ennas123

Så kom Marcus til verden!

18 indlæg i dette emne

Så blev det endelig min tur. Jeg havde termin d. 13/5-12 og da det blev d. 15/5 var jeg ved at være godt utålmodig. (Gik 12 over første gang)så jeg tog med familien på en 7 km lang cykeltur med håbet om at det ville sætte gang i veerene. Men da vi kom hjem og det blev sengetid, var der ingen tegn på at jeg skulle gå i fødsel.

16/5-12

Kl. 4.45

Jeg vågner og skal som altid på toilettet. Men kan mærke at der er noget der ikke er som det plejer. Jeg har ondt og det er ikke kun min plukveer. Jeg går på toilettet og tilbage i seng.

Kl. 5.10

Nu er jeg ikke i tvivl om at det er veer jeg har. Og jeg vækker manden og siger til ham at nu er det nu!

Kl. 5.30

Jeg begynder at tage tid på veerene og de kommer allerede med 2-3 mins mellemrum og varer 1-1½ min og tager hurtigt til i styrke.

Kl. 6.15

Min mand ringer til hans mor som skal passe på den store imens vi er på hospitalet.

Kl. 7.15

Veerene er nu så kraftige at jeg synes vi skal afsted. JEg ringer til FG og taler men en sød JM der undervejs i samtalen må hjælpe mig med vejrtrækningen. Og hun synes vi skal komme ind med det samme.

Kl. 8.00

Vi ankommer til FG og jeg har så ondt at tårene triller ned af mine kinder. Vi bliver modtaget at en sød JM og JM-studerende. Og vi bliver vist ind på fødestuen. Jeg bliver undersøg og er 2.5 cm åben. Veerene tager til og jeg får lattergas, men jeg bliver dårlig af det så jeg må nøjes med ilt.

Kl. 9.15

Jeg bliver undersøgt igen og er nu 3.5 cm åben og vandet bliver taget. Og jeg får klyx. Og samtidig beder jeg om at få en epiduralblokade som de bestiller til mig.

Kl. 9.35

Jeg kommer på toilettet og vælger at blive der ude da jeg finder en god metode at arbejde med veerene på siddende på toilettet. Og min søde mand hjælper og støtter mig så godt han kan.

Kl 10.00

Jeg får pludselig pressetrang. Og bliver hjulpet ind i sengen igen hvor jeg bliver undersøgt igen og nu er jeg faktisk fuldt åben! Og bliver bedt om at gispe under veerene. Og epiduralblokaden bliver afbestilt.

Kl. 10.05

Jeg får lov at presse med. Og efter 2-3 pres kommer Marcus til verden.

Kl. 10.10

Marcus er født. Han kommer op på min mave, er lidt blå og har haft navlestrengen rund om halsen. Men begynder hurtigt at skrige og får den rigtige farve. Den stolte far klipper navlestrengen.

Kl. 10.20

Moderkagen fødes og jeg bliver syet for et par små bristninger.

Kl. 11.00

Alle forlader stuen og vi får fred til at lærer vores lille dreng at kende og ringer hjem til den nybagte storebror og fortæller at nu er lillebror endelig kommet til verden.

Kl. 12.40

Marcus bliver målt og vejet 55 cm lang og 3690g

Kl.14.20

vi bliver overflyttet til barselsgangen. Jeg har fået lov at blive et par dage da jeg havde store problemer med amningen første gang.

Amningen kommer hurtigt igang og lykkes helt uden problemer denne gang :loveshower Så dagen efter tager vi hjem med vores lille nye søn!

Nu har vi været hjemme i 12 dage og det hele går lige som det skal og storebror er SÅ stolt og viser glad sin lille bror frem til ALLE! :biglove

post-308-028583900 1338311797_thumb.jpg

post-308-050256500 1338311807_thumb.jpg

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

hvor er han fin og du lyder som en, der var godt til at foede loveshower.gif

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hjertelig tillykke :balloons

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Stort tillykke med ham. Hvor er det nogle dejlige drenge :loveshower

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Åhhhh hvor er han lækker :)

Stort tillykke!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tillykke med jeres Marcus, hvor er han sød! :balloons Fantastisk fødselsberetning :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

:7himmel tillykke med lillebror, hvor er han da bare helt fantastisk!!!

Jeg håber at kunne gøre din "korte" fødsel efter om 20 uger :goodluck :rolleyes

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Sikke en herlig fødsel, tak fordi du delte!! Og mega kæmpe meget tillykke med lillebror! :7himmel

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Sikke en hurtig fødsel, da han endelig valgte at komme :)

Hvor er han skøn - tillykke med ham :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Stort tillykke! Skønne drenge :loveshower

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tillykke med jeres Marcus. Og tak fordi du delte din beretning :)

der er da ikke noget at sige til at storebror er glad for Marcus :7himmel

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Stort tillykke med lillebror :balloons

Syns godtnok det lyder som en god og nem fødsel. Håber også jeg føder så nemt

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

balloons.gifstort tillykke med lillebror Marcus!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Takker allesammen!

Synes faktisk også selv at det var en rigtig god fødsel, dog mega hårdt når man er midt i den, men da han var født og jeg fik set at klokken kun var lidt over 10 tænkte jeg også hold da op for en hurtig fødsel. Det havde jeg ikke lige regnet med!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tillykke med jeres søn hvor er han sød. Tænker bare hold da op man kan altså ikke altid regne med de der cm om hvorvidt man er i fødsel eller det snart skal ske. Er lidt nysgerrig hvad JM sagde da du først kom ind med så kraftige veer og alligevel kun var 2½ cm åben? For normalt går det meget op i om man er over eller under 4 cm syns jeg. Jeg har selv oplevet det med at den sidste del af fødslen bare gik lynhurtigt men jeg nåede at blive lidt slået ud over at jeg kun var x cm åben når jeg syns det gjorde ondt som om jeg var meget længere.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tillykke med jeres søn hvor er han sød. Tænker bare hold da op man kan altså ikke altid regne med de der cm om hvorvidt man er i fødsel eller det snart skal ske. Er lidt nysgerrig hvad JM sagde da du først kom ind med så kraftige veer og alligevel kun var 2½ cm åben? For normalt går det meget op i om man er over eller under 4 cm syns jeg. Jeg har selv oplevet det med at den sidste del af fødslen bare gik lynhurtigt men jeg nåede at blive lidt slået ud over at jeg kun var x cm åben når jeg syns det gjorde ondt som om jeg var meget længere.

Kan faktisk ikke helt huske hvad JM sagde lige da vi kom var lidt i min egen verden (det meste af min beretning kommer fra min jounal).. Men hun havde en rimlig ny JM-studerende med som skulle være den der skulle "styre" fødslen og kan huske af da jeg var på toilettet og var ved at miste modet, kom hun ind og sagde til mig at "Vi tror MÅSKE at du kommer til at føde inden i morgen" Der kunne jeg have kvalt hende for kl. var jo kun 9.30 eller der omkring og jeg ville bare have det overstået NU og følgte jeg havde været igang LÆÆÆNNGE..

Kan også huske at jeg synes det var helt uoverskueligt at jeg kun var 3.5 cm åben ved anden undersøgelse, synes selv jeg havde så "gode" veer at jeg da skulle være meget mere åben..

JM og den studerende sagde også efter at han var født, at der var ingen der havde troet på at det ville gå så stærkt, som det heldigvis gjorde!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Stort TILLYKKE med lillebror - det er nogle skønne drenge du har dig :loveshower

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

stort tillykke med lillebror :loveshower

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER