Nica

Prævention efter fødslen

13 indlæg i dette emne

Jeg har gjort mig tanker om prævention efter fødslen - og kunne da godt tænke mig at høre hvad I gør?

Personligt skal jeg have hormonspiral - og lige så snart det kan lade sig gøre efter fødslen - men det bliver nok først efter 8 uger.

Jeg har haft det før - og været virkelig glad for den. Og da vi umiddelbart ikke skal have flere børn - ser jeg det som en god løsning for mig/os.

Hvad gør I?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Vi har talt lidt om det men eftersom vi er vildt i tvivl om vi skal have en mere så er vi ikke kommet frem til noget. Det er nemlig sådan at hvis vi skal have en mere skal det mere eller mindre være med det samme da min mand holder meget fast på at han ikke vil have børn efter han fylder 40.

Vi kan ikke bruge kondom da det fuldstændig kvæler min mands lyst så ved ikke hvad der ellers er muligt uden at fylde min krop med hormoner...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

mmm ved det faktisk ikke helt.. jeg tænker lidt på minipiller, da de ikke skulle have nogen effekt på amningen... kondomer er i hvert fald udelukket her også ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi skal nok lige have et barn mere, måske 2 hvem ved..... så vi går bare tilbage til kondom.... min mand har altid lyst, den er ikke sådan til at kvæle, hehewhistling.gif og jeg har bare slet ikke lyst til noget som helst med hormoner i.... det har jeg prøvet nokbox2.gif

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hmm har overvejet det, men er ikke helt sikker endnu.

Troede jo egentligt vi havde rimelig styr på det med prævention, men jeg er jo gravid nu selvom det ikke lige var planlagt (men meget velkomment alligevel :7himmel ).

Men nu har jeg fået mig en lille forskrækkelse, for jeg er ikke interesseret i at blive gravid som en overraskelse flere gange (i hvert fald ikke mere end en gang til :rolleyes ).

Jeg havde overvejet en hormonspiral, men da vi jo nok gerne vil have et barn til inden for ikke alt for mange år, er jeg ikke helt sikker på at det bliver det. Er nu ret overbevidst om det bliver en hormonspiral efter vi har fået de børn vi gerne vil have. Kobberspiral er jeg ikke interesseret i.

P-piller bliver det ikke og ej heller minipillen da jeg er en knold til at huske at tage piller.

Vi ender nok med kondomer og så lidt mere påpasselighed :goodluck

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Her bliver det enten mini-pillen eller hormonspiralen, har endnu ikke besluttet endnu om det her er den sidste :-)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg tror det bliver spiral. Det er sgu lidt nemmere at huske :rolleyes

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg håber på P-piller - men hvornår må man gå i gang med det efter fødslen og må man overhovedet tage dem mens man ammer???

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg håber på P-piller - men hvornår må man gå i gang med det efter fødslen og må man overhovedet tage dem mens man ammer???

Du må ikke tage p-piller mens du ammer, men du må gerne tage mini-piller

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi skal ha købt nogle kondomer. Jeg stod faktisk i supermarkedet og kiggede på en pakke forleden og spurgte manden, om han syns vi sku ta den eller om det mon ikke var bedst han købte nogen selv. Hvorfor siger han - da fordi du jo skal bruge xxl skat driller jeg og står og griner for han blev knald rød i hatten :kuller Nåmen han får så svaret at det er billigere at købe dem online og så kan man få et tilbud hvor man får 100 stk. :o jamen hallo, hvor meget sex tror du vi skal ha mellem fødslen og min 8 ugers tjek skat? En del åbenbart :D

Nåmen, her i huset er det ikke helt afklaret om vi skal ha et barn mere eller ej, men i hvert fald skal det jo være fhv snart da jeg allerede er 38 og kæresten er 36. Men denne gang blev vi jo gravide ca ½ år før vi havde tænkt os at forsøge, så tror da nok det skal lykkes hvis vi vil. Så jeg har tænkt at få en kobber spiral til 8 ugers undersøgelsen, det er i hvert fald mit bedste bud på det mindste af onderne, for kondom ender vi bare med at sjuske med og så ved vi hvordan det går... :whistling

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Herhjemme bliver det vidst kondomer der vinder, jeg har ikke lyst til spiral og hvis man ikke kan være på p-piller før endt amning, ja så er der ikke så mange andre muligheder...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg skal have en spiral, kan ikke tåle latex og de latex fri sælges kun i tyskland, men der er mega dyre og jeg synes det tager noget af fornøjelsen :whistling Så vi nupper en spiral, har jeg haft før, rigtig træls i starten hvor man bløder en del mere, men det er fantastisk man aldrig skal huske noget og jeg er en dør til at huske p-piller :badgirl

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ingenting :blush Han er i forvejen snippet så her er der ingen risiko for flere børn (hvilket vi heller ikke ønsker)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER