Barbamama

Fødsel på Aalborg sygehus

16 indlæg i dette emne

Ihhh! Manden og jeg har været til rundvisning på fødegangen på Aalborg sygehus. Og der var så MEGA iltfattigt at manden blev dårlig derinde, og jeg blev dårlig bagefter. <_< Så glemte at spørge om alt muligt... Så nu spørger jeg jer, og håber at der er nogle søde piger på BK, der har født på Aalborg Sygehus, der kan svare. Og nu vi er ved det, så vil jeg da også meget gerne høre om erfaringer med at føde på Aalborg sygehus sådan generelt ;)

Anyway, spørgsmål:

1. Er der altid så iltfattigt derinde? :rolleyes Vi åbnede vinduer hele tiden, men var bare ved at DØ alligevel :unsure

2. Kan man få lov at høre musik?

3. Hvor mange fødekar har de, og har de erfaring med at det er "nok" eller skal man indstille sig på, at det nok ikke er muligt at føde i vand, medmindre man er meget heldig at der ikke er optaget? (det kommer selvfølgelig an på så meget, men vil meget gerne høre erfaringer...)

4. Er der håndtag i sådan et fødekar?

Hmm, jeg synes der var mere, men det har jeg så også glemt igen :rolleyes Men vil rigtig gerne høre nogle erfaringer, og så vender jeg tilbage, når jeg kommer i tanke om resten af mine spørgsmål ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg kan da vist svare på noget af det ud fra hvad vi fik at vide da vi på rundvisning :)

1: Synes også det var ret ubehageligt, men forestiller mig at det hovedsagligt skyldtes at vi var så mange mennesker samlet i de små rum.. I den her varme kan det jo kun have været værre, men tror ikke det er sådan når man kun er hinanden og jordemoder tilstede..

2: Man kan sagtens høre musik. De har sådan noget no stress de kan afspille fra computeren og ellers kan man selv tage noget med på cd eller tlf..

3: De har to stuer med fødekar, og der er som regel et ledigt, da det ikke er SÅ udbredt at føde i vand. Men man må dog meget gerne sige, man gerne vil føde i vand, når man ringer derind med veer, da de så har mulighed for at reservere og gøre klar til en.. Derudover er der mulighed for at komme i alm. badekar, ude på toiletterne ved alle stuer, til brug som smertelindring.

4: Så ikke fødekaret indeni da der var låg på da vi blev vist den stue, men det er stort og helt rundt, så det virkede til der i hvert fald var god plads til bevægelse i det..

Håber det kunne give svar på de spørgsmål du har indtil videre :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg kan da vist svare på noget af det ud fra hvad vi fik at vide da vi på rundvisning :)

1: Synes også det var ret ubehageligt, men forestiller mig at det hovedsagligt skyldtes at vi var så mange mennesker samlet i de små rum.. I den her varme kan det jo kun have været værre, men tror ikke det er sådan når man kun er hinanden og jordemoder tilstede..

2: Man kan sagtens høre musik. De har sådan noget no stress de kan afspille fra computeren og ellers kan man selv tage noget med på cd eller tlf..

3: De har to stuer med fødekar, og der er som regel et ledigt, da det ikke er SÅ udbredt at føde i vand. Men man må dog meget gerne sige, man gerne vil føde i vand, når man ringer derind med veer, da de så har mulighed for at reservere og gøre klar til en.. Derudover er der mulighed for at komme i alm. badekar, ude på toiletterne ved alle stuer, til brug som smertelindring.

4: Så ikke fødekaret indeni da der var låg på da vi blev vist den stue, men det er stort og helt rundt, så det virkede til der i hvert fald var god plads til bevægelse i det..

Håber det kunne give svar på de spørgsmål du har indtil videre :)

Det gav i hvert fald svar på meget, tak for det! :loveshower

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Der er ikke håndtag i karrene..

Du har vist fået svar på resten :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Der er ikke håndtag i karrene..

Du har vist fået svar på resten :)

Super, så ved jeg det også :) Nu kan jeg jo se, at du har en datter, så tænker at du har prøvet at føde der? Hvordan var det, er de søde derude og sådan? :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Super, så ved jeg det også :) Nu kan jeg jo se, at du har en datter, så tænker at du har prøvet at føde der? Hvordan var det, er de søde derude og sådan? :)

Ja, jeg har født derinde.. men der er jo ved at være længe siden :)

Dog kan jeg ikke rigtigt svare ift selve oplevelsen, da jeg fødte på 3 timer efter vandafgang og 2-2½ time med veer, så det var så intenst, at jeg ikke lagde mærke til meget.. men det jeg oplevede var helt fint. Men altså, ville ikke vide hvem der var min jordemoder, hvis ikke det var fordi, at jeg kunne se det på journalen :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg fødte på Aalborg nord lørdag d. 12 maj, og kan sige at de simpelthen er de sødeste mennesker! Blev taget rigtig godt i mod og de er meget opmærksomme på dig og dine behov... Så hvis man er mere tryg ved at blive på sygehuset selvom at man kun er 1 cm åben og der kan være flere timer til at der sker noget, jamen så bliver man indlagt uden tøven! Jeg havde ihvertfald en kanon oplevelse... af hvad jeg kan huske! :rolleyes

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Skønt med positive erfaringer! :loveshower :loveshower :loveshower

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har også født på Aalborg.

Og lad os bare sige, at jeg er glad for at jeg kun var på FG i 2 timer inden jeg fødte :rolleyes

Det du nævner med luften derinde, kan jeg 100% genkende. Jeg stod med hovedet ud af vinduet under det meste af fødslen, fordi der bare var så varmt og indelukket derinde.

Min jordemor (eller jordemødre - der var vagtskifte i mellemtiden) var vist ok. Jeg så nu ikke meget til dem, for der var travlt. Den første undersøgte mig da jeg kom, og så kom jeg ind på en fødestue. Og så kiggede hun ind et par gange, og sagde at jeg skulle slappe af under veerne :P

Den anden kom ind lige som jeg skulle til at presse, og nåede lige at gribe Iben da hun kom ud :D

Nu var det ok, for det var en helt ukompliceret fødsel, men jeg håber da at de er mere til stede normalt. Jeg er i hvert fald glad for at det ikke var første gang, for så tror jeg godt nok at jeg var blevet lidt utryg ;)

Men altså, det var jo ikke fordi de sagde til mig at de ikke ville være der, jeg kunne jo bare have kaldt på dem, så var de sikkert kommet. :)

Men jeg må indrømme, at da jeg fødte den ældste på Hjørring sygehus, var det en hel anden oplevelse. For det første er faciliteterne deroppe bare SÅ meget bedre, og for det andet var der en JM og studerende på fødestuen under hele fødslen, som bare var HELT fantastiske. Der havde jeg ikke på samme måde en følelse af bare at være et nummer i køen eller at føde på samlebånd :P

Hvis ikke det var fordi jeg er turbo-føder, og på ingen måde har mod på at skulle køre 40 kilometer i bil med veer, så ville jeg 100% vælge Hjørring frem for Aalborg næste gang. :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Luften er virkelig fæl på fødegangen, men de fortalte, at det er af hensyn til barnet :unsure Da vi var til rundvisning skiftedes 4 af os gravide til at gå udenfor ;)

Har de fortalt, at der også er en fødestue på 2. Sal? Der er luften vist lidt bedre- vi fik fortalt, at vores jordmødre ofte valgte den fremfor dem på selve fødegangen på 3. (kommer helt i tvivl- er det ikke på 3. ?? :huh) De sagde godt nok, at de i forvejen var lidt "udenfor" fordi de kender deres gravide, hvor det langt fra er tilfældet normalt ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Luften er virkelig fæl på fødegangen, men de fortalte, at det er af hensyn til barnet :unsure Da vi var til rundvisning skiftedes 4 af os gravide til at gå udenfor ;)

Har de fortalt, at der også er en fødestue på 2. Sal? Der er luften vist lidt bedre- vi fik fortalt, at vores jordmødre ofte valgte den fremfor dem på selve fødegangen på 3. (kommer helt i tvivl- er det ikke på 3. ?? :huh) De sagde godt nok, at de i forvejen var lidt "udenfor" fordi de kender deres gravide, hvor det langt fra er tilfældet normalt ;)

Jeg er ikke med? "Vores jordemødre"? Og udenfor??? Og hvorfor skulle det være bedre for barnet at der er total iltfattigt i et rum? :unsure

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg er ikke med? "Vores jordemødre"? Og udenfor??? Og hvorfor skulle det være bedre for barnet at der er total iltfattigt i et rum? :unsure

Det hænger vist mest sammen med, at vinduer helst skal være lukkede, da det ellers (når der ikke er en million grader udenfor) bliver for koldt, hvis vinduet står åbent lige når den lille kommer til verden :) men i denne varme betyder det intet... I øvrigt har de nogle enkelte ventilatorer som med fordel kan bedes om på de allervarmeste dage...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Luften er virkelig fæl på fødegangen, men de fortalte, at det er af hensyn til barnet :unsure Da vi var til rundvisning skiftedes 4 af os gravide til at gå udenfor ;)

Har de fortalt, at der også er en fødestue på 2. Sal? Der er luften vist lidt bedre- vi fik fortalt, at vores jordmødre ofte valgte den fremfor dem på selve fødegangen på 3. (kommer helt i tvivl- er det ikke på 3. ?? :huh) De sagde godt nok, at de i forvejen var lidt "udenfor" fordi de kender deres gravide, hvor det langt fra er tilfældet normalt ;)

Der er en fødestue på 2. sal. Den er den ene ud af 2 stuer med fødekar... og oftest bruges den, som du skriver, af distriksjordemørene i Hadsund og Hobro.

Den er lidt større (men ikke så stor som den med fødekar på 3. sal) og derfor kan luften nok godt virke bedre der.

Jeg skal også følges af teamet fra Hadsund, men det er fordi jeg "tilhører" hjemmefødselsordningen :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg er ikke med? "Vores jordemødre"? Og udenfor??? Og hvorfor skulle det være bedre for barnet at der er total iltfattigt i et rum? :unsure

Tazbaby forklarer det faktisk rigtig godt i nedenstående ;) Det var præcis den forklaring vi fik - og mht. "vores jordmødre", så forklarer hun det også :) Var på fra mobilen, så det blev kluntet formuleret - sorry :blush

Det hænger vist mest sammen med, at vinduer helst skal være lukkede, da det ellers (når der ikke er en million grader udenfor) bliver for koldt, hvis vinduet står åbent lige når den lille kommer til verden :) men i denne varme betyder det intet... I øvrigt har de nogle enkelte ventilatorer som med fordel kan bedes om på de allervarmeste dage...

Der er en fødestue på 2. sal. Den er den ene ud af 2 stuer med fødekar... og oftest bruges den, som du skriver, af distriksjordemørene i Hadsund og Hobro.

Den er lidt større (men ikke så stor som den med fødekar på 3. sal) og derfor kan luften nok godt virke bedre der.

Jeg skal også følges af teamet fra Hadsund, men det er fordi jeg "tilhører" hjemmefødselsordningen :)

Det er nemlig præcis fordi jeg er tilknyttet distriksjordmødrene fra Hadsund :loveshower De er så søde :) Synes det er en stor tryghed, at det er dem som har fulgt os hele vejen og som med ret stor sandsynlighed også er der til fødslen. Vi fik atvide, at siden ordningen startede er det kun 2 eller 3 fødsler de ikke selv har været tilstede ved fra start til slut :super

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det er nemlig præcis fordi jeg er tilknyttet distriksjordmødrene fra Hadsund :loveshower De er så søde :) Synes det er en stor tryghed, at det er dem som har fulgt os hele vejen og som med ret stor sandsynlighed også er der til fødslen. Vi fik atvide, at siden ordningen startede er det kun 2 eller 3 fødsler de ikke selv har været tilstede ved fra start til slut :super

Ser det også som et stort plus. Det er en kæmpe tryghed at vide, at man kommer til at føde med en af de 2 jordemødre i teamet og så kender man dem oven i købet på forhånd. Kendthed er bare så skønt.

Det er klart medvirkende årsag til mit valg om hjemmefødsel :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ser det også som et stort plus. Det er en kæmpe tryghed at vide, at man kommer til at føde med en af de 2 jordemødre i teamet og så kender man dem oven i købet på forhånd. Kendthed er bare så skønt.

Det er klart medvirkende årsag til mit valg om hjemmefødsel :)

Kan jeg godt forstå :glad Og igen, så er de så behagelige og søde :yay

Jeg er førstegangsfødende, så jeg skal ikke nyde noget ;) Men hvis vi ombestemmer os, og skal have nr. 2, så kunne det da godt være - hvis altså denne fødsel forløber uden problemer ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER