MissingLink

Hjælp - opdateret

25 indlæg i dette emne

Hvordan er det lige reglerne er for husdyr i dagplejen?

Er det sådan, at dyrene ikke må opholde sig i samme rum som børnene? Og hvis ja, så må dyrene vel godt opholde sig i de rum når børnene ikke er der- eller hvad? ;) Dilemma altså ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Kender ikke reglerne, men der hvor Nadja nogle gange har været i gæste-dp har de haft både hunde og katte gående de samme steder som hvor børnene er...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nu er jeg dagplejer og vi har hund. Når dagplejebørnene er her, så er vores hund lukket op på 1. salen = et sted hvor børnene ikke kommer. Når jeg har fyraften, bliver hunden lukket med og er ellers over hele huset så. Han kan dog godt finde på at snige sig ind på legeværelset hvis Tobias og Annika er derinde. Men han ved også godt at jeg ikke vil have ham derind.

Altså reglerne i vores kommune er, at dyrene ikke må opholde sig i samme rum som børnene i arbejdstiden.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nu er jeg dagplejer og vi har hund. Når dagplejebørnene er her, så er vores hund lukket op på 1. salen = et sted hvor børnene ikke kommer. Når jeg har fyraften, bliver hunden lukket med og er ellers over hele huset så. Han kan dog godt finde på at snige sig ind på legeværelset hvis Tobias og Annika er derinde. Men han ved også godt at jeg ikke vil have ham derind.

Altså reglerne i vores kommune er, at dyrene ikke må opholde sig i samme rum som børnene i arbejdstiden.

Tak for svar. Tænker også at det nok er forskelligt fra kommune til kommune. Men sagen er, at de i går på sygehuset sagde, at Isabella ikke måtte være sammen med hunde/katte/heste ect pga af astma og allergi. Vores dp har for et par måneder siden anskaffet sig en hund. Den var der bare lige pludselig en morgen ;) Jeg har intet i mod hunde, og har selv haft 2 stk. (vi har ingen nu) dps hund er en dansk/svensk gårdhund- altså en mindre hund. Den springer op KONSTANT, hvilket jeg synes er meget irriterende- også selvom jeg godt ved det er en hvalp. Synes måske bare det er lidt træls, at få hvide hundehår på sine sorte bukser, når man står og skal på arbejde. Hunden går sammen med børnene, undtaget hvis den "kommer helt op at køre"- så bliver den lukket ind i stuen.

Jeg ved bare ikke hvordan jeg skal gribe det an, for vi er MEGET glade for Isabellas dp. Men det nytter jo heller ikke, hvis den er med til at gøre hende syg. Tænker også lidt, at selvom hunden ikke er i de rum som børnene, så er den det jo når de ikke er der= stadig hundehår/skæl i rummene. I sidste uge, var Isabellas sovedragt også fyldt med hvide korte hundehår- det synes jeg ærlig talt heller ikke er særlig fedt. Men hvordan siger man lige det på en pæn måde? De er jo meget glade for deres hund ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

:kram hvis Isabella ikke kan tåle hund så er det jo lige meget om hunden er sammen med børnene eller et i et andet rum, så er du nød til at finde ny dp.

:kram

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tak for svar. Tænker også at det nok er forskelligt fra kommune til kommune. Men sagen er, at de i går på sygehuset sagde, at Isabella ikke måtte være sammen med hunde/katte/heste ect pga af astma og allergi. Vores dp har for et par måneder siden anskaffet sig en hund. Den var der bare lige pludselig en morgen ;) Jeg har intet i mod hunde, og har selv haft 2 stk. (vi har ingen nu) dps hund er en dansk/svensk gårdhund- altså en mindre hund. Den springer op KONSTANT, hvilket jeg synes er meget irriterende- også selvom jeg godt ved det er en hvalp. Synes måske bare det er lidt træls, at få hvide hundehår på sine sorte bukser, når man står og skal på arbejde. Hunden går sammen med børnene, undtaget hvis den "kommer helt op at køre"- så bliver den lukket ind i stuen.

Jeg ved bare ikke hvordan jeg skal gribe det an, for vi er MEGET glade for Isabellas dp. Men det nytter jo heller ikke, hvis den er med til at gøre hende syg. Tænker også lidt, at selvom hunden ikke er i de rum som børnene, så er den det jo når de ikke er der= stadig hundehår/skæl i rummene. I sidste uge, var Isabellas sovedragt også fyldt med hvide korte hundehår- det synes jeg ærlig talt heller ikke er særlig fedt. Men hvordan siger man lige det på en pæn måde? De er jo meget glade for deres hund ;)

Ja det er træls med de hundehår. Jeg ville ringe til dagplejekontoret og fortælle, hvordan tingene ser ud. Hvad sygehuset har sagt. Og at i gerne vil henvises til en allergivenlig dagplejer eller bare en dagplejer uden dyr. Og så må du fortælle din dp at du har været nød til at ringe til kommunen, pga af hunden. Jeres dp kunne jo selvfølgelig ikke vide at hunden ville gøre Isabella syg, men hun kunne godt have sagt at de skulle have hund.

Jeg ved det er en træls snak med jeres dp, men den skal jo tages ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg tænker også at det er underordnet om hunden er ved hende elle ej, der vil jo alligevel være hundehår :) Jeg ville ringe til kommunen og hører om hun kan komme til en DP hvor der ikke er nogle husdyr ..

:kram

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Altså..ved vores tidl.dagpleje skulle vi give samtykke til at hun måtte få kat..

Og i den ny, har hun 2 hunde,som KUN må være i huset når børnene ikke er der. Det er en regel fra kommunen. Men kan se det er forskelligt fra kommune til kommune..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Altså..ved vores tidl.dagpleje skulle vi give samtykke til at hun måtte få kat..

Og i den ny, har hun 2 hunde,som KUN må være i huset når børnene ikke er der. Det er en regel fra kommunen. Men kan se det er forskelligt fra kommune til kommune..

Samme regl som her, men vi bor jo også i samme kommune :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg synes også du skulle få anvist en ny dagplejer. Hvis hun er allergisk, nytter det jo ikke ngoet hvis DP har hund. Selvom det er en god DP.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Opdatering:

I vores kommune må DP gerne have dyr, som går sammen med børnene- her er ingen regler omkring dét. De må bare ikke være ALENE med dem ;) Nu har vi så aftalt et møde med vores DP her i eftermiddag. Har også haft kontakt til dagplejekontoret, som siger, at det bedste bud nok ville være, at få en "allergidagplejer" til hende (som de åbenbart har her i kommunen) MEN, hun har tidligst plads i marts!! Arg altså, ved stadig ikke rigtig hvad vi skal gøre. Vi er bare så kede af, hvis vi er nødt til at skifte dagpleje, hvilket vi jo nok er. Og vente til marts? Det er jo heller ikke særlig fedt ;)

Godt det i det mindste er juleferie nu, så vi kan tænke lidt over tingene. Tak for jeres tanker :kram2

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Åååh hvor er det en sur situation du er kommet i... har ingen gode råd... :kram

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Håber mødet med jeres dagplejer kommer til at gå godt.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Åhh hvor irriterende :(

Håber i finder en god løsning :kiss

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ej hvor irriterende men godt der trods alt findes en løsning på problemet.

KRAM

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ej det kan da ikke være rigtigt at hun så skal blive syg / utilpas i 3 måneder pga hunden - du må belejre pladsanvisningen, de har som regel en løsning til de 'irriterende' forældre :rolleyes

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

havde samme problem med Simon da han gi di dp

men da fik vi en ny plads 1 mdr efter

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tusind tak for tankerne :kram2

Jeg er møg-frustreret i dag. Arg, jeg ved bare ikke hvad der er rigtigt at gøre. Vi var til møde i dag, og vores dagplejer er meget sød og forstående. I mens vi var der, har hun i hvert fald haft lukket hunden inde i stuen, og det lader til hun gerne vil gøre det. Hun havde også læst noget om astma og allergi for at sætte sig lidt ind i det- det synes jeg var meget sødt af hende :)

Vi er bare heller ikke helt enige herhjemme ;) Manden synes, at vi skal vente og se om det bliver bedre/værre uanset hvad. Han synes det er synd hvis Isabella skal skifte dp. Det er jeg enig i, men til gengæld synes jeg måske ikke det er værd at tage nogle chancer. Det er virkelig ikke rart, ikke at kunne få luft- det ved jeg jo fra min egen astma. Det er trættende, udmattende og nogle gange skræmmende. Desuden er det jo MIG, der er sammen med hende på sygehuset, MIG der er inde hos hende om natten, når hun vågner, hostende og ikke kan få luft. Jeg synes ikke rigtigt jeg trænger igennem- jeg kan åbenbart ikke få forklaret det ordenligt, så det er til at forstå, at uanset allergien, så er det ikke godt med hus/pelsdyr når man har astma. Jeg gider bare ikke have en syg pige hele tiden altså!! Det er bare SÅ synd for hende :boo

Og tror I så ikke, at hun her til aften IGEN har feber - altså hun har været hjemme nu i 2 uger, og afsted i dag for første gang siden. MAGTER det bare ikke - min stakkels lille pige, Og MAGTER virkelig ikke at skulle forsvare hendes sygdom- og da SLET ikke overfor manden altså :unsure

Føles som om jeg er ved at eksploderer indvendig. Jeg er normalt et MEGET tålmodigt menneske, men lige nu...aaaarg!

Overvejer en sovepille og tidligt i seng i aften ;)

Og så fik jeg da vist lige lidt luft igen - thanks girls :kram2

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

:kram

Var det ikke muligt at din mand kunne tage over? For alles skyld :)

Du får luft og han får indsigt :rolleyes

Jeg har også været den primære når vores børn har været syge og indlagt, men da det var allerværst og jeg var ved at eksplodere måtte jeg tvinge min mand ind på sygehuset og bytte med mig.

Siden da har forståelsen været helt anderledes og han tager sin del af det slæb også helt af sig selv.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

:kram

Var det ikke muligt at din mand kunne tage over? For alles skyld :)

Du får luft og han får indsigt :rolleyes

Jeg har også været den primære når vores børn har været syge og indlagt, men da det var allerværst og jeg var ved at eksplodere måtte jeg tvinge min mand ind på sygehuset og bytte med mig.

Siden da har forståelsen været helt anderledes og han tager sin del af det slæb også helt af sig selv.

Du har sikkert ret. Jeg har bare også svært ved at give slip. For jeg er jo ikke sikker på, at han observerer de samme ting som jeg gør, og jeg ville have ultra-svært ved at skulle være derhjemme, imens han er med hende på sygehuset ;) Men det er nok et spørgsmål om at komme langt nok ud- jeg ved det ikke. Jeg er måske også lige lovlig løvemor ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Du har sikkert ret. Jeg har bare også svært ved at give slip. For jeg er jo ikke sikker på, at han observerer de samme ting som jeg gør, og jeg ville have ultra-svært ved at skulle være derhjemme, imens han er med hende på sygehuset ;) Men det er nok et spørgsmål om at komme langt nok ud- jeg ved det ikke. Jeg er måske også lige lovlig løvemor ;)

Kan godt følge dig, jeg syntes også (og synes stadig) at jeg er bedst :rolleyes ^_^

Men selvfølgelig kan min mand også klare det, og ingen belønner mig for at køre totalt ned.

Så slip tøjlerne, måske bare for en dags tid og få ladet batterierne lidt op :kram2

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vil give Abelka ret prøv at lade manden tage over, selvom det er skide svært :kram Det må være en rigtig frustrende situation at stå i :( Det er nemlig rigtig svært at forklarer, andre ikke-allergiker, hvordan det er når man ikke kan få vejret ordentligt, og det føles som om, at man er ved at blive kvalt :wacko Mange kram herfra :kram2

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Kan godt følge dig, jeg syntes også (og synes stadig) at jeg er bedst :rolleyes ^_^

Men selvfølgelig kan min mand også klare det, og ingen belønner mig for at køre totalt ned.

Så slip tøjlerne, måske bare for en dags tid og få ladet batterierne lidt op :kram2

Haha - ja, man synes vel man er bedst :P :P

Overvejer også om man skulle tage ét eller andet sted hen- ALENE ;)

Vil give Abelka ret prøv at lade manden tage over, selvom det er skide svært :kram Det må være en rigtig frustrende situation at stå i :( Det er nemlig rigtig svært at forklarer, andre ikke-allergiker, hvordan det er når man ikke kan få vejret ordentligt, og det føles som om, at man er ved at blive kvalt :wacko Mange kram herfra :kram2

I har ret, og jeg ved det ;) Jeg skal prøve at se om det ikke kan lade sig gøre, at komme lidt ud her efter/eller i julen. Tak piger- I er guld værd :kram2

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvis i først nu har fundet ud af, at hun ikke kan tåle hund, så er der vel ikke andet at gøre end at få en anden DP plads hvor der ikke er pels-dyr.

Har i vidst det før i fik denne DP plads OG har gjort opmærksom på problemet (har man vel pligt til), for derefter at DP'eren har fået hun, så mener jeg da at pladsanvisningen har pligt til at skaffe ny plads ASAP.

Kender ikke de nærmere omstændigheder, men ville selv finde en anden plads til mit barn.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

åhh nej dog sikke en redelighed i er havnet i.

Min tanke er også at manden må tage næste tur med tøsen, så han ligesom kan se og fornemme, hvor slet det er for hende, når hun har anfald.

Og så må have en ny dp, det kan godt være skiftet er synd for Isabella, men det andet er jo bestemt ikke bedre for hende, og så må i igen ringe ind på det kontor, som mener i først kan få en plads til marts, for hvem skal passe jjeres datter frem til marts? hun kan jo ikke være hos den gamle dp, for det bliver hun jo tydeligvis syg af...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER