Tina80

jernpiller

5 indlæg i dette emne

Oprindelig var jeg stoppet med dem pga de gjorde jeg fik hård mave. Og det var okay med min jordmor. Hun anbefalede bare jeg fik taget en blodprøve hos lægen engang imellem for at måle mit jern.

Men i fredags begyndte jeg så at bruge dem igen pga jeg havde lidt med voldsom hovedpine i 8 dagw.

Men nu har jeg fået voldsom tynd afføring- kan det også skyldes jern pillerne???

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg ved ikke om det kan skyldes jern pillerne, men da jeg tog dem i min sidste graviditet havde jeg skiftevis hård og tynd mave hele graviditeten igennem, og meget mavepine, også under fødslen... derfor har jeg besluttet mig for ikke at ta jern piller denne graviditet, jeg tager i stedet krauterblut som er flydende urte-jern, det optages bedre og påvirker ikke maven (men desværre mit blodsukker en lille smule...) og min blodprocent ligger helt fint. Ulempen er at det er dyrt (199,- for en flaske som varer 5-6 uger) og smager lidt bittert.

Mht hovedpinen kan den jo skyldes så meget andet også, så måske du lige skulle få målt din blodprocent næste gang du får mulighed?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

kan altså anbefale Hæmojern der er knap så hård mod maven. Det hjalp mig da jeg fik forstoppelse af de "normale" i starten af graviditeten :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg vil også klart anbefale Hæmojern.. Jeg er bloddonor og har en blodprocent, der generelt ligger i den lave ende, så jeg får altid sådan nogle med hjem, og jeg har aldrig haft problemer med maven :) Det er også helt sikkert dem jeg vil tage når jeg (forhåbentligt snart) bliver gravid :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg får kun hård mave af jernpiller....

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER