Charlotte - mig og mine

Musik under fødsel

10 indlæg i dette emne

Nu har jeg snart læst mange steder, at man kan bruge musik under sin fødsel, som en slags afslapsningsmiddel :rolleyes

Da vi var til åbent hus på fødegangen, fortalte de også at der var to cd-afspillere man kunne låne.

Jeg går virkelig og overvejer, om vi skulle have en cd, eller to med i tasken til sygehuset.

Jeg kan dog ikke rigtig finde ud af om jeg overhovedet tror vi får det brugt, og kan jeg slet ikke finde ud af hvad for noget musik det skulle være. :whistling

Jeg er ikke så god til det der typiske "no-stress" musik, men vil gerne have lidt sang på også.

Jeg har overvejet at tage Tina Dickow med, da jeg synes det hjalp meget at lytte til hende, dengang jeg var indlagt med brug på ryggen.

Er der nogen der har brugt det her med at lytte til musik under fødslen? Hvad hørte I?

Er der nogen der planlægger at gøre det?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg kan godt få fnidder af no-stress musik, så det er udelukket.

jeg tror vi tager den bærbare med. Jeg kan ikke gennemskue, om jeg er typen, der gerne vil have stille eller up-beat musik og om jeg overhovedet vil have musik.

Jeg har en playliste fra brylluppet med stille musik, kun på klaver. Den kunne jeg forestille mig ville være rar. Og så en playliste med noget stille pop/rock. Ala Coldplay, Muse, Anne Linnet mm. Og så ellers bare tage det som det kommer. ¨

Tænker, at det også kan være meget rart at have bærbar med af andre årsager :) Man ved aldrig hvor lang tid sådan en fødsel varer :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg havde en blandet cd med med musik jeg plejer at høre... Alle mine yndlingssange samlet et sted... Synes det var rigtig rart at have med under fødslen, selv om jeg ikke lyttede så meget til det, men det kørte hele tiden i baggrunden... Er sikker på at jeg var blevet tosset af at høre radio i flere timer uafbrudt :whistling

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg tror at det er en god ide, med noget glad rytmisk musik, som man kan bevæge sig lidt til, -om ikke andet bare med fødderne, ellers armene, -så man tager fokus fra smerterne!! :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg kan godt få fnidder af no-stress musik, så det er udelukket.

Samme her :D

Skal helt sikkert høre musik, hvis jeg kommer til at føde hjemme som planlagt, så har vi jo det hele ved hånden.. ellers kommer min Iphone bare i brug, hvis det bliver på sygehus.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Arh øv, det glemte jeg at spørge om, da jeg var på rundvisning på fødegangen idag :prik Er der nogen, der ved, om man kan høre musik på Aalborg sygehus? Jeg synes ikke, at jeg så nogle musikafspillere :unsure

Jeg kunne godt have lyst til at høre MusiCure. Det er sådan lidt a la No Stress-musikken, men mere afslappende synes jeg :) Det er sådan en slags blanding af naturlyde og klassisk musik :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg skal klart have noget med, men noget der kan få mig HELT ned i gear. Jeg tror jeg finder lidt klaver musik det er så rart til fødsels forberedelse når vi laver vejrtræknings øvelser og får at vide vi skal tømme hovedet for tanker. Som om lyden gør det lettere.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg havde lavet en blandet cd med mine yndlingsnumre, men den kom aldrig på..... Nok fordi ingen af os lige tænkte på det, og i stedet tændte JM på et tidspunkt for noget afslapnings plimmelim, og selv om jeg måske ikke er kæmpefan af det til dagligt, så var det bare så skønt under fødslen!

Så det er klart planen for denne gang også :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg havde lavet en blandet cd med mine yndlingsnumre, men den kom aldrig på..... Nok fordi ingen af os lige tænkte på det, og i stedet tændte JM på et tidspunkt for noget afslapnings plimmelim, og selv om jeg måske ikke er kæmpefan af det til dagligt, så var det bare så skønt under fødslen!

Så det er klart planen for denne gang også :)

Afslapningsplimmelim lol_hitting.gif

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Arh øv, det glemte jeg at spørge om, da jeg var på rundvisning på fødegangen idag :prik Er der nogen, der ved, om man kan høre musik på Aalborg sygehus? Jeg synes ikke, at jeg så nogle musikafspillere :unsure

Jeg kunne godt have lyst til at høre MusiCure. Det er sådan lidt a la No Stress-musikken, men mere afslappende synes jeg :) Det er sådan en slags blanding af naturlyde og klassisk musik :)

Ellers kan du bare tage en computer med med musik på, det gjorde vi også for at være sikker... I Esbjerg er fødegangen indrettet med et opholdsrum og en fødestue sammen, så vi koblede bare musikken til i opholdsrummet, det var slet ikke et problem

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER