SarahDK

Har I røbet navnet?

14 indlæg i dette emne

For os har det været meget klart, at hvis vi fik en pige skulle hun hedde Agnes, det har vi sagt fra start til folk der spurgte. Så da vi fandt ud af det var en pige, var det helt naturligt at hun var en Agnes og det fortæller vi stadig til alle der spørger eller gider høre på det. :rolleyes Og folk har kun været positive og synes det var et rigtig sødt og fint navn. :7himmel Så for os har det været virkelig dejligt at dele det med folk og jeg ville slet ikke kunne have holdt det hemmeligt til fødslen eller endnu værre dåben ;)

Der er selvfølgelig altid hvis'er - hvis hun ikke ligner en Agnes (men hun er jo en Agnes :7himmel) eller selvfølgelig det skulle overraske og blive en dreng (hvilket jeg nu ikke tror). Men så må vi tage det derfra. :blush

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Vi har også fra starten været åbne omkring navnevalg og diskutionen omkring det. Vi havde et helt sikkert pigenavn og et måske drengenavn. Drengenavnet er nu mere fast. Hvis vi fik en pige skulle hun hedde Ella. En dreng så bliver det højst tænkeligt Carl Emil. En anden grund til vi har meldt navne ud er at min lillesøster også venter barn i august (28/8) og min fætter og hans kone venter tvillinger til oktober. Så for at "reservere" navne melder vi ud

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Har ikke røbet noget endnu.

Men det skyldes at vi endnu ikke har besluttet os 100% for navnet og samtidig ved vi ikke om det bliver en dreng eller en pige.

Men vi har da luftet nogle af ideerne for familie, venner og bekendte.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi har ikke afsløret noget endu, og det skyldes at

- vi kender ikke kønnet

- Vi vil gerne vente og så, hvad den lille kommer til at ligne, og så er det ærgeligt at have sagt "børge" hele tiden, hvis bebs ligner en "Bent" ;)

- Vi har ikke lyst til at folk skal kommentere negativt på navnet. Hvis det er inden fødsel, så tror folk tit, at det er ok, at komme med sin (ærlige) mening om hvorvidt navnet er kønt eller ej, og det gider jeg ikke.

- Vi har ikke besluttet os endnu ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi holder det hemmeligt til efter fødslen.

Navnene, både dreng og pige, har været bestemt siden før jeg blev gravid. Har da lige haft det op og vende et par gange og har også fundet et reserve navn vi begge kan li. Men jeg er nu ret sikker på navnet holder, for jeg tænker på hende med navn allerede og skal ta mig selv i ikke at sige det højt når der er andre til stede.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

- Vi har ikke lyst til at folk skal kommentere negativt på navnet. Hvis det er inden fødsel, så tror folk tit, at det er ok, at komme med sin (ærlige) mening om hvorvidt navnet er kønt eller ej, og det gider jeg ikke.

Helt enig!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

traditionen i begge vores familier er at holde navnet hemmeligt til dåben - når folk spørger siger vi bare "ja vi har et par stykker vi har snakket om, men vi venter til vi ser hende om det passer på hende" og når vi når dertil så siger vi at det er hemmeligt til dåben - er enig med andre, gider ikke høre andre folks mening, VI elsker navnet og det er det der tæller! Det er et personligt navn for os der viser at vi elsker den lille fidus, så det er ligegyldigt hvad andre mener. Derudover så fik vi røbet kønnet for tidligt, så vi holder meget stærkt på bare at kalde hende fidusen indtil dåben!!!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vores navn blev valgt for over 2 år siden og har været hemmeligt siden den gang :D

Det bliver offentlig gjort til dåben, hvis vi kan holde den så længe :whistling jeg vil gerne sige det NU :badgirl

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg vil med glæde høre det :-)))

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi har længe været ret sikre på navnet til vores bettemand, men nu er det endeligt besluttet at han skal hedde Lucas :7himmel

Og når folk spørger om vi har fundet ud af navnet til ham er vi åbne, og fortæller gladeligt hvad han skal hedde :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi har længe været ret sikre på navnet til vores bettemand, men nu er det endeligt besluttet at han skal hedde Lucas :7himmel

Og når folk spørger om vi har fundet ud af navnet til ham er vi åbne, og fortæller gladeligt hvad han skal hedde :)

Det er også et super fint navn :loveshower

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi har ikke røbet vores navne endnu, fordi jeg ikke gider høre folks mening om det...whistling.gif og vi ved jo ikke hvad vi får, så det er egentlig ret nemt, for folk spørger ikke særlig meget til navne, når de får at vide at vi ikke kender kønnetwink.gif

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi har ikke fortalt vores navn endnu.. Synes lige jeg vil se om navnet passer til hende.... Vi overvejer lidt at holde navnet skjult til barnedåben ( 1 måned efter fødsel) men det er endnu ikke besluttet.

Da vi købte hund, og var afklaret med navnet blev det lavet om da vi så hvalpen på afhentningsdagen, den ligende ikke en Bounty hund.... Tænk sig hvis vi lavede samme nummer med barnet, og alle har købt navne sutter, fået broderet sengetøj mm.... nej.... vi må hellere vente med at melde noget ud til vi er sikre.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi har faktisk besluttet navnet - så'n mere eller mindre. Vores pige skal opkaldes efter min mormor, men om hun skal hedde det som fornavn eller ha' det som et mellemnavn ved vi ikke endnu.

Der er ganske få personer der har fået det af vide, men vi holder det rimelig tæt endnu, især fordi vi som sagt ikke ved, om det skal være for- eller mellemnavn.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER