Maybe

at spise sin egen moderkage

17 indlæg i dette emne

Jeg tror ikke vil kunne gøre det. Lidt for mærkeligt :-/

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Puha får næsten helt kvalme

Altså det er da fedt nok med alle de gavnlige stoffer, men synes på en eller anden vis det er lidt for kanibalistisk til mig.

Tror ikke manden vil godtage undskyldningen "ammehjerne" hvis man åd den.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg tror ikke vil kunne gøre det. Lidt for mærkeligt :-/

Enig... Har det også lidt svært med dem der får moderkagen med hjem, graver et hul, putter det derned og planter et æbletræ oven på. Jeg kan godt se argumenterne er i orden med at det er godt for kroppen, og godt nok syntes jeg det er fedt med det naturlige - men SÅ naturlig behøver det ikke være :D

Men helt ærlig hvor mange vitaminer kan der lige være tilbage efter den er først dampet og derefter "bagt" i 12 timer???

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tror altså også det er lidt noget ja.. Det er for mærkeligt!

I øvrigt, såt ror jeg IKKE at dyr spiser moderkagen fordi den er guf og fyldt med vitaminer; Jeg tror de i de flest tilfælde tænker

"Mmm.. Let aftensmad" og dernæst "Smart, hvis jeg æder den, så kommer der ikke en masse rovdyr og æder mine små, uskylde, hjælpeløse unger"..

Så vil jeg ærlig talt hellere bestille en pizza, og satse på der ikke er en løve der opsnapper duften fra fødegangen mens jeg er der ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg tror der er mange grunde til at dyrene spiser den, og jeg er ikke i tvivl om at det ligger instinktivt i dem at gøre det, -så der er meget mulig, meget lidt tankevirke omkring det at spise den.. Men jeg tror bestemt at sundhedsværdien i moder kagen ligger til grund for det, vi synes jo også at emnet er lidt interessant.. :D

Mæææn jeg tror Majs har ret i at der nok forsvinder en del under tilberedningen!! Så hvis jeg skulle overtales så skulle det være en rå moderkage :puke No freaking way at de ville ske!!!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Uha jeg får det hele skidt bare ved tanken :(

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

:puke Bare tanken og den lugt der ville brede sig i huset. Ej undskyld mig, men det kunne jeg bare ikke. Jeg nupper en gulerod og en vitamin pille istedet :glad

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

jeg tror nu fint på at den øger mælkeproduktionen og forbygger en masse.

jeg er også overbevidst om at dyr spiser den fordi det er instinkt og det gavner

MEN jeg tænker hvis det er så godt, hvorfor kan de så ikke ligge de ting i et par piller?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

jeg tror dyr spiser den, fordi den er arlig at have liggende - den lugter langt væk af dem og blod, og det er der mange rovdyr der bliver tiltrukket af..

Dessuden tror jeg ikke på "Hvis dyrene gør det, må det være gavligt"-teorien. Hvis vores hund er syg og kaster op vil han gerne spise det - det får altså ikke mig til at overveje at spise mit eget opkast, uanset hvor sundt det måtte være.. I min verden er alt der kommer ud af mine åbninger ikke noget der skal spises. Altså lige med undtagelse af den modermælk den lille drikker/spiser :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg tror ikke på, at det gør noget godt for sundheden at spise sin moderkage (men jeg tror heller ikke at det skader...). Såvidt jeg har forstået når den sit højdepunkt mht. at afgive næring omkring uge 38, hvorefter den begynder at gå til grunde, hvilket passer ca. med at den ikke har ret meget godt tilbage i sig når bebs bliver født. :) Jeg tror det ville svare til at spise en halvgammel nakkekotelet eller sådan noget. :whistling

jeg tror dyr spiser den, fordi den er arlig at have liggende - den lugter langt væk af dem og blod, og det er der mange rovdyr der bliver tiltrukket af..

Dessuden tror jeg ikke på "Hvis dyrene gør det, må det være gavligt"-teorien. Hvis vores hund er syg og kaster op vil han gerne spise det - det får altså ikke mig til at overveje at spise mit eget opkast, uanset hvor sundt det måtte være.. I min verden er alt der kommer ud af mine åbninger ikke noget der skal spises. Altså lige med undtagelse af den modermælk den lille drikker/spiser :)

Helt enig i det med at bare fordi dyrene gør det, betyder det ikke at vi skal! :sc

Mine marsvin æder deres pøller :rolleyes

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

jeg tror dyr spiser den, fordi den er arlig at have liggende - den lugter langt væk af dem og blod, og det er der mange rovdyr der bliver tiltrukket af..

Dessuden tror jeg ikke på "Hvis dyrene gør det, må det være gavligt"-teorien. Hvis vores hund er syg og kaster op vil han gerne spise det - det får altså ikke mig til at overveje at spise mit eget opkast, uanset hvor sundt det måtte være.. I min verden er alt der kommer ud af mine åbninger ikke noget der skal spises. Altså lige med undtagelse af den modermælk den lille drikker/spiser :)

Vores vovse spiser alt den kan komme til at spise. det inkluderer lakridser fra mors taske, vattet fra vatpindene i skrallespanden på badeværelset, fyldet fra diverse bamser og ikke mindst: Kattelort. (vil lige understrege at ALT dette er kun hvis vi ikke opdager hvad hun lige har gang i)

Hvor mange af jer ville gnave i et griseøre bare fordi vovsen gør det og det jo så må være sundt??

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Puha får næsten helt kvalme

Altså det er da fedt nok med alle de gavnlige stoffer, men synes på en eller anden vis det er lidt for kanibalistisk til mig.

Tror ikke manden vil godtage undskyldningen "ammehjerne" hvis man åd den.

Må rette på mig selv.

Viste manden artiklen og hans svar var "jamen det er da det vi gør så, det lyder jo meget fornuftigt"

:puke

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Må rette på mig selv.

Viste manden artiklen og hans svar var "jamen det er da det vi gør så, det lyder jo meget fornuftigt"

:puke

:D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D

jeg hørte en udsendelse om det på 24/7 for noget tid siden eller retter min mand ringede mig op og sagde jeg skulle tænde. Det var faktisk meget spændende, men nej jeg er ikke til det

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Kunne faktisk godt tænke mig at høre fra en/nogen som har gjort det, eller overvejer det.. For sådan at høre, hvilke tanker de gjorde sig og sådan...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Pyha, det er ikke for mig da.. men ja, er da også nysgerrig for at høre om der er nogen herinde der har prøvet det eller overvejer det? :)

Tror altså også det er lidt noget ja.. Det er for mærkeligt!

I øvrigt, såt ror jeg IKKE at dyr spiser moderkagen fordi den er guf og fyldt med vitaminer; Jeg tror de i de flest tilfælde tænker

"Mmm.. Let aftensmad" og dernæst "Smart, hvis jeg æder den, så kommer der ikke en masse rovdyr og æder mine små, uskylde, hjælpeløse unger"..

Så vil jeg ærlig talt hellere bestille en pizza, og satse på der ikke er en løve der opsnapper duften fra fødegangen mens jeg er der ;)

Måske nogle rovdyr ville tænke det, men det er jo ikke kun rovdyr der spiser den. Jeg har haft en del dyr og været med til mange fødsler efterhånden - bl.a. geder og heste - og de vil normalt ikke have noget med kød eller blod, men spiser også moderkagen. Så jeg tror mest på den med at de skal fjerne den for ikke at tiltrække rovdyr.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Puha, har ikke læst artiklen for jeg fik næsten kvalme af overskriften på denne tråd. Godt man ikke er gravid, så havde det da været lige til at løbe på toilettet af :puke

Så nej, tror ikke lige jeg hopper på den bølge ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER