Little Miss

Tøj til Bebserne

9 indlæg i dette emne

Jeg er i dyb dyb krise over hvor meget tøj jeg skal have til ham den lille Spunk. :blink Det stresser mig at jeg ikke har styr på det og har gjort at jeg har været mere hormonella end normalt de sidste par dage :boo

Jeg har kigget på de forskellige lister men synes stadig ikke det giver mig nogen hjælp til eksempelvis størrelser mv.

Vi har ingen som vi har arvet af så det skal alt sammen købes. Jeg ved at man selvfølgelig at man får en del i gaver men har bare ikke lyst til at stå efter fødslen og mangle noget - altså skulle ud og købe noget hvis jeg ikke har overskuddet til det.

Håber meget nogen kan hjælpe mig med hvad jeg mangler.

Jeg har foreløbig følgende:

Bodystockings

- Korte ærmer

Str. 56 = 1 (giraf) + 3

Str. 62 = 3 + 1 (mor har)

Str. 68 = 1 (mor har)

Str. 74 = 1 (mor har)

- Lange ærmer

Str. 50 = 1

Str. 56 = 2 + 1 (sæt m. skilpadde)

Str. 62 = 1 (Koala) + 3

Sparkedragter/heldragter

Str. 50 = 1 (m. fødder/u. ærmer)

Str. 56 = 1 (u. fødder/u. ærmer – skilpadde)

Heldragter m. korte ærmer/korte ben

Str. 56 = 2 stk.

Natdragter m. fødder

Str. 62 = 1 (Koala)

Sweaters/varme bluser

0-3 mdr. = 1 (blå fra Karin)

Bukser

Str. 50 = 1

Str. 56 = 1 (smækbukser)

Str. 62 = 1 (blåt sæt) + 2 + 1 (m. fødder)

Str. 68 = 2 (bukser m. seler)

T-shirts m. lange ærmer

Str. 50 = 3

Str. 62 = 1 (blåt sæt)

Str. 68 = 1 (mor har)

Strømper (pas på de ikke strammer)

Str 10-12 = 2

Hue

Str. 56 = 1 (giraf)

Str. 62 = 1 (Koala)

Mor (har ikke fået og ved ikke størrelse)

1 solhat (afhængig af årstiden)

Shorts

Str. 56 = 1 (giraf)

Hagesmække

4 stk.

1 jakke/køredragt

1 stk. = mor har – bomuld/fleece

Sutsko

Str. 15-16 = 1 (mor har)

Det er hvad jeg har ind til videre. Synes umiddelbart jeg mangler natdragter men mangler jeg andet og i især - i hvilke størrelser

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

jeg har det ligesom dig... aner ikke om jeg har nok... og vi ved ikke hvad vi får af køn. så jeg synes også det er lidt kedeligt at købe for meget neutralt inden....

jeg har ingen ide om hvor meget man skal have, så jeg kikker lige med...

Men jeg tænker måske du skulle have nogle flere strømper?? men jeg aner det ikke... er lige så meget i tvivl som dig med alt det her tøjwhistling.gif

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har købt en masse brugt tøj :) Så er jeg sikker på at have nok + det er super billigt jo :)

Så hvis du er i tvivl om du har nok, så køb en "startpakke", med basisting brugt :)

Det kunne godt se ud som om du mangler et par bodyer i 50/56 :) Og måske nogle natdragter/heldragter i 56.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Du kan lige få min liste:

body - 3-6 stk (har nok 10 eller mere, alle i str 56 og 62)

Sparkedragter - 3 stk - Har i hvert fald 4 men de er alle uden fødder og alle i str. 56 og 62

Strømper - 6 par - har 10 i de aller mindste størrelser + strømpebukser i str 56 og 62

en lille hue- har 2 i str 62 + en masse fået af svigermor

natdreagter 2 stk - tjek en i str 52 og en i 62

t-shirts med lange ærmer - 2 stk - tjek

trøjer/sweatshirts 2-3 stk - har 2 i str 62

bukser/tulle bukser 2-3 stk - har i hvert fald 6 par i str 56-62

sutsko 1 par - har 3-4 par i forskellige størrelser

Ud over det så har jeg en masse andet i alle mulige størrelser.

tror ikke du skal bekymre dig om nattøjet, har hørt rigtig mange sige til mig at de bare sover i det de nu har på, hvis det er uden knapper og andet gejl, hvilket det som oftest er. En body og et par strømpebukser er lige så fint at sove i.

Jeg har bevidst ikke brugt penge på tøj i mindre end str. 56 da min søster fortalte at hun har en hel sæk i str 50-56 som hendes søn aldrig har kunnet være i. Så hellere lidt for stort end for lille. Jeg HAR noget i str. 50 som jeg tager med på hospitalet, men det er ikke meget, og alt sammen arvet. Så satser på en halvstor baby som resten af familien har været :whistling

Jeg har også en masse hagesmække, men der går jo lang tid inden de skal bruges.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg ville også gå lidt udenom natdragter - Vi smed først vores dreng i nattøj, da han nåede str. 74, så indtil da sov han bare i en body og lign., alt an på vejret (født i marts).

Vi havde købt lidt i str. 50 til ham dengang (kunne han aldrig passe :rolleyes ), og en masse i str. 56 som han voksede ud af på en måned :D Så denne gang har vi koncentreret os mest om str. 62, da det hellere må være for stort end for småt til vores lille pige.

Vores liste ser sådan ud indtil videre (noget er arvet fra en kusine, og noget er kønsneutralt tøj fra vores søn):

Str. 56

5 KÆ bodyer

1 LÆ body (skal have 1 body mere)

1 LÆ bluse

(skal have 2 heldragter - sparkedragter synes nemlig hurtig for små i fødderne i denne str.)

1 cardigan

2 smækbukser

1 kjole u/ærmer

2 huer

Str. 62

6 KÆ bodyer

3 LÆ bodyer (skal have 1 body mere)

4 sparkedragter

1 cardigan

5 LÆ bluser

2 KÆ bluser

4 bukser

1 smækbukser

1 kjole u/ærmer

1 jakke

1 hue

Vi har masser af sokker fra vores dreng, men dem har jeg ikke sorteret endnu - Regner dog ikke med vi mangler nogle der :rolleyes Ellers skal vi have fat i nogle strømpebukser også :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tak for jeres svar :balloons

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg er også en anelse lost. Aner virkelig ikke hvor meget tøj jeg har brug for.

Jeg kan næsten ikke forestille mig jeg får en baby der kan skrues i en str 50, men jeg har lige et par enkelte ting i den størrelse (bare for at være på den sikre side).

Har ellers købt ting i str 56 og 62. Selvom hun vokser ud af str 56 på 1 måned skal hun jo alligevel have tøj på i den måned. Og da jeg først har termin i slutningen af august, er det jo ikke højsommer så noget tøj har hun brug for.

Har lavet en liste hvor jeg kan sætte mærker hver gang jeg køber/får noget. Ellers har jeg slet ikke overblik over hvad jeg har.

Har købt meget brugt (det meste faktisk) og så har jeg en kusine som jeg arver en del fra. Der er masser af muligheder for at købe rigtig pænt brugt tøj på dba.dk eller på loppemarkeder rundt omkring. Mange ting er ikke særlig brugt da børnene jo hurtig vokser ud af det. Hvis jeg ikke ville arve noget, ville jeg købe en brugt "pakke" med basisting som man kan have at supplere det man selv køber/får med. Man får meget tøj for 500 kr på den måde.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hold da op, hvor har i meget! Min liste er nok kun halv så lang.

Vi kender ikke kønnet, så vi venter med at købe mere end det mest basale. Regner med at få en masse tøj i barselsgave, og så tager vi ud og stopper det vi føler vi mangler, efter den lille er kommet. Så kan vi også stoppe køn og størrelse, og har en bedre idé om, hvad vi bedst kan li (bedrager vs. Sæt, body der bliver lukket i bunden vs. i siden etc.)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi har kun kendt kønnet i 1½ uge og har taget gevaldigt revanche siden mht tøjkøb (som i nu har vi faktisk noget tøj i skuffen til barnet). Synes faktisk det var nærmest umuligt at finde noget der ikke var kønsbestemt. Så ville heller ikke have haft så meget endnu, hvis vi ikke havde fået kønnet at vide.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER