Økonom

Baby tøj

6 indlæg i dette emne

Hvor meget tøj køber i i str. 56?

Er lidt i tvivl om hvor hurtigt de vokser ud af den og op i str. 62.....

Nogle der er gravide med barn nr. 2 og som vil dele lidt ud af erfaringer.

Synes alle skriver at de altid får købt for meget.... at baby når at vokse ud af det inden de får det brugt.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Håber det er oki jeg svarer her...

Her brugte Silje nok str 56 et par uger, men hun var også ret så stor og tyk :whistling, så med mindre man ved man venter et lille barn er der ingen grund til at købe str 50 synes jeg.

Vi arvede en masse, men hvis jeg selv skulle ud og købe ville jeg nok købe

10 stk langærmede bodys

5-10 stk kortærmede bodys (men bodyer er det i starten rart at købe dem der ikke skal over hovedet men i stedet knappes over brystet)

5 par bukser/smækbukser

5 par strømper

5 bluser

2 veste

4-5 natdragter

Det kommer selvfølgelig meget an på om man har et gylpebarn eller en der skider meget udenfor, men dette burde nu være nok til at starte ud på...

Vi brugte næsten ingen bluser til at starte med selvom Silje er et vinterbarn. Vi brugte i stedet meget langærmede bodys med en uldvest udenover, så var det let at tage af/på hvis temperaturen ikke passede.

Silje gylpede ikke meget så vi skiftede ikke tøj så tit.

Kortærmede bodys brugte vi i starten kun inde under natdragter, men nu bruger vi dem også under trøjer... men når jeres kommer i sensommeren er 10 måske mere realistisk...

Håber det kunne bruges..

Og det bedste råd butikkerne har også åbnet efter baby er kommet til, så i kan altid suplere op. Dagen efter vi kom hjem fra sygehuset var vi ude for at købe ekstra stofbleer da vi brugte vildt mange af dem i starten, og ligeledes kan man jo gøre med tøj...

Vi fandt hurtigt ud af at vi havde aaaaalt for meget. Meget nåede vi slet ikke at få hende i før det var for småt :rolleyes

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Min søsters børn er lige nu 2800 gram, og str 50 er lige stort nok, men okay i størrelsen..

Så hvis man venter et "gennemsnitsbarn", så tænker jeg at str 50 kun er for en kort periode..

Vi har en MASSE i str 56.

Aaaalt for meget også.. MEN; Jeg købte en del brugt, fordi det vaar billigt og kun skal bruges en kort periode, også vil jeg hellere have for meget :)

Har bedt folk købe i str 62-68 hvis de vil give os tøj :whistling

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ja hvis man vil have str 50 så nøjes med et par enkelte bodys, bukser kan man altid smøje lidt op hvis de skulle være for store... Sådan har jeg det..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg tror ogsaa, at det er en fordel at koebe det meste, naar de er blevet foedt og vi ved, hvor store de er og hvor dan de har taenkt sig at vokse :)

Min niece er fra oktober og ligger lige imellem 62 og 68, mens hendes storesoester laa i 68 allerede.

Af gode grunde vil vi mest bruge kortaermede bodyer, for vi skal jo oversomre i den italienske hede. Men altsaa, vi har mest i bodyer med korte armer i 56(15 stk.) og saa nogle sparkedragter(8 stk). som vi har arvet fra min soesters boern. Da de er meget neutro(hvid/beige), saa har jeg koebt en sparkedragt uden foedder, et saet til hjemturen med bukser og troeje, 2 sommerdragter(sparkedragt med korte ben og aermer), 1 par smaekkortebukser(arvet),1 par loese bloede bukser, huer, stroemper. Min mor har strikket en fin, lyseblaa cardigan. (Min soester siger til oktoberboern: flest bodyer med lange aermer og spaerkedragter, huer og stroemper. Jeg ville nok ogsaa snuppe lidt loese bloede bukser og nogle cardigans). I det hele taget tror jeg mest paa bodyer og sparkedragter til de smaa.

Saa har jeg i 62 et joggingsaet, et par smaekbukser i jeans, en haettecardigan, 4 t-shirts, 6 bodyer med korte og lange aermer, igen rigtig mange neutro bodyer med korte og lange aermer og flere neutro sparkedragter, som vi har arvet.

Mere koeber jeg ikke, foer jeg ved, hvad for en baby, vi faar og hvad vi faar foraeret i barselsgave. Maaske kommer der intet ind paa den konto, men maaske bliver det mere, end forventet... man ved det ikke.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vores datter var 54 cm lang og vejede 4440 g ved fødslen, så jeg regner ikke med at anskaffe ret megt tøj i str 56 til lillebror, da han jo sikkert også er stor fra fødslen...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER