Guest

Navne

28 indlæg i dette emne

Vi er stødt ind i et navne problem - vi har holdt navnet hemmeligt, men nu har jeg brug for hjælp!!!

Vores navn er nemlig blevet taget af et hold gode venner - de er ligeglade hvis vi kalder hende det samme, MEN nu har jeg set det lille vidunder og jeg KAN bare ikke bruge det navn alligevel!!!

Vi skulle have en lille Andrea Louise - Andrea efter sin far dr hedder Anders og Louise er mit mellemnavn. Et meget personligt navn, et navn der ikke er så udbredt, men stadig et navn der er "normalt".

Så nu står vi og skal finde et navn der er lige så personligt og kan "konkurrere" med det oprindelige navn!

Louise Andrea er ikke en mulighed, mandens søde kusine hedder Louise og vores og hendes efternavn er Jensen - så det er et no go.

Vi har selv snakket om Julie Andrea HVIS hun bliver født i juli - Jeg hedder nemlig Maja fordi jeg er født i maj, men det kan kun bruges hvis jeg føder FØR tid - men Augusta kan manden ikke li kun som mellemnavn.

Derudover er det svært at gøre det efter ved en pige mere da det jo ikke er alle måneder der er et pigenavn til.

Januar?

Februar?

Marts - Marta kan måske gå med lidt god fantasi - MEEEN det er vist ikke lige vores kop the

April - Aprilia

Maj - Maja, Mai, Maj-britt

Juni - June (Djune)

Juli - Julie, Julia, Julietta m.m.

August - Augusta

September - ?

Oktober - ?

November - ?

December - ?

Andrine er blevet foreslået det betyder det samme som Andrea og er derudover så sjælden at der i januar i år kun var 6 i DK der hed det - manden er ikke vild med det (jeg har dog ikke opgivet det) men er villig til at bruge det som mellemnavn hvis vi får en pige mere. Problemet er at det ikke rigtig ligger op til et mellemnavn uden det bliver "fladt" eller lyder som en kongelig fx: Andrine Augusta Rusbjerg Jensen <_<

Manden hedder som sagt Anders - men jeg er ikke til Anne navne.

Jeg hedder Maja Louise

Jeg ELSKER gamle nordiske navne - manden hadder alle navnene bortset fra Freja men Maja og Freja :blink

Manden er til "normale" navne - men jeg har næsten et ansigt på hvert navn da jeg har arbejdet med børn siden jeg var 16 og min mor var dagplejemor.

Syntes selv gamle navne er SÅ søde - mens manden tænker på bedstemødre.

Årh det er så svært...

Jeg er selv stemt for Augusta - men Augusta Andrea eller Augusta Andrine er så AA + manden jo stadig ikke er vild med det

Julie er mit kompromis - det er et utrolig NORMALT navn, alle kender vel en Julie, men betydningen er SÅ smuk... og manden brænder for det...

Er der nogen der har nogle gode navne forslag? Gerne med navnebetydningen - for hvis det er smukt nok/specielt nok så kan jeg godt overveje det!!!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

http://da.wikipedia.org/wiki/Danske_navnedage

Man kunne også være heldig at navnet på navnedagen var fint? :)

Fx er 12. august Clara :)

Så kunne man jo vælge et navn, som hørte til dagen.. Hvis ikke det danske navn er godt, kunne man vælge et af de norske eller svenske :)

Bare en ide, hvis man ville køre "månedstema" - så kunne et alternativ jo være "dagstema", hvis det er.. :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

hæ hæ... det vil jeg da lige tjekke ud :tak

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ej, især i den norske er der faktisk nogle fede navnedage i august..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

det er mest drengenavne <_< fandt Tuth :kuller den 8 august men det er ikke et godkendt navn :(

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ej, især i den norske er der faktisk nogle fede navnedage i august..

Hvordan fandt du den?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

http://da.wikipedia.org/wiki/Navnedag

Men ja, der er mange drengenavne, men der er faktisk flere pigenavne på den svenske og norske synes jeg.

Og navnet kan nok godkendes jo :D

Sidst i august er der Altertina i den svenske.. Det er også sødt :7himmel

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

http://da.wikipedia.org/wiki/Navnedag

Men ja, der er mange drengenavne, men der er faktisk flere pigenavne på den svenske og norske synes jeg.

Og navnet kan nok godkendes jo :D

Sidst i august er der Altertina i den svenske.. Det er også sødt :7himmel

Hæ hæ det får jeg ALDRIG Anders med på - syntes ikke lige der var nogen der bare sagde :7himmel øv øv!!! jeg leder videre!!!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvor er det godt fundet Myolina..

I norsk september måned er der en Snefrid :7himmel tænk at hedde Snefrid!!!! Åååååårh..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvad med Agnes? Der er da både noget August og noget Anders over det?

Ellers super god ide med navnedage. Vi har snakket om Clara selv, så hvis jeg føder en pige den dag er det da super opplagt :7himmel

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Har i kigget på denne liste? KLIK

Er fx lidt vild med Alva og Bjørg :7himmel

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Uh, denne side er også rigtig god KLIK

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

det er mest drengenavne <_< fandt Tuth :kuller den 8 august men det er ikke et godkendt navn :(

Hvis du falder for et navn som ikke er godkendt, så kan du søge om at få det godkendt.

Liva har nemlig sit mellemnavn efter min mormor, hvis navn ikke var godkendt ( Genowefa :kuller ).

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nøj der er mange gode. Håber i finder et godt nyt navn til jeres lille vidunder

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvor er det godt fundet Myolina..

I norsk september måned er der en Snefrid :7himmel tænk at hedde Snefrid!!!! Åååååårh..

Helt og aldeles 100% :ditto det er da simpelthen for skønt... Mandens kommentar "jeg kan godt se idéen i at det er et specielt navn - men der må godt være andre der hedder der" <_<

Har i kigget på denne liste? KLIK

Er fx lidt vild med Alva og Bjørg :7himmel

ÆÆÆÆÆHLSKER simpelthen de gamle nordiske navne... :wub manden gør så ikke <_<

Nå men manden overraskede så mig i dag med at have lavet en liste med 21 potentielle navne inklusiv betydnng og udbredelse :biglove Så som kompromiets mester som jeg er ved at blive :rolleyes så vil jeg nu vælge ud fra den liste!!! De er nu ikke helt vildt tossede - de er ikke så personlige men manden har det vist lidt som mig at Andrea ikke er så speciel mere når nu det er "taget" i vennekredsen...

Nogle af navnene på listen kan jeg SLET ikke li, og nogle har manden skrevet på fordi han har hørt mig snakke om dem og ikke selv er HELT afvisende overfor dem.

Så dem jeg nu går og tygger lidt på er:

Julia (frem for Julie) - Af Julius - Betyder "Ung", "Yndling", "Hjælpsom", "Lyspunkt" og "Søde" - ca 920 børn - Stigende popularitet

For: ikke helt så populært som Julie, rigtig sød betydning

Imod: lidt for normalt, og syntes kun det går hvis hun bliver født i Juli

Linda - Fra spansk - Betyder "Smuk" - ca 270 børn (kun 2,6% af alle Linda'er) - Overraksende få døbt de sidste 10 år (under 10 om året)

For: det er da skide sødt - kender ingen børn der hedder Linda og har ikke rigtig noget billede af hvordan en Linda er, det er ikke særlig populært og da manden sagde det tænkte jeg "EJ det var da faktisk meget sødt

Imod: mavefornemmelsen er ikke helt på plads omkring det, og så syntes jeg betydningen er lidt selvhøjtidelig - tænk hvis vi får et barn der er herre grimt :lolhit

Amanda - Er latin og betyder "den der bør elskes -Alm. navn - Cirka 3180 børn - Faldende popularitet

For:I starten af graviditeten drømte jeg hun hed Amanda og hun BØR jo elskes

Imod: det er blevet taget af bordet én gang og det falder ikke så naturligt i min mund

Mie - Betyder "Havets stjerne - Afledt af Maria som kommer af det Hæbraiske Mirijam, hvis betydning er "den skønne" - ca. 2580 børn - 75 døbt i 2010 - Faldende popularitet

For: Det FØLES rigtigt - en lille Mie... og helt ærlig "havets stjerne" :wub .

Imod: det ligger ikke rigtig op til noget mellemnavn - MEN omvendt så er det nærmest det eneste navn Andrine ville kunne gå som mellemnavn - men så er det kun "fars pige" - omvendt får jeg min vilje med navnet.... :unsure

Vera - Er russisk og betyder "den sande" - ca. 460 børn - stigende popularitet

For: jo flere gange jeg siger det og tænker på den lille elskling i min mave jo bedre lyder det, det er i hvert fald ikke så populært[/b]

Imod: Det KAN hurtigt blive populært, manden har IKKE mavefornemmelsen omkring det, og som han selv sagde hvis han SELV føler man skal forsvare hvorfor ens barn heddr noget - så er det nok ikke det rigtige navn man har valgt - og jeg tænker på http://www.musiker-boersen.dk/barn_underholdning/Vera_michelcastenholt.html <_<

Alice - Betyder "Den ophøjede" - Cirka 190 børn der hedder det nu - Faldende populæritet

For: det er mandens favorit - det er ikke et navn der er særlig populært men heller ikke et sært navn, det er da sødt at have en lille eventyr prinsesse og DET eventyr ville jeg fortælle igen og igen og igen for den lille

Imod:Jeg kan ikke rigtig se ulemperne bortset fra betydningen som er lidt ja selvhøjtidelig igen

Vi snakker SLET ikke mellemnavne lige nu - måske skal hun slet ikke have et mellemnavn.

Men altså hvad jeg lige selv har som favorit er jeg ikke lige helt lagt fast på endnu - Mie fører nok, og så Alice...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg gik i skole med en Linda.

Hun var SÅ fantastisk - var SÅ misundelig på hendes sprudlende personlighed, hendes store krøller og hendes naturlige skønhed.. Så det navn er jeg vild med, især fordi jeg tænker på hende! :)

Vera er også et fantastisk navn.. OG Amanda og Julia har vi jo selv snakket om at bruge - mest Julia.. :7himmel

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Er helt tosset med Mie :-))))

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Min bedste veninde i skolen hed Linda, og hun er bare sådan en skøn pige..... Så det navn bringer kun gode tanker hos mig :7himmel

Men ellers er Mie altså bare også vildt fint! :biglove

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det er nogen rigtig skønne navne i har på listen! :)

Personligt er jeg vild med Mie og Julia :loveshower dem havde jeg også selv på listen til en pige :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nu har jeg sovet på det og vender hele tiden tilbage til Mie, Alice og Linda. Men tror virkelig ikke jeg kan bestemme mig før hun er født og vi ser hvad hun ligner... men har det rigtig godt med navnene...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nu har jeg sovet på det og vender hele tiden tilbage til Mie, Alice og Linda. Men tror virkelig ikke jeg kan bestemme mig før hun er født og vi ser hvad hun ligner... men har det rigtig godt med navnene...

Sådan har vi det også.. Altså.. Vi skal lige se hende, før vi er 100% sikre på vores navn.. Egentlig er vi sikre, men det er mere.. Vi vil være HELT sikre :7himmel

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg syns rigtig godt om navnet Linda, men det er fordi jeg kender et par stykker med navnet. Den ene er min fætters kone - rigtig sjov og spøjs type, men hun er sgu så sød man kun kan holde af hende. Den anden er en, jeg kender gennem katteverdenen. Hun er så vidunderlig, og når vi er sammen, er hun min reservemor. Det er lidt sjovt at jeg kan være så glad for at blive kaldt "min pige", når jeg nu nærmer mig de 40 :lol

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Synes det er nogle rigtigt fine navne i er kommet frem til. Jeg har en forkærlighed for Amanda og Julia, men især og Alice er rigtigt sødt. Jeg gik også i skole med en Linda, og hun var rigtigt sød - men kunne ikke forestille mig at opkalde en baby efter hende ;)

Jeg hepper jo ellers stadig på at din mand ombestemmer sig og at i ender op med en Andrine ;)

Kom lige til at tænke på et navn mere som jeg ikke kan huske om i allerede har afskrevet: Anine. Det er altså også lidt sødt :loveshower

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Synes det er nogle rigtigt fine navne i er kommet frem til. Jeg har en forkærlighed for Amanda og Julia, men især og Alice er rigtigt sødt. Jeg gik også i skole med en Linda, og hun var rigtigt sød - men kunne ikke forestille mig at opkalde en baby efter hende ;)

Jeg hepper jo ellers stadig på at din mand ombestemmer sig og at i ender op med en Andrine ;)

Kom lige til at tænke på et navn mere som jeg ikke kan huske om i allerede har afskrevet: Anine. Det er altså også lidt sødt :loveshower

Årh tsecret hvordan gør du det??? Tror jeg skal have fat i dig til at finde på navne til den næste :loveshower

Manden udmeldte i går at Andrine ikke er taget af bordet! :7himmel så nu har vi lidt flere at vælge imellem når hun kommer.

Min søster der føder ca 5 uger før mig har fået "vores" navne vi ville ikke lige risikere at finde et nyt navn og det så blev taget og så skulle starte forfra igen igen... Men hun havde slet ikke nogen af de navne i tankerne og er vild med dem allesammen, måske ikke med Andrine men det bliver hun hvis hun kommer til at hedde det... :rolleyes Tror dog selv lidt på en Alice i dag. Især hvis hun ligner sin far med mørke sorte bløde krøller :7himmel

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg synes det er nogle fantastiske navne i har fundet.

Jeg synes rigtig godt om Andrea, men kan godt forstå at det er "ude" for jer sådan som det er nu. Men kan faktisk godt lide Anine :kuller

Tror i finder det perfekte navn til hende, når i har hende i armene.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER