MorDk

Hysteriske anfald

10 indlæg i dette emne

Hej mødre ♥

Vores dreng på 20 mdr. kan virkelig flippe helt skråt (over det mindste)

Jeg ville bare liiige høre hvordan I tackler forskellige situationer?

Vores dreng slår og bider også en del, hvilket går mig meget på :boo

Hvad skal jeg stille op?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Hmm, jeg er ikke så erfaren i småbørn endnu, men jeg tænker at det er lettere at komme med et bud på, hvad man kan gøre, hvis du kan fortælle lidt mere om de her anfald? Hvad flipper han ud over, er det mest på et bestemt tidspunkt på dagen, er det i forbindelse med f.eks. måltid eller puttetid? Kan du se et eller andet mønster?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det er nok alderen :kram

Omkring de 1½-2-2½ år er de slet ikke stærke nok verbalt til at udtrykke hvad de vil- og er enormt styret af deres følelser, som til tider kan gå lidt over gevind. Det er helt normalt, og det bedste du kan gøre er at spejle ham. Hjælp ham med at sætte ord på de følelser han har "jeg kan godt se at du er meget vred- men det må du ikke" og så give et positivt alternativ...Hvis han vil lege med en potteplante- så tag ham med det sted han gerne må lege og giv ham noget andet legetøj... Hvis han stadig er sur og tvær, så bare lad ham være- tilbyd omsorg, men lad ham rase ud i fred.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Enig i ovenstaaende, men om de saakaldte time outs kan hjaelpe i de mere ekstreme tilfaelde? Hvor han faar en advarsel om at stoppe ellers er der time out. Hvis han saa fortsaetter, saa sidder du med ham i halvandet til 2 minutter - hold om ham og pas paa din naese, hvis han er hys.

Min moster bed min kusine let igen en enkelt gang, hvorefter hun stoppede med at bide... ved ikke, om jeg synes det er vejen frem, men det virkedeunsure.gif

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Som Faith_2012 skriver så er det inden for 1½-2½ år det kommer. Herhjemme havde vi helt klare "regler" for hvordan hysteri skulle håndteres. Både manden og jeg har set familiemedlemmer give børnenes deres vilje når de har stukket i hyl over det mindste. Derfor indførte vi nej/stop metoden ved 1½ år og time out ved 2 år.

Jeg må så tilføje at mit (undskyld det franske :whistling ) pis bliver sat i kog når forældre smider alt hvad de har i hænderne fordi bebs/barnet er hys over det mindste.

Efter vi indførte timeout har vores søn forstået at hysteri ikke er acceptabelt. Så hvis jeg var jer ville jeg bruge time out

:goodluck

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Med vores dreng på 2 år og 8 måneder mærker vi også lige nu et højt antal af hysteriske anfald over alt og ingenting. Der bliver smidt en del med ting/mad og han kaster sig ofte på gulvet og skriger. Jeg har ikke de vise sten for hvad man gør, men vi har været meget konsekvente omkring at man ikke må skrige, smide med mad ting osv. tager ham væk fra situationen og siger at hvis han ikke stopper kommer han ind i sengen. Her er han så indtil han bliver god igen. Det tager oftest kun et par minutter før han kommer ud. Vi snakkede lige om i går at vi syntes at hans anfald er aftagende og ikke så lange længere, så vi tror/håber at han er ved at fange budskabet.

I vuggestuen mærker de ikke det store til dette, men de siger at det er en del af selvstændighedsperioden. Håber at den bliver kort :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vores søn havde lige en overgang hvor han blev temmelig hys over det mindste. Tror det er en slags frustration over at vi ikke helt forstod hvad han ville, og andre gange ville have ham til at gøre noget andet end det han lige havde sat sig for.

Han forstår nærmest alt hvad man siger til ham - men har ikke det helt store verbale sprog selv endnu. Han forsøger så godt han kan med fagter osv. (han er 19 måneder)

Vi har fundet ud af at det hjælper på ham, hvis vi i god tid forbereder ham på hvad han skal. F.eks. om lidt skal du sige godnat til teletubbierne i fjernsynet og så have nattøj på. Nogle gange siger han nej, men ca efter 10 min slukker han selv, og vinker til tvet og siger nat nat...

Et andet eks. er om morgenen. Fortæller ham at han skal have tøj på og ren ble - så plejer han selv at komme ud på badeværelset. Når han ligger på puslebordet fortæller vi ham at vi går ud og laver morgenmad og han så skal spise.

Senere børste tænder, have sko/ overtøj på, køre bil og ned til dagplejeren.

Det lyder lidt banalt, men det har taget nærmest alle "anfald" her i huset...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Som Faith_2012 skriver så er det inden for 1½-2½ år det kommer. Herhjemme havde vi helt klare "regler" for hvordan hysteri skulle håndteres. Både manden og jeg har set familiemedlemmer give børnenes deres vilje når de har stukket i hyl over det mindste. Derfor indførte vi nej/stop metoden ved 1½ år og time out ved 2 år.

Jeg må så tilføje at mit (undskyld det franske :whistling ) pis bliver sat i kog når forældre smider alt hvad de har i hænderne fordi bebs/barnet er hys over det mindste.

Efter vi indførte timeout har vores søn forstået at hysteri ikke er acceptabelt. Så hvis jeg var jer ville jeg bruge time out

:goodluck

Jamen hvor gammel er jeres pige?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tak for jeres svar. Undskyld jeg først er på nu... men havde lidt glemt at jeg havde oprettet en bruger her på Babyklar *S* Vores dreng er 21 mdr. gammel nu og stadig noget af en hystade... haha... men det med bideri osv. går meget bedre. Nogle af De svar I er kommet med er også nogle af de metoder vi bruger herhjemme...

Men endnu engang tak for jeres ínput ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jamen hvor gammel er jeres pige?

Han bliver 3 til september

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER