Annemb

Oprah Winfrey Show om babyers sprog

11 indlæg i dette emne

Jeg har brugt det meget.. Lyder for mad er meget karakteristisk så den har jeg brugt fast.. Dog kan det herhjemme også bare betyde at hun vil have sin sut.. Men hvis hun så spytter sutten ud så ved jeg hvad det betyder :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg så det også mens jeg var gravid og bruger det meget i min dagligdag. Som Sinning dog siger, så er det mest mad-lyden. Men også lyden for at bøvse er tit brugt og nogle gange prut-lyden :rolleyes

Det har dog også haft lidt "negative" konsekvenser for mig at se programmet. For det betyder at jeg nu hører lydene hos alle andres babyer også! Og så er det bare svært at holde mund, når man ser en mor forgæves forsøge at trøste sin baby og man tydeligt kan høre "mad-lyden" hos den hehe... Men det er nok de færreste mødre der synes det er fedt at andre blander sig i hvorfor deres baby græder.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg så det også mens jeg var gravid og bruger det meget i min dagligdag. Som Sinning dog siger, så er det mest mad-lyden. Men også lyden for at bøvse er tit brugt og nogle gange prut-lyden :rolleyes

Det har dog også haft lidt "negative" konsekvenser for mig at se programmet. For det betyder at jeg nu hører lydene hos alle andres babyer også! Og så er det bare svært at holde mund, når man ser en mor forgæves forsøge at trøste sin baby og man tydeligt kan høre "mad-lyden" hos den hehe... Men det er nok de færreste mødre der synes det er fedt at andre blander sig i hvorfor deres baby græder.

Ja har også hørt den ved andre babyer fordi den er så let at genkende, det er vildt det ar så tydeligt... Men nej med mindre det var nogen jeg kendte ville jeg heller ikke kommentere det, kommer der nok ikke noget godt ud af :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

jeg synes det er en meget interessant udsendelse..... og jeg tror også der er meget rigtigt i det hun fortæller....

men jeg vil så også bare sige at alle børn er forskellige og har forskellige lyde.... for eks. når min datter græder for sult lyder det ikke på samme måde som når andre babyer i min mødre gruppe græder for sult.... nu er de godt nok over 4 måneder og dermed kan dette så ikke bruges så meget mere....

jeg tror helt sikkert at dette kan bruges vejledene, men nybagte mødre som ser dette, skal også bare huske på at alle børn er forskellige, og man lærer hen af vejen at lytte til sit barn og dets behov.... så, hæng jer ikke for meget i hvad en ekspert siger, for så kan man sikkert meget hurtigt blive meget frustreret.... :)

men men, helt sikkert en spændende udsendelse.... :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hun siger jo også i udsendelsen at lydene er forskellige fra baby til baby, men de har alle noget tilfælles.. fx lyden for sult har en "n"-lyd, det er det man skal lytte efter... om det så er "Neh" eller "Nah" eller noget andet. Det er også tydeligt når de viser os videoerne af de forskellige babyer bagefter, der siger lydene - de lyder alle forskelligt, men alligevel lidt ens.

Og ja, så skal man huske at det kun kan bruges hvis man bruger det fra starten. Hvis babyen ikke oplever respons på lydene fra starten holde de op med at bruge dem. Ligesom når de når en hvis alder stopper de også med lydene.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

:super

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Har lige set videoen. Pyha sys det er lidt svært at lure hvad der er hvad, meeen Sp sagde jeg skulle tage hende fra midt i måltidet for at bøvse hende, og der kunne jeg tydeligt høre madlyden hehe.

Desuden begyndte hun at blive pyller før, hvor jeg normalt så begynder at vugge hende og evt cykle med fødderne (fordi jeg der tænker det er maven) men kun genkende bøvselyden. så op på skulderen 3 min og ned igen og vupti ikke pyller.

Er spændt på om det bliver nemmere at genkende, men sys faktisk det var en genial video. Når man står som trætte forældre og baby bare skriger og skriger glemmer man tit at lytte.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Imponerende... Det vil jeg da tjekke noget mere ud, for at lære det :D Vildt hvis det virker...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Gud hvor lyder det smart. Det vil jeg helt klart prøve at lytte efter når vores prinsesse kommer til verden om 5 mdr :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det der kan være svært er hvis babyen er nået at blive hysterisk grædende, så kan det være svært at høre, hvad det er for en gråd. Og så er det også svært hvis der er mere end én årsag til at babyen græder, for så veksler de lidt imellem lydende :rolleyes

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER