Nitzen1987

Barsel som ledig

6 indlæg i dette emne

Jeg gik på barsel i fredags og er derfor blevet deaktiveret som "aktiv jobsøgende" på mit jobcenter - iden forbindelse har jeg fået at vide, at jobcentret giver min a-kasse besked og at a-kassen så sender de relevante papirer til jobcentret og Randers kommune (hvor jeg har arbejdet som vikar) sender også de relevante papirer til jobcentret... Men skal jeg så gå ud fra at tingene omkring barselsdagpenge kører automatisk, eller skal jeg foretage mig yderligere for at få tingene op at køre?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Så vidt jeg har forstået, sker det automatisk. Min fagforening sagde jeg skal gå ind på jobcentrets side og melde mig på barsel, og det er så det eneste jeg skal foretage mig syntes jeg at jeg forstod.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg skal gøre det der på jobcentret, også skal jeg kontakte a-kassen på første barselsdag, så de kunne udfylde nogle papirere i forhold til hvor meget jeg havde arbejdet.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nu er det godt nok min mand der er ledig, men han skal kontakte A-kassen ang. barsel.

Jeg tror at hvis jeg var dig, så ville jeg kontakte de forskellige og følge op på tingene.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg skal kontakte min A-kasse 5 uger før forventet termin og så tror jeg nok den kører via dem. Men det er muligt, at jeg også selv skal have fat i kommunen. Ringer hellere en ekstra gang end risikerer at gå glip af noget ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg skal også kontakte min kommune når min A-kasse har sendt relevante papirer dertil. Jobcenteret skal også have besked. Men det kan nok være forskelligt fra kommune til kommune.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER