Nitzen1987

Plukkeveer

9 indlæg i dette emne

Mærker I jeres plukkeveer? Og får i ondt, eller hvordan bliver I bevidste om dem?

Jeg mærker egentlig ikke rigtig mine plukkeveer :unsure jeg mærker af og til, at min mave er meget hård, men det er ofte tilfældigt, at jeg lige mærker det... Har ingen smerter forbundet med mine plukkeveer og tror også, at det er derfor, jeg ikke mærker så meget til dem....

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg er lige på besøg fra juli, så er ikke så langt som dig, men har det på samme måde. Hvis jeg virkelig har anstrengt mig op af trapperne, så kan jeg sådan liiiiige mærke at maven bliver tung, men ofte mærker jeg ikke en dyt i maven, så kan jeg bare mærke med min hånd at maven bliver hård. Føler det lidt som om at jeg bare ikke har plukveer :unsure

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Mine strammer en del, men ingen smerter overhovedet..

Men mærker dem tydeligt..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har en del plukkeveer.. Mærker dem ikke altid, dog hvis jeg anstrenger mig for meget kan de gøre ret ondt.. Har også haft nogæe dage hvor jeg reelt troede at det var fødslen der var på vej, da jeg fik lidt småveer.. Men tænker at det bare været min krop der arbejder..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg mærker min plukveer - jeg har været forskånet indtil i i sidste uge... ;)

Nu kommer de når jeg har været for aktiv, stået op for længe - ja nogen gange bare ved jeg rejser mig fra sofaen... :(

De kommer som en jagende/stikkende smerte foran og gør temmelig ondt... Nogen gange er jeg lige frem blevet i tvivl om det var begyndende veer, meeen det har det heldigvis ikke :-)

Kan også mærke maven er faldet længere ned = meget større tyngde på mit bækken....

Kroppen er helt sikkert igang med at "blødgøre systemet" nedernede <_<

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

I min første graviditet mærkede jeg slet intet til plukkeveer, det har jeg til gengæld gjort denne gang.

Omkring uge 27 begyndte de at komme ofte... men det aftog lidt igen. Nu har jeg dem så igen, hvor jeg tydeligt mærker, at maven bliver hård og øm. Jeg har mange om natten. Især hvis jeg er klodset op med puder.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Flergangs gravide mærker dem typisk mere. Jeg er ofte lidt øm i hele mave området og så mærkes de bare meget. Min JM har sagt at som 4. gangs mor må jeg bare forvente at der er flere og de mærkes, det er ikke noget at blive forskrækket over.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det er meget forskelligt hvordan jeg mærker mine. Men de fleste gange har jeg kunnet mærke det ved at maven blev Extrem hård og spænder vild. Andre gange mærker jeg intet før jeg føler på maven med hånden.

Og ellers kan jeg også ha plukveer der er ømme eller stikker lidt.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Slet ikke. Jeg var til et tjek på Riget, hvor jeg fik kørt en strimmel. Så siger jordmoderen efterfølgende: Ja, jeg kan se, du også har en del plukveer!

Hmmm - så aner jeg bare ikke, hvordan de føles :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER