Myliona

Retter I ting i andres hjem..

43 indlæg i dette emne

Det gør jeg ikke, især fordi jeg er blevet så såret, når folk har gjort det ved mig...

Jeg synes det er ganske uhøfligt og uopdragent at rette på folks billeder med mere..

Kan godt acceptere toiletpapiret, men den med tandpastaen synes jeg bare er helt vildt underlig og unødvendigt..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Ja det er jo rigtig nok at hænderne ikke er lige så beskidte inden man tørrer sig, men da du næppe har vasket hænder lige inden er der jo nogle bakterier, som så hober sig op efterhånden. Men ja, det er nok hysterisk og ikke særlig katastrofalt.

Jeg tror nok mest at jeg vender papiret udad fordi det så er meget nemmere at få fat i (synes jeg).

Hehe altså hysterisk har jeg ikke noget imod :P Men jeg tvivler lidt på om det reelt gør en forskel... Jeg kan i hvert fald ikke udelukke, at jeg kan få rørt ved væggen selvom toiletflappen vender udaf, og omvendt er det vel også muligt at hapse papir fra en indadvendende flap uden at røre ved væggen (ikke at jeg tænker over at gøre det). Og normalt bekymrer jeg mig da sådan set heller ikke over, om jeg rører ved væggen (altså i resten af lejligheden) :unsure

Men folk skal da endelig bare vende papiret som de synes, og hey, hvis nogen har problemer med hvordan mit toiletpapir vender (eller når det engang imellem står ovenpå dimsen til reservetoiletpapir istedet for at hænge på holderen...). :balloons Jeg har da også mine små vaner, som nogen sikkert synes er løjerlige og unødvendige :whistling

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Man lærer sgu noget om sit parforhold ved at være på bk :lolhit

Jeg nævnte lige - fuld af forundring - for min mand "Er du godt klar over, hvor mange mennesker, der vender andre menneskers toiletpapir?" og så svarer han - som det mest naturlige i hele verden - "Ja, det er da klart. Det er da PISSEIRRITERENDE når papiret vender indad!" :blink Jeg tilstår så, at det her jeg godt nok ALDRIG tænkt over, hvortil han så kan fortælle mig, at jeg tit vender det indad, og at han så altid vender det "rigtigt". :rolleyes Jamen for filan, vi har sgu da boet sammen i snart 5 år, hvorfor har han aldrig sagt at jeg vender papiret forkert? :lolhit Han sagde så smilende og roligt, at det jo ikke var fordi hans verden braste sammen, af at jeg vendte det forkert... Han vendte det bare.

Altså man tror, man kender folk :lolhit Men så må jeg da hellere vende det "rigtigt" fremover (eller konsekvent vende det forkert og se hvad der SÅ sker :badgirl )

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Man lærer sgu noget om sit parforhold ved at være på bk :lolhit

Jeg nævnte lige - fuld af forundring - for min mand "Er du godt klar over, hvor mange mennesker, der vender andre menneskers toiletpapir?" og så svarer han - som det mest naturlige i hele verden - "Ja, det er da klart. Det er da PISSEIRRITERENDE når papiret vender indad!" :blink Jeg tilstår så, at det her jeg godt nok ALDRIG tænkt over, hvortil han så kan fortælle mig, at jeg tit vender det indad, og at han så altid vender det "rigtigt". :rolleyes Jamen for filan, vi har sgu da boet sammen i snart 5 år, hvorfor har han aldrig sagt at jeg vender papiret forkert? :lolhit Han sagde så smilende og roligt, at det jo ikke var fordi hans verden braste sammen, af at jeg vendte det forkert... Han vendte det bare.

Altså man tror, man kender folk :lolhit Men så må jeg da hellere vende det "rigtigt" fremover (eller konsekvent vende det forkert og se hvad der SÅ sker :badgirl )

Hehe :D sjovt at opdage efter 5 år.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hehe :D sjovt at opdage efter 5 år.

Ja, jeg skyndte mig da også lige at høre, om han også havde gået og rettet tandpastaen efter mig :P Men "heldigvis" er han også en "top-klemmer", så det havde ikke irriteret ham :P

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg er målløs over hvor mange der vender toiletpapir i smug! :lolhit

Og jeg har aldrig overvejet hvordan sådan en rulle helst skal vende? Vil nogen forklare mig, hvorfor det er forkert, hvis flappen vender indad? Nogen siger endda "Adr", er der noget uhygiejnisk over det? :unsure

Jeg ville aldrig opdage, hvis nogen rettede på vores skæve billeder på væggen, mishandlede tandpasta eller toiletpapirsflapper. Det kan de da bare gøre (bare de lige vasker hænderne inden de evt. piller ved min tandpasta :rolleyes).

DOG vil jeg helst ikke have at nogen retter tingene på vores hylder, eller at de decideret retter på indretningen. Det må da være mit valg, om jeg vil have lysestager eller billeder til at stå "grimt"? :blink

Og så tænker jeg også, at man måske kan risikere at komme "i klemme" ved at rette den slags ting. Ét af vores billeder står BEVIDST skævt fordi det skjuler et grimt mærke fra et stearinlysuheld i reolen. Og det står jo sådan, fordi jeg synes det mærke er grimt og pinligt... Og hvis nogen så fjerner mit billede... Så "afslører" de mig, hvilket kan blive lidt akavet for begge parter. (A la hvis man opdager at en anden har en bussemand siddende... ). Derfor tror jeg heller ikke selv, at jeg kunne finde på at rette noget, hvis jeg var på besøg - hvis lysten ellers nogensinde skulle komme over mig (hvilket jeg tvivler på - er ret ligeglad med andres menneskers tandpasta o. lign :P)

Fuldstændig enig - og vi er så også nogle at de mærkelige "ungkarle" typer, hvor man kan finde toiletrullen stående og ikke i sin holder. Vi er 6 i husstanden og der går meget toiletpapir, og de små kan ikke altid lige huske at sætte den nye rulle i holderen. Men jeg har nu aldrig overvejet, at det var så slem en ting.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Fuldstændig enig - og vi er så også nogle at de mærkelige "ungkarle" typer, hvor man kan finde toiletrullen stående og ikke i sin holder. Vi er 6 i husstanden og der går meget toiletpapir, og de små kan ikke altid lige huske at sætte den nye rulle i holderen. Men jeg har nu aldrig overvejet, at det var så slem en ting.

Herhjemme har vi ikke engang børn, som vi kan give skylden, endnu :P Det er vist bare en eller anden virkelig mærkelig dovenskab (man skulle jo ikke tro, at det var så pissehårdt at sætte toiletpapiret på plads :lolhit)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hi hi, aj, jeg retter jo ikke paa folks lysestager uden liiige at sige "SE hvor fint det kan vaere at stille det saadan her" og da slet ikke et sted, hvor jeg ikke foeler mig tilpas med at goere det og saa hos kaere venner, som jeg kan tillade mig lidt af hvert overfor og de kan goere det samme hos mig wink.gif

Jeg er sikker på at du er ordentlig omkring det :kram2 Og hvis jeg havde en veninde, der gjorde det, og som havde arbejdet med møbler og indretning, så ville jeg måske også mere opfatte det som en lidt komisk arbejdsskade... Men man ville nok også hurtigt opdage som min ven, at det ikke er sådan vildt populært at flytte rundt på mine ting :P

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Altså, det er heller ikke sådan jeg går i folks skabe, og tjekker om deres tandpasta er klemt på midten ;) Men hvis det står fremme, så kan jeg ikke lade være - ligesom hvis der står en parfume fremme, så kan jeg også sagtens finde på at dufte til den; Men ville aldrig gå i folks skabe ;)

Jeg retter heller ikke på ting i folks hjem, medmindre jeg KENDER folk.. Retter fx ting ved min svigermor, mine gode veninder, mine forældre (uh især mine forældre!)

Jeg har oplevet at komme ud i vores gang, hvor min veninde havde sat alle vores sko ordentligt :rolleyes Dem smider vi bare, men hun synes de skulle stå pænt ;)

Nu står vores tandpasta og tandbørster i et skab, simpelthen fordi jeg er lidt ja.. Hysterisk, så dem kan folk kun rette på, hvis de åbner skabene.. Vores billeder hænger på specielle måder, så dem kan folk ikke rette på selv - andres billeder, retter jeg kun hvis jeg ved hvordan de hænger oppe - ellers gør jeg bare folk opmærksom på det.. Nogen mennesker ser det jo bare ikke!

Det med at sætte stole ind til bordet og sådan, det gør jeg også :rolleyes og sætter frugtskåle osv pænt..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Med hensyn til jer der har veninder eller venner der går i toiletskabene (og det er der altså utroligt mange der faktisk gør) og kan i lide practical jokes.. så kan i med lethed spille dem et lille pus..

Har i mange bordtennis bolde? Put dem alle i skabet, inden næste fest/komsammen.

Ja eller som jeg gjorde til en fest.. En dejlig fake edderkop.. Et stykke gennemsigtig line, for eksempel fiskesnørre.. Bind det i lågen.. Og vent på udbruddet efter den lille overraskelse.

Min gamle veninde, og en af mine venner, holdt helt op med at kikke i toiletskabe hjemme hos mig, efter at have hilst på Hr plastic edderkop... Just saying :whistling

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg havde en veninde der virkelig var slem til det med at rette på ting og kommentere på ting hun selv gjorde anderledes, fx hænger karkluden altid over vandhanen herhjemme, men hun mente den skulle ligge foldet på bordet i stedet, hun kommenterede at vores katte går på reolerne og sover i vores seng osv. Hun rettede ting som vi selv er ligeglade med. Vi er IKKE veninder mere... følte hun dømte os, selvom vi har et pænt hjem, det blev simpelthen for meget.

Folk må gerne vende toiletrullen, og kigge i mine toilet skabe, har ingenting at skjule. Og MIN tandpasta er trykket rigtig, mandens blander jeg mig ikke i. Billeder tror jeg aldrig jeg har oplevet folk retter på men hvis nogen sagde de er skæve vil jeg nok rette dem. Men der er grænser.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg retter ikke på ting. Tilgengæld så provokerer jeg mandens svigerinde ved at køre en finger hen over hendes sorte reoler så hun kan se at der trænger til at blive støvet af( det skal lige siges at der er SÅ klamt hjemme hos dem. De har en lille sti fra hoveddøren ud til køkkenet og til soveværelset ganmel opvask og 4 katte der skider over alt fordi kattebakken er fyldt. AD) kører fingeren ude på kanten af reolen så det ligner at der er en der har stået op ad den.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg retter ikke på ting. Tilgengæld så provokerer jeg mandens svigerinde ved at køre en finger hen over hendes sorte reoler så hun kan se at der trænger til at blive støvet af( det skal lige siges at der er SÅ klamt hjemme hos dem. De har en lille sti fra hoveddøren ud til køkkenet og til soveværelset ganmel opvask og 4 katte der skider over alt fordi kattebakken er fyldt. AD) kører fingeren ude på kanten af reolen så det ligner at der er en der har stået op ad den.

Hvorfor kommer du der så, hvis der er så klamt?

Og så synes jeg uanset hvad du ellers mener om deres hjem, at det er noget flabet, hvad du gør med reolerne.

Vi kan også godt have en reol eller en hylde, hvor støvet ikke lige er blevet flyttet - men jeg ville godt nok blive ked af det, hvis mine gæster, som jeg har inviteret i mit hjem, kvitterede med at håne mig og min rengøring på den måde. Sorry.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg retter ikke på ting. Tilgengæld så provokerer jeg mandens svigerinde ved at køre en finger hen over hendes sorte reoler så hun kan se at der trænger til at blive støvet af( det skal lige siges at der er SÅ klamt hjemme hos dem. De har en lille sti fra hoveddøren ud til køkkenet og til soveværelset ganmel opvask og 4 katte der skider over alt fordi kattebakken er fyldt. AD) kører fingeren ude på kanten af reolen så det ligner at der er en der har stået op ad den.

Nu ved jeg ikke hvordan din svigerinde er, men sådan en handling ville i hvert fald ikke få mig til at gøre mere rent (slet ikke hvis min overskud tilsyneladende stadig var så lavt at jeg ikke engang orkede at tømme en overfyldt kattebakke :puke ). Det ville nok nærmere få mig til at undlade at invitere den person, der gjorde det, fordi jeg blev rigtig ked af det og flov. :(

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det er på ingen måde fordi de ikke har overskud... De har selv givet udtryk for at de ikke gider gøre rent..

Kommer der fordi det er mandens bror.

De er ikke flove over det tvært i mod, de skriver beskeder til hinanden på de støvede hylder, hvis der ikke lige er noget papir i nærheden.

For min skyld må de bo som de vil, men synes det er klamt at inviterer til div fester/fødselsdage o.lign når der ligner et bombet lokum og man ikke kan se gulvet for ting og sager.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det er på ingen måde fordi de ikke har overskud... De har selv givet udtryk for at de ikke gider gøre rent..

Kommer der fordi det er mandens bror.

De er ikke flove over det tvært i mod, de skriver beskeder til hinanden på de støvede hylder, hvis der ikke lige er noget papir i nærheden.

For min skyld må de bo som de vil, men synes det er klamt at inviterer til div fester/fødselsdage o.lign når der ligner et bombet lokum og man ikke kan se gulvet for ting og sager.

Hehe, nå ja okay, hvis de ligefrem skriver til hinanden i støvet, så er de måske ikke så følsomme overfor om du trækker en streg i det :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Annonce ♥

Tilgengæld så retter jeg bevidst på vaskeanvisninger (vis de er synlige) hos venner/ familie.

Købte for nogle uger siden nogle savlesmække til min venindes søn og dem havde han så på her i går med to kæmpe mærker/vaskeanvisninger der var synlige. KLIP dem dog af!!! Lige præcis med savlesmække der kan man ikke skjule mærkerne.

Så der retter jeg :-)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER