Nitzen1987

Hvad laver I der går hjemme på barsel?

16 indlæg i dette emne

I morgen bliver første hverdag, hvor jeg er på barsel :) Tror at det bliver lidt mærkeligt ikke at skulle af sted, selvom jeg har en del små aftaler det meste af ugen... I morgen skal jeg til lægen for lige at have tjekket op på mit blodtryk og efterfølgende kører jeg hjem til mine forældre for at fejre min fars fødselsdag. Tirsdag skal vi på rundvisning på fødegangen og torsdag skal vi til temaarrangement om fødslen :) og så skal jeg til Århus en af dagene for at få renset linsen på vores spejlreflekskamera, så det kan være klar til baby kommer ud :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Nu er jeg ikke gået på barsel endnu, men arbejder jo ikke særlig meget :)

Jeg bruger min tid på:

BK :whistling

Cykle ture, gå ture

Mødes med veninder på cafe (okay, mødes med en veninde på cafe :biglove )

Får gjort rent, ryddet op, lagt babyting på plads.

Shopper :loveshower

Udover det, har jeg jo nok også haft en del undersøgelser.. Faktisk, er de næste 4 uger, første gang, hvor der går mere end 10 dage mellem jeg bliver undersøgt (Enten til en scanning, en læge eller en jordemoder).

Men jeg skal til fødselsforberedelse på mandag :loveshower

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Gode barsels-sysler:

Lave dåbsinvitationer

Fylde fryseren med mad og bagværk

Shoppe babyting :badgirl

Gøre huset babyklar

Nyde friheden til at gøre hvad man vil :)

:balloon

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg nyder i den grad at gå hjemme og bare koble af og komme ned i tempo. :glad

Men har nu alligevel en liste af ting som jeg meget gerne vil have lavet inden jeg føder:

Købe de sidste små ting til lillepigen og hendes værelse

Gøre værelset helt færdigt

Vaske baby ting

Vaske køleskab ned

Afrime fryser

Besøge min mormor :rolleyes

Lave bryllupsbog (blev gift i august 2011 :loveshower)

Lave barnets bog færdige for de 2 store :whistling

Bage og hygge med de store

Gøre hele huset rent så jeg ikke skal tænke på det efter fødslen

Gå ture med hunden

plus lidt små aftaler med en en veninde som er på barsel, min søstre som studerere plus div læge og jm aftaler :-)

Nå, ja og så får jeg slappet af

Jo jeg kan sagtens få tiden til at gå :glad

Hilsen Berit

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Bager til fryseren

Ordner babyværelset

Syer små-projekter på symaskinen

Pakker tasken

Rengøring i det omfang jeg kan holde til

osv.

Fremover skal jeg til jm hver 14. dag indtil fødslen, så der går også tid med det.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

jeg går først af fredag i næste uge, men har da lidt planer på skemaet :)

- passe mine forældres hund i en uge

- prøve at strikke et baby tæppe

- få overtalt manden til at få købt og hængt en svævehylde op jeg kan have ting på, på baby værelset

- få set bones + desperate housewives + csi lv + Big bang theory

- og så ellers bare slappe af! :) og vente....

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

God ide at få set nogle serier..

Det tror jeg også jeg vil..

Så vil jeg se dem på computeren, udenfor mens jeg spiser is :loveshower

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

God ide at få set nogle serier..

Det tror jeg også jeg vil..

Så vil jeg se dem på computeren, udenfor mens jeg spiser is :loveshower

Hehe ja :D Har tænkt mig at gøre det samme - dog med tlf.. Og så hvis vejret er til det :) Uhhhhh alle de champagne brus jeg skal fortærer!! GUF!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg passer min sport og hobby og går lange ture med hunden

Jeg mødes med mine veninder ofte og hygger

Jeg gør rent og ordner forskellige hjemmeprojekter

Jeg besøger min familie

Jeg plejer mig selv med lange bade, fod- og ansigtspleje

Jeg handler ind og laver god mad og bager også indimellem

:7himmel - Kort sagt....jeg hygger mig!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

I morgen skal jeg ud og ose og spise frokost med min mor..... Kunne også være et godt forslag ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg havde første dags barsel igår og der fik jeg vasket alt tøjet, købt madras og sengerand til vuggen og købt en ekstra dyne da vi bor i tre etager ( så tænkte at det kunne spare os for en masse motion)

Men ellers tror jeg også at jeg skal ses med veninder, lave mad og brød til fryseren og slappe af og se serier. Ja og så skal jeg til jordmoder, til vækstscanning og have igangsættelsesdatoen! Det er altså lidt forunderligt at tænke på at om en måned der skal vi se vores små lækre babyer for første gang!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

De første to ugers barsel gik med at forberede, afholde og afvikle vores bryllup. Plus en lille bryllupstur i sommerhus. Så denne uge er første rigtige friuge.

Jeg ligger mest på sofaen med en roman eller min iPad, kun afløst af praktiske gøremål, såsom tøjvask, opvask, bagning, madlavning etc. Dertil kommer lidt sociale aftaler og besøg hos jordemoder. Det er meget fredeligt :-)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tillykke med brylluppet :-) :biglove

Håber I havde en dejlig dag :balloons

Så er det bare at nyde de sidste 4 uger :-)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har kun været på barsel i tre dage, men har ikke lavet det vilde udover at få styr på noget praktik samt slappe af :whistling . Det er skønt selv at kunne styre sin rytme, men også meget, meget surrealistisk, når jeg skal kigge tilbage til gymnasietiden for at kunne huske, hvornår jeg sidst havde fri mere end 3 ugers sommerferie - og nu er der udsigt til mange mdr. herhjemme :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Okay, indrømmet... jeg er begyndt at kede mig en smule... og det er super svært at tage sig sammen til mærkelige hovedrengøringsprojekter... jeg får læst lidt, skrevet lidt - men den 10-siders opgave som jeg satsede på at jeg kunne tage mig sammen til inden hænger mig ud af halsen (men den skal også først afleveres i december)...

Inspireret af Jer har jeg næsten fået lavet barnedåbsinvitationerne færdig...

Så har jeg fået købt og ordnet storesøstergaverne - en ipod med børnemusik og en mobiltelefon med musik på... håber de bliver glade. Det er lidt noget andet end da man kunne spise dem af med en barbiedukke og en malebog.

Alt er efterhånden indkøbt og klar til lillesøster... fik bestilt ammeindlæg som det sidste i går...

Haven er også pæn (minus lugningen, den er altså svær at klare med mave på), men alt er plantet og gjort klar i højbede og drivhus...

Nå, tror jeg vil bruge dagen på sidste del af Jakob Ejersbo's Afrikatriologi, lidt tøjvask og en halv sides opgaveskrivning. Goad dag til jer alle... :loveshower

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Er også begyndt at små kede mig en lille smule.. Det er viildt svært at komme igang med noget seriøst rengøring, selvom huset godt kunne trænge :whistling Men det er som om, trods at jeg keder mig, at jeg har bedre ting at tage mig til :lolhit

Satser dog på at have en plan klar i næste uge :) det er trods alt også den første uge på barsel

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER