter nu, og nej vi får ikke så meget tid til hinanden mere. Men det er jo kun fordi, at vi får et helt nyt og vidunderligt omdrejningspunkt :biglove

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nu er jeg lige på besøg fra august-gruppen. men ja, haha, jeg er også ved at blive sindssyg af folk, der siger det. Eller klassikeren "sov meget nu, for det kommer i ALDRIG til igen"... <_<

Vi sørger for at være rigtig meget sammen. Går ture, ser film, holder i hånd, kysser og sørger også ret regelmæssigt for at gå på date. Og så taler vi enormt meget sammen. Om alt muligt.

Jeg tror da bestemt, at det er en god ide at gå ud og spise etc. Men egentlig tror jeg også bare, at vi har det sådan, at ja, én del af vores liv slutter nu, og nej vi får ikke så meget tid til hinanden mere. Men det er jo kun fordi, at vi får et helt nyt og vidunderligt omdrejningspunkt :biglove

Altså.. Jeg tænker jo også at selvfølgelig kan man ikke på samme måde "gøre ting alene sammen".. Men mon ikke man så sætter mere pris på det, når man så fx tager alene på date efterfølgende? ;) Ja, jeg ved det da ikke....

Nu har vi så altid gået meget ud at spise (Flere gange om måneden) og vi har altid gået meget i biografen (Bare ikke de sidste par måneder), og vi har altid været meget sammen.

Da min kusine havde født, og hendes dreng var 14 dage, sad hun også med sorte øjne og sagde.. "Hvis jeg kunne skrue tiden tilbage.. Så ville jeg altså have sovet den sidst emåned, i stedet for at lave alle de ting jeg troede jeg ikke kunne lave efter han kom" ;) Hun havde jo set veninder osv, fordi hun skulle "nyde tiden" og de havde gået ture..

Men hun så jo hendes veninder, og hendes dreng lå jo bare og sov i liften. Og hende og hendes kæreste gik masser af ture - mens drengen sov i barnevognen ;) Så for hende var det altså SØVNEN :P

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ja, jeg tænker også, at man jo godt stadig kan prioritere det, og at det jo nok bliver mere sjældent, men så meget desto mere særligt.

haha ja, jeg kan godt se logikken i hendes tankegang. Men man KAN jo bare ikke rigtig sove på forhånd :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ja, jeg tænker også, at man jo godt stadig kan prioritere det, og at det jo nok bliver mere sjældent, men så meget desto mere særligt.

haha ja, jeg kan godt se logikken i hendes tankegang. Men man KAN jo bare ikke rigtig sove på forhånd :D

Jeg forsøger. Jeg er stadigvæk ikke stået op endnu fx :whistling Bærbar computer og morgenmad i sengen :whistling :loveshower

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg forsøger. Jeg er stadigvæk ikke stået op endnu fx :whistling Bærbar computer og morgenmad i sengen :whistling :loveshower

Same here. Sidder også med morgenmad og bærbar i sengen. Og to hunde! :-D

Jeg nyder også min sidste tid alene. Jeg elsker at være alene, og have tid til mig selv... Så det gør jeg. Og så bruger jeg tid på venner/veninder, og familie(Men de kommer jo uanset hvad) Nyder mine heste og sådan.

:balloons

Men ellers tager jeg det som det kommer, når lille Caro er kommet

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi har ikke tid til at nyde den sidste alenetid sammen. Vi har et byggeri der gerne skulle nå at blive færdig, og satser på vi også når det... Så det har første prioritet lige pt. Vi ved det sidste (skydeskabe til soveværelse ) kommer i uge 27 - 3 uger før termin, så det skulle gerne være det eneste vi mangler der.

Ellers går jeg jo bare og hygger mig herhjemme. Tager det hele i mit tempo, hvilket betyder meget tid på sofa og luftmadras... Forsøger at sove længe men bliver vækket hver morgen ved svigerfar kommer lidt i 9. Men skønt han gider hjælpe os...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg nyder lige nu at have dage, hvor jeg slet ikke skal noget. Bare stene fjernsyn, sidde på BK, sove længe, nusse med hunden. Bare være alene og mig. :7himmel

Jeg hader virkelig, når folk siger til mig, at jeg skal huske at sove en masse inden. Hvad nytter det, om jeg så sover 23 timer i døgnet? Det får jeg jo INTET ud af om 2 måneder <_<

Vi er rimelig tit i biografen, og vi var ude at spise for 2 ugers tid siden, og det var virkelig skønt. Vi sad ikke langt fra et forældrepar med en lille pige, og vi kunne ikke lade være med at snakke om, hvordan det snart var os.

Derudover har jeg inviteret ham på kanoskovtur (eller lillen har i fars dags gave), og det glæder jeg mig rigtig meget til. :loveshower

Men de der små hverdagsting som at gå en tur sammen eller lignende, synes jeg er svære at lave. Med et bækken, der bare ikke vil samarbejde, bliver det kun til stillesiddende aktiviteter <_<

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

jeg går bare og tuller rundt herhjemme.. nyder at jeg bare kan sige "idag vil jeg intet lave" og så ligger jeg bare på sofaen hele dagen... og ellers nyder jeg a stå sent op og lave lidt for så at ligge mig og hvile på sofaen igen... :whistling

og når manden er hjemme i weekenderne så nyder vi tiden sammen og laver det der lige falder os ind... :rolleyes

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Så fik vi lavet en lille shoppe tur og spist frokost sammen på Jensens Bøfhus :loveshower

Planen var egentlig vi ville tage på rundvisning på fødegangen her kl 16 - men cykelturen ind til byen og hjem, har simpelthen givet mig SÅ mange plukkeveer :boo Så vi må IGEN udsætte turen <_<

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg hader at få at vide, at vi skal nyde den sidste tid alene sammen. :rolleyes Har lyst til at gøre folk opmærksom på, at der ikke er pissemeget nydelse og romantik over træthed, halsbrand, vralten, hedeture, vand i kroppen, ingen parfume og i øvrigt spørge dem, om de egentlig er klar over, hvor besværligt det er at :hump med kæmpe mave på? :badgirl :whistling Og jeg kan faktisk også blive lidt trist ved at høre den der "jeres sidste alenetid". :unsure Jeg ved godt at det næste stykke tid bliver MEGET med baby, men 1. Det bliver da forhåbentlig OGSÅ en nydelse at have alenetid alle tre sammen og 2. Forhåbentlig er det her nu ikke min og min mands ALLERSIDSTE alenetid sammen. :unsure Ej, jeg ved godt, at det ikke er det, der menes med spørgsmålet, men jeg synes bare "Jeres sidste alenetid sammen" lyder lidt... Deprimerende. :blush

Men det er jo godt ment. :) Og ja, vi tænker over at hygge os sammen. :) Vi tager mere ud og spiser (eller får take-out med hjem, så man kan guffe i nattøj :D), spiller kortspil, tager i zoo, går ture (korte :badgirl ), ser tegnefilm og putter generelt en del :loveshower Men udover det med maden, så synes jeg egentlig ikke, at det er meget anderledes end hvordan vi plejer at være sammen. :loveshower

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ja, der bliver jo også mulighed for alenetid efter barnet bliver født. Det bliver bare en smule sværere at koordinere. :) Men mon ikke man kan planlægge sig til en hyggelig date inden barnet fylder 18? :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Kan godt følge tanken om den sidste alene tid, det er nu 6,5 år siden at vi fik det spm. Men ja det er kønt at være to men det er sku også fantastisk at være 3 og den første tid hvor man er sammen som lille familie er HELT fantastisk. Jeg vil sige husk at nyde de lange bade for lige efter fødslen at ens første barn er det noget af det man kan savne. Men tro mig at se sin dejlige kærste/mand bliver helt blød når han nyder den lille. Det er ret fantastisk. Så jeg vil hellere sig GLÆD jer alle i første gangs fødende.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Kan godt følge tanken om den sidste alene tid, det er nu 6,5 år siden at vi fik det spm. Men ja det er kønt at være to men det er sku også fantastisk at være 3 og den første tid hvor man er sammen som lille familie er HELT fantastisk. Jeg vil sige husk at nyde de lange bade for lige efter fødslen at ens første barn er det noget af det man kan savne. Men tro mig at se sin dejlige kærste/mand bliver helt blød når han nyder den lille. Det er ret fantastisk. Så jeg vil hellere sig GLÆD jer alle i første gangs fødende.

Åh det var lige sådan et indlæg, der kunne lette mit humør :loveshower :sc

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Kan godt følge tanken om den sidste alene tid, det er nu 6,5 år siden at vi fik det spm. Men ja det er kønt at være to men det er sku også fantastisk at være 3 og den første tid hvor man er sammen som lille familie er HELT fantastisk. Jeg vil sige husk at nyde de lange bade for lige efter fødslen at ens første barn er det noget af det man kan savne. Men tro mig at se sin dejlige kærste/mand bliver helt blød når han nyder den lille. Det er ret fantastisk. Så jeg vil hellere sig GLÆD jer alle i første gangs fødende.

:loveshower

Min kæreste var i starten meget bange for at vi ville "glemme" at elske hinanden, når først den lille kom... Men jeg kan virkelig få tåre i øjnene af kærlighed, bare ved tanken om at skulle se ham med vores pige :7himmel

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har aldrig været så forelsket i mine børns fædre som de første uger efter fødslerne. Jeg tror det er en del af de følelser og hormoner man går igennem når man knytter sig til den lille ny, at selv om man ikke lige kan det der sex noget endnu og man er helt ved siden af sig selv af afbrudt søvn og overvældethed, så har jeg i hvert fald følt en enorm sammenhørighed med min partner lige på det tidspunkt. Så jeg kan egentlig ikke sige jeg ville ønske jeg havde nydt den der berømte sidste alene tid bedre. Det hører jo nok til de ting man glemmer lidt bagefter, hvor besværligt det egentlig er at være højgravid :rolleyes . Sove, tja måske, hvis man kan finde en god stilling længe nok og man ikke lige skal op og tisse for 5. gang... :whistling men søvn kan man jo ikke spare op. Derimod skal man huske at få hvilet når baby sover i starten, og tillade sig at glemme (eller få andre til) at gøre særlig meget rent osv.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vores "alenetid" er så småt ovre. Forstået på den måde, at mine to dejlige bonuspiger, min mands børn, er hos denne og næste weekend og derefter er de hos i i 3 uger på sommerferie.. Vi synes det er dejligt, da de så kan få del i hele den sidste periode og forhåbenligt når at være hos os til fødslen.

Men det gør da selvfølgelig, at der er lagt "beslag" på resten af min mands fridage, men sådan er det jo så bare. Det er også hyggeligt at have tøserne her :)

Og som flere af jer andre skriver, så er det jo ikke slut med at være alene fordi man bliver forældre...og samtidigt er ens behov for at være det jo nok også blevet forandret når først den lille ny er her :)

Men indtil nu, har det mest været at være i haven sammen, tilbragte også en hel dag i det skønneste vejr med at fange hornfisk sammen og så er det da også blevet til sofahygge og sådan... Vi har aldrig gået så meget ud og den slags, mere noget med naturen og tosomheden ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER